ایجاد «شهرک ساختمان» در یزد برای استقرار پیمانکاران و مصالح فروشان

استاندار یزد با اشاره به ایجاد شهرک ساختمان برای استفرار پیمانکاران و مصالح فروشان و انجمن های تخصصی، گفت: این اقدام باعث تنظیم بازار ساخت و ساز و فروش مصالح و رونق بیشتر پروژه های عمرانی در استان می شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، مهران فاطمی در نشست هم اندیشی با پیمانکاران استان با ابراز تاسف از ناشناخته ماندن حوزه پیمانکاری و فعالیت های موثر عمرانی آنها در استان، افزود: این حوزه نه در سطح استان که در سطح ملی هم ناشناخته مانده است .

وی دیده شدن حوزه پیمانکاری و شنیده شدن مطالبات آنها در استان را خواستار شد و اظهار داشت: اگر دیده نشوید سخت ترین کارها را هم انجام دهید به جایی نمی رسد، اینکه فقط در جایی کلنگ به زمین بزنیم اما پیمانکار دیده نشود ظلم به این قشر است.

استاندار یزد اینکه چرا دستگاههای تابعه وزارت نیرو کمتر مایل هستند از پیمانکاران بومی استفاده کنند را نیازمند آسیب شناسی دانست و اضافه کرد: پیمانکاران بومی باید در اولویت باشند و این را باید در جلسه شورای فنی تبیین کرد.

وی به وجود برخی مشکلات میان پیمانکاران با دستگاههای دولتی اشاره کرد و افزود: شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت را تشکیل می دهیم و مدیران دستگاهها را می اوریم و این اختلافات را بررسی و رفع می کنیم.

فاطمی گفت: ظرف مدت هفت ماه دولت ۱۵۰۰ میلیارد تومان به استان برای فعال سازی پروژه های عمرانی تزریق کرد، باید بررسی شود سهم پیمانکاران یزدی چقدر است.

وی ورود پیمانکاران استان به بحث نهضت ملی مسکن را هم خواستار شد و ادامه داد: سهم استان یزد در این حوزه ۵۴ هزار واحد است و قرار است خانه ها به صورت ویلایی ساخته شود، متراژ آن هم برای هر واحد ۱۵۰ متر و مجموع زمین در نظر گرفته شد ۱۵۰۰ هکتار است، وام آن ۳۵۰ میلیون تومان و آورده متقاضیان هم به همین میزان است.

استاندار، ساخت شهرک ساختمان را هم در دستور کار استان اعلام کرد تا پیمانکاران و مصالح فروشان و انجمن های تخصصی در آن مستقر شوند تا در تنظیم بازار و ساخت و ساز و فروش مصالح تاثیر داشته باشد و باعث رونق بیشتر پروژه های عمرانی در استان با استفاده از ظرفیت های بومی شود.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1667690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =