کتاب «یک لب و هزار خنده» مجموعه‌ای از نوشته‌های طنزنویسان ایرانی به انتخاب زنده‌یاد عمران صلاحی است که انتشارات مروارید آن را منتشر کرده است.

صفحه فروش کتاب خبرآنلاین با معرفی پرفروش‌های بازار نشر و روش تهیه تلفنی آنها در پایتخت را اینجـــا مشاهده کنید.

به گزارش خبرآنلاین، کتاب «یک لب و هزار خنده» که مجموعه ای از داستان ها، نوشته ها و ... در سبک طنز و فکاهی از طنزنویسانی چون مهدی اخوان ثالث، جمشید ارجمند، بهاءالدین خرمشاهی، محمد زهری، احمد شاملو، محمد قاضی، هوشنگ گلشیری، میرزاده عشقی، سید ابراهیم نبوی، نیما یوشیج و ... است به انتخاب عمران صلاحی گرد آمده که در 310 صفحه روانه بازار نشر شده و با استقبال خوب مخاطبان همراه بوده است. 

در بخشی از این کتاب که با قیمت 3500 تومان منتشر شده است، می خوانیم:

«در میان دیانوردان یک نفر ایرلندی بود به نام ویل و یک نفر انگلیسی به نام آرتور لارکینز و یک پسر اسپانیایی به نام پدرو دوآچه ودو. از این جماعت هیچ کدام چیزی نشدند غیر از پدرو دوآچه ودو که یک شب وقتی کریستف کلمب خواب بود کشتی سانتا ماریا را به صخره زد و خورد و خمیر کرد و به همین جهت اسمش در تاریخ ثبت شد.

در آن زمان اروپاییان النگو و گوشواره شیشه ای و اجناس بنجل به سرزمین جدید می بردند و به سرخپوستان می دادند و در مقابل از سرخپوستان طلا و پوست و این قبیل چیزها می گرفتند. به این جهت اروپاییان خودشان را باهوش و سرخپوستان را بیهوش می نامیدند. حالا سالهاست که جریان به کلی عوض شده است و سیاحان اروپایی در آمریکا از سرخپوستان هر سال مقدار زیادی گردن بند و النگو و گوشواره مسی و حلبی می گیرند و در مقابل پول می دهند، منتها چون که سرخپوستان مردم با ادبی هستند تا به حال مدعی نشده اند که این امر دلیل بر هوش آنها و بیهوشی اروپاییان است. جنگ آنقدر طولانی شده بود که نه تنها محصلین بلکه معلمین نیز تصور می کردند که صلح جانوری است که به علت عدم تطابق با محیط زیست، قرن ها پیش از دنیا رفته است.»

هموطنان تهرانی برای تهیه این کتاب‌‌ کافیست با شماره 88453188 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و کتاب را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. 

صفحه جدید خبرآنلاین(ویژه پرفروش‌های بازار نشر) را اینجـــــــا مشاهده فرمایید.

ناشران و نویسندگان کشور می‌توانند برای معرفی تازه‌ها و آثار خود با ketab@khabaronline.ir مکاتبه کنند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 164353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =