۰ نفر
۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۳
چرا باید از قفل هوشمند استفاده کرد؟

تا به حال به انتظاراتی که از یک قفل درب دارید، فکر کرده‌اید؟ زمانی که بحث به انتخاب قفل درب یا تعویض آن می‌رسد، مناسب‌ترین گزینه برای انواع اماکن قفل هوشمند است اما چرا باید از قفل هوشمند به ویژه برای منازل و ادارات استفاده کرد؟

شاید یکی از دلایل اصلی آن این است که تمام ویژگی‌های یک قفل خوب و مفید را می‌توان در قفل‌های هوشمند مشاهده کرد. اما این ویژگی‌های یک قفل خوب دقیقاً چه چیزهایی را شامل می‌شوند؟ بعضی از آن‌ها چنین موارد مهمی هستند:

· استحکام بالا

· مقاومت در برابر تنش‌های محیطی

· قیمت مقرون به صرفه

· سازگار با درب منزل یا اداره

· روش‌های جایگزین برای هنگام گم کردن کلید یا کارت و غیره

· مدل‌های متنوع برای درب‌های گوناگون

اگر همه این موارد در یک مدل قفل وجود داشته باشد، می‌توان با اطمینان آن را خریداری کرد. پس با این وجود خرید قفل هوشمند موضوعی است که حتماً باید آن را در نظر گرفت. به همین دلیل در این مقاله تصمیم گرفتیم به دلایل استفاده از قفل هوشمند بپردازیم

قفل هوشمند چیست؟

قفل هوشمند نوعی قفل الکترونیکی یا قفل پیشرفته است که عموماً عملکرد آن به باتری یا یک سیستم الکترونیکی وابسته است. این قفل‌ها توسط برندهای گوناگون و در طیف گسترده‌ای از مدل‌ها تولید شده‌اند. همچنین به عنوان راه‌های مختلف بازگشایی آن می‌توان مواردی مثل کارت، اثر انگشت، رمز عبور یا پسورد را نام برد.

عده‌ای از افراد نگران مشکلاتی مثل عدم دسترسی به برق و انرژی در مواقع ضروری برای قفل‌های هوشمند هستند، اما تولید کنندگان با آگاهی از این موضوع در اکثر قفل‌های خود از منبع تغذیه اضطراری استفاده کرده اند تا این مشکلات به حداقل ممکن کاهش یابند.

قفل هوشمند انواع مختلفی دارد و درصورتی که علاقه مند به مطالعه بیشتر در این مورد هستید، بهتر است به مقاله قفل هوشمند چیست؟ به ۵ نکته مهم در مورد ضرورت استفاده از مراجعه نمایید.

مزایای قفل هوشمند برای درب منازل و ادارات

مزایای قفل هوشمند

ویژگی‌های خاصی وجود دارند که قفل‌های پیشرفته و جدید امروزی را نسبت به مدل‌های دیگر تمایز بخشیده‌اند. آگاهی از این ویژگی‌ها و مزایا مشخص می‌کند که چرا باید از قفل هوشمند برای درب منازل و ادارات استفاده کنیم. بعضی از اصلی‌ترین آن‌ها به این شرح است:

برای اکثر این قفل‌ها کلیدی وجود ندارد و از راه‌های بازگشایی دیگری مثل اثر انگشت استفاده می‌شود. در نتیجه با عدم امکان کپی‌برداری از کلید، امنیت افزایش یافته است.

با استفاده از این قفل‌ها به مراقبت از کلید جهت نشکستن و آسیب ندیدن نیازی نخواهد بود.

بعضی از قفل‌های کارتی یا همان قفل‌های هتلی دارای تعداد زیادی کارت هستند که می‌توان آن‌ها را به دلخواه در اختیار هر یک از کارمندان اداره قرار داد.

با قفل‌هایی که قابلیت بازگشایی با رمز عبور، پسورد و اثر انگشت دارند، نگرانی از بابت گم کردن یا جا گذاشتن کلید از بین خواهد رفت.

عدم وجود موضوعاتی مثل گم شدن و شکستن کلید یا آسیب فیزیکی در قفل‌های هوشمند به ماندگاری به نسبت بیشتر آن‌ها منجر شده است.

بعضی از مدل‌های قفل هوشمند یا قفل دیجیتال از کلید مکانیکی برای مواقع اضطراری برخوردار هستند. پس فراموش کردن کارت یا رمز عبور مشکلی نخواهد بود.

این قفل‌ها به دلیل برخورداری از طراحی به‌روز و مدرن، ظاهری جذاب را به وجود آورده‌اند. استفاده از آن‌ها برای درب منازل و ادارات بسیار شیک و لوکس محسوب می‌شود.

اکثر قفل‌های هوشمند علاوه بر مقاومت در برابر تنش‌های محیطی مثل رطوبت و سرما، از طراحی محکم و ضد سرقت هم برخوردار هستند.

قابلیت‌های ویژه قفل هوشمند برای درب منازل و ادارات

هر کدام از انواع مدل‌های قفل هوشمند می‌تواند امکانات مخصوص به خود را داشته باشد و در کنار ایمنی و امنیت بسیار، قابلیت‌های منحصر به فردی در اختیار کاربران قرار دهد. البته این قابلیت‌ها هر کدام می‌توانند مختص به بعضی از مدل‌ها باشند که در ادامه به نمونه‌هایی از آن اشاره کرده‌ایم:

بعضی از قفل‌های هوشمند از قابلیت اتصال به تلفن همراه پشتیبانی می‌کنند که با آن می‌توانید از راه دور هم وضعیت قفل درب منزل یا اداره را کنترل نمایید.

یکی از قابلیت‌هایی که برای خیلی از افراد سودمند بوده است، امکان قفل کودک یا Safe Button است که ایمنی منزل و اداره را نسبت به قبل دوچندان می‌کند.

بعضی از نمونه‌ها دارای منوی مدیریتی جهت شخصی‌سازی هستند تا بتوانید آن‌ها را به دلخواه خود تنظیم کنید.

باتری بعضی از مدل‌های قفل هوشمند قابلیت شارژ شدن دارد و حتی تا یکسال یا شش ماه شارژ را نگه می‌دارند. پس با این اوصاف دلیلی برای نگرانی پشت در ماندن یا تمام شدن شارژ باتری وجود نخواهد داشت.

به‌ کارگیری صفحه لمسی در ساخت و تولید قفل‌های هوشمند و دیجیتال نه‌تنها به جذابیت آن‌ها افزوده، بلکه کار با آن‌ها را هم سهولت چشمگیری بخشیده است.

همچنین انواعی از این قفل‌ها دارای سیستم هشدار حریق و سیستم هشدار ورود غیرمجاز هستند.

بهترین قفل هوشمند برای درب منازل و ادارات کدام است؟

بهترین قفل هوشمند

مشخصاً بهترین قفل هوشمند برای درب منازل و ادارات قفلی است که در کنار پشتیبانی از ویژگی‌های یک قفل خوب و مطمئن، از قیمتی مناسب، گارانتی و امکانات مهم دیگری را هم شامل شود. برند معتبر تنسر لاک با بهره‌گیری از سابقه و تجربه‌ای سودمند، انواعی از قفل‌های هوشمند مخصوص درب منازل و ادارات

را تولید و عرضه کرده است. تمامی قفل‌های این برند دارای کیفیتی منحصر به فرد و قیمتی به صرفه هستند تا در کنار یکدیگر امنیت و آرامش خاطر را به شما هدیه کنند.

بعضی از خصوصیات بارز تولیدات بهترین قفل هوشمند توسط این برند که بهتر است از آن‌ها مطلع باشید، به این شرح هستند:

· تولید انواع قفل‌های ترکیبی با پشتیبانی از اثر انگشت، کارت و رمز عبور

· به‌کارگیری صفحه لمسی و ضد خش پیشرفته

· بهره‌مندی از سیستم ضد شوک و ضد سرقت برای افزایش چشمگیر امنیت

· دارای گارانتی هفت ساله (۵+۲) تعویض

· بدنه بسیار مقاوم و مستحکم ساخته‌شده از فلز زینک

· ورودی میکرو یو اس بی جهت منبع تغذیه اضطراری

· قابلیت بازگشایی بسیاری از مدل‌ها توسط کلید مکانیکی

· و خصوصیات فراوان و ویژه دیگر

سؤالات متداول درباره خرید قفل هوشمند

آیا قفل‌های هوشمند به اینترنت نیاز دارند؟

اکثر قفل‌های هوشمند به اینترنت نیاز ندارند و تنها در مدل‌های خاصی این موضوع دیده می‌شود.

اگر ناگهان باتری قفل هوشمند تمام شود، چه اتفاقی می‌افتد؟

بسیاری از مدل‌های قفل هوشمند دارای کلید مکانیکی یا ورودی میکرو یو اس بی جهت منبع تغذیه اضطراری هستند که در این مواقع مشکلات را برطرف می‌سازند

قفل هوشمند به چه اندازه ماندگاری دارد؟

مسائلی مثل بدنه ضد خش، مقاومت در برابر حرارت و سرما، سیستم ضد سرقت و ضد شوک، عدم نیاز به کلید، استحکام در برابر ضربه و مواردی از این قبیل باعث شده‌اند که ماندگاری قابل‌توجهی را ارائه دهند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1640658

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =