تکذیب شایعه قطعی آب استان اصفهان در روزهای آینده

سخنگوی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: قطعی آب تا چند روز آینده کذب است و شهروندان نسبت به مصرف بهینه آب اقدام کنند تا مسئله مخازن تصفیه‌خانه حل شود.

مجید حبیبیان، سخنگوی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان ضمن رد شایعات درخصوص قطعی چند روزه آب که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرآنلاین اظهار کرد: با توجه به بارشهای شدید و سیلابی شدن رودخانه زاینده رود در بالادست سد چم‌آسمان؛ کدورت آب ورودی به تصفیه خانه آب اصفهان که منبع تامین آب ۵۸ شهر و بیش از ۳۰۰ روستای استان اصفهان است افزایش یافته است. این اتفاق باعث کاهش ظرفیت فرایند تصفیه و کاهش میزان آب خروجی از این تصفیه خانه شده است.

وی افزود: کدورت آب باعث این شده است که مخازن ذخیره آب شرب اصفهان کاهش یابد و با افت فشار آب مواجه شویم که با مدیریت در مصرف آب، مهار سریع و عبور موفق از این حادثه منجر خواهد شد.

قائم مقام مدیرعامل شرکت آبفا تاکید کرد: هرگونه اطلاع‌رسانی از طرف آبفای استان اصفهان قابل استناد است و پیامهایی که در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر قطعی آب به صورت ممتد تا روزهای آینده است، تکذیب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه چنانچه جریان سیلابی به سمت تصفیه‌خانه نداشته باشیم تا دو روز آینده مشکل تامین آب در مخازن حل خواهد شد، تصریح کرد: مناطقی که به مدت طولانی درگیر قطعی و افت فشار هستند می‌توانند با ثبت درخواست از آبرسانی سیار بهره‌مند شوند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1656673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =