ایران هر روز از جانب ده ها رسانه فارسی زبان از خارج از کشور رصد می شود و خبرهای ضد و نقیضی درباره کشورمان در آن رسانه ها منتشر می شود.

 در ادامه تیتر و خلاصه برخی از آخرین اخبار رسانه های خارجی فارسی زبان می آید: 

* العربیه *

ادعای العربیه درباره دخالت ایران در سرکوب ناراضیان سوری

کارشناسان کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل ادعا کردند دولت ایران و حزب الله لبنان در اعدام سربازان ناراضی ارتش سوریه که از تیراندازی به سوی مردم خوداری می کنند دست دارند.

به گزارش رادیو فرانسه، کارشناسان کمیسیاریای عالی حقوق بشر سازمان ملل در گزارشی که قرار است در اواخر ماه جاری منتشر شود اعلام کرده اند که نظامیان ایرانی و اعضای حزب الله لبنان در اعدام آن دسته از سربازان سوری شرکت می کنند که از تیراندازی به سوی مردم ناراضی در کشورشان خودداری می ورزند.  

* بی بی سی *

گزارشگر ویژه حقوق بشر خواهان سفر به ایران شد

احمد شهید، گزارشگر ویژه حقوق بشر برای ایران از دولت این کشور خواست به او اجازه دهد تا برای بررسی اتهام‌های نقض حقوق بشر در ایران به این کشور سفر کند.

آقای شهید پس از آغاز فعالیت رسمی خود در روز دوشنبه اول اوت (برابر با دهم مرداد) با انتشار بیانیه‌ای ابراز امیدواری کرده است که مقامات ایران مسئولیت او را به عنوان فرصتی "امن و قانونی" قلمداد کنند تا به نگرانی‌ جامعه جهانی درباره وضعیت حقوق بشر در ایران رسیدگی شود. 

*رادیو فرانسه *

ترکیه مجدداً مقادیری از سلاح های قاچاق ایران را ضبط کرد

روزنامۀ آلمانی "سوددویچه سایتونگ"* از قول مقامات آگاه نوشت که دولت آنکارا مقادیری از سلاح های جمهوری اسلامی ایران را که به قصد سوریه ارسال شده بود کشف و ضبط کرده است.

/27219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 166173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محرابي IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۵
    0 0
    چه ادعاهاي بعضاً خنده دار و نامعقولي ميكنن، مخصوصاً شبكه هاي ناآگاه و مغرض عربي!!!