عبدالله معتمدی به گفتگوی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با خبر آنلاین درباره معادل شدن مدرک دانشگاه پیام نور به علت کیفیت پایین این دانشگاه، واکنش نشان داد.

به گفته معاون آموزش و سنجش دانشگاه پیام نور مدرک دانشگاه پیام نور معادل نمی شود و آنچه دراین باره مطرح شده اظهار نظر شخصی بوده و مبنایی ندارد.

او در واکنش به گفته های رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی که به خبرآنلاین گفته بود "به علت کیفیت پایین آموزش در دانشگاه پیام نور، مدارک این دانشگاه معادل می شود" به مهر گفت: "اصلاً چنین چیزی صحت ندارد دانشگاه پیام نور نه تنها زیر نظر وزارت علوم است بلکه مدارکش همیشه معتبر است. ما در دانشگاه پیام نور به دنبال مدرک معادل نیستیم و اگر عنوان می شود کیفیت در دانشگاه پیام نور پایین است پس لازم است که خروجیهای دانشگاه ارزیابی شود، ضمن اینکه دانشگاه پیام نور آمارهای خوبی در قبولیهای سازمان سنجش آموزش کشور دارد."

معاون دانشگاه پیام نور تاکید کرد: قطعاً کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی هم با این نظر موافق نیست که مدارک دانشگاه معادل شود و تنها نظر شخصی در این زمینه مطرح شده است.

رییس کمسیون آموزش مجلس امروز صبح به خبر آنلاین گفته بود که ما شاهد هستیم که آموزش در دانشگاه پیام نور از کیفیت بسیار پایینی برخوردار است و  در برخی از دانشگاهها که با 70 درصد ظرفیت کار می کنند 4 تا 5 عضو هیات علمی دارند. بارها از مسئولان دانشگاه و وزارت علوم خواسته ایم که به کیفیت دانشگاه اهمیت دهند که متاسفانه تاکنون نتیجه نگرفته ایم ،برای همین در کمیسیون قرار است به تصویب برسانیم که مدرک پیام نور معادل باشد. برای همین  بهتر است دانشجویانی که امسال قصد انتخاب رشته در این دانشگاه دارند نسبت  به این موضوع واقف باشند و با علم به این موضوع دانشگاه پیام نور را انتخاب کنند.

 معتمدی در پاسخ به این پرسش که آیا کمیسیون آموزش مجلس به طور مستقیم در معادل شدن مدرک دانشگاه پیام نور یا هر دانشگاه دیگر می تواند نقش داشته باشد، تاکید کرد: قوانین دو شکل است. یکی از این قوانین دستورالعمل قوه مجریه است که وزارت علوم به عنوان یک دستگاه وارد عمل می شود و بخش دیگر از قوانین بر عهده قوه مقننه است، اما در مجموع هیچ اتفاقی برای مدارک دانشگاه پیام نور نمی افتد.

4745

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 167009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 27
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 0
    تنها نظر شخصی مطرح شده؟ طوری حرف می زنند انگار مجلس یکی از ادارات تابعه ی دانشگاه پیام نوره .
  • ------ US ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 0
    اگر این اتفاق بیفته ما ورودی های قدیمی چه گناهی کردیم که باید مدرک معادل بگیریم ؟ اگه میدونستیم اینجوریه اصلا نمیومدیم پیام نور
  • محمود IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 0
    دوست بی نام تا زمانی که قانونی تصویب نشده نباید اینطوری بیان شود که حتما اجرا خواهد شد. آقای عباسپور لحن بیانشان طوری است که فکر کردم حتما تصویب شده است.
  • بدون نام US ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 0
    تاسیس یک دانشگاه براساس چه معیاری است یک دفعه یکی پیدا می شود کل مجموه علمی را می برد زیر سئوال وموجب سر خوردگی هزاران جوانی که به اینده شغلی خودهم هیچ امیدی ندارد میشوند .همه چی را سیاسی کردید حتی نون شب مردم را.
  • بدون نام IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 0
    اقا تکذیب میشه نه تکذیب نمیشه اون اینجوری گفت نه من تکذیبیه رو تکذیب میکنم نه اقا کی گفته که تکذیبیه رو من تکذیب کنم اون میگفت میخواهیم تکذیب کنیم ولی ما تکذیب شدیم نه اقا من تکذیب میکنم که تکذیب کردم بالاخره پرتقال فروش اسمش کی بود؟ اگه اینجوریه من اصلا پرتقال رو تکذیب میکنم و دیگه پرتقال نمیخرم و راستی پرسپولیس تو جدول رده چندمه؟ حالا شد یه حرفی.
  • آرش IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 0
    دود چراغ خوردیم و در دانشگاه سوم مملکت مهندسی گرفتیم،دفترچه امسال رو که دیدم واقعا از این که در ایران درس خوندم متاسف شدم،مگه میشه یه واحد دانشگاه پیام نور در یک شهر پنجاه هزار نفری مهندسی عمران داشته باشه و 80 نفر هم ورودی؟؟؟؟
  • navid IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 0
    این یعنی چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ من از سال ۸۶ تا الان دانشجوی پیام نور هستم به چند تا از مشکلات اشاره می کنم ۱-امتحانات این دانشگاه وحشتناک سخته ۲-استاد نداره به صورت اصولی و مرتب ۳-ما درس های تخصصی رو باید خود خوان بخونیم که تقریبا بیچاره هستیم چون هیچی نمی فهمیم و فقط حفظ می مکنیم
  • هادی IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 0
    اولین بدون نام : 1- این نماینده گفته قرار است در کمیسیون تصویب شود. 2- اعتراض من به این بود که معاون دانشگاه پیام نور گفته اند هیچ اتفاقی برای مدارک پیام نور نمی افتد . این یعنی زیر سوال بردن جایگاه مجلس تو روز روشن.
  • مهرداد IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 0
    باسلام حداقل دانشجویان این دانشگاه از دانشگاه آزاد با سوادتر هستند من خودم از دانشگاه آزاد فارق التحصیل شدم ولی دانشجویان پیام نور خیلی با سوادتر هستند.
  • بدون نام RU ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 0
    آقای معتمدی بهتر هست بجای تکذیب کیفیت دانشگاه بلا ببرید.. اساتید با سواد بیشتری جذب کنید و این واحدهایی که تو روستاها و شهرهای خیلی کم جمعیت و نزدیک به شهرستان راه انداختید م کلاسهاشون تو مدارس تشکیل میشه رو اصلاح کنید تا یه کم کلاس دانشگاه پیام نور بره بالا..
  • بدون نام IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 0
    من بسیار متاسفم که در این مملکت شروع به درس خواندن کرده ام ....اگر می دانستم اینطور با سرنوشتم ناخواسته تصمیم می گیرند بدون کوچکترین مسیولیتی در قبال دانشجو حتما در ایران تحصیل نمی کردم .کجاست آنهمه شعار که باید به علم اهمیت داده شود ؟ در این مملکت علم بدون مدرک اصلا به درد نمی خورد!!!! ای خدا صدای مارا می شنوی؟ به دادمان برس ....
  • بدون نام IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 0
    چرا با زندگی تعداد زیادی از جوانان این مملکت بازی می کنید؟ با کدام کار کارشناسی تصمیم به معادل کردن مدرک پیام نور گرفته اید؟ کتابهای درسی ما دقیقا کتابهای دانشگاه های بزرگ و مادر این مملکته. دانشگاه آزاد که وضعش خرابتره...بدون منبع و با پارتی بهت نمره میدن اما امتحانای ما کشوریه...به خدا واگذارتون می کنم
  • آرش IR ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 0
    پیام نور از سیاسی ترین دانشگاه های کشوره و البته اون آقای عباسپور گفته 4 تا 5 نفر! من به شما اعلام می کنم حتی در اکثر مراکز پیام نور 1 نفر و در واحد ها زیر یک نفر عضو هیات علمی داریم. پیام نور آموزش از راه دوره و اون عزیزی که گله داشته ما خودمون می خونیم اساسا جزء سیستم پیام نور همین است. دکتر... عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور
  • بدون نام IR ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 0
    اگر اینجوری بشه دیگه کسی راغب به درس خواندن در پیام نور نخواهد بود و قبولی کنکور میشه مثل ده سال پیش که از 1 میلیون 100هزار قبول میشدند
  • حسین IR ۰۳:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
    0 0
    پیام نور عمراً معادل نشه .آقای عباسپور بیاد خودش امتحان بده ببینه تو چه سطحی است. ضمناً بشه هم عطف به ما سبق نمیشه اگه بشه خودشون میدونن چی میشه !!
  • محمد IR ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
    0 0
    امتحاناش كه واقا سخته.امار ورودي به ارشدش كه خوبه.حالا اين كيفيت پايين مال كجاست؟چون هيئت علمي نداره؟اين نقطه قوته.هيئت علمي نداره اينجوريه اگه داشته باشه كه خيلي بهتر ميشه.پس لطفا گره رو كورترش نكنين.گره رو بازش كنيم
  • محمدی IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
    0 0
    دوستان خدارو شکر با حمایت سایتهای خبری پیام نور این قضیه ختم شده است. با تشکر از سایت پیام نورنا برای اعتراض به این قضیه WWW.PNUNA.COM پایگاه خبری دانشجویان پیام نور - حتما" سر بزنید و اعتراض خود را اعلام کنید
  • بدون نام IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
    1 0
    دانشگاههای ما سالهاست که کیفیت علمی خود را از دست داده است بویژه از زمانی که شهریه های دانشجویان شبانه زیر زبان آقایان مزه داد،بایستی فکری به حال علم و دانش در این مملکت بشود،حضرات اگر واقعا دلسوز هستند و غرض شخصی ندارند لطفا سری هم به دانشگاه آژاد بزنند و یا خود دانشگاه تهران،
  • بدون نام IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۹
    0 0
    برای یک لحظه هم که شده خودشون را جای دانشجوهای این دانشگاه بگذارند.
  • بدون نام IR ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۰
    0 0
    مسئولین دانشگاه پیام نور خودشان هم به ضعفهای این دانشگاه آگاه هستند.بهتر است به جای تائید و تکذیب سطح کیفی تدریس در این دانشگاه نسبت به اصلاح وضع موجود اقدام کنند.
  • رضایی IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۱
    0 0
    دوبارنظرمو نوشتم چرا درج نمکنید؟
  • علی رضایی IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۲
    0 0
    آنگونه که ازماهیت کلامی(دانشجو)(دانش + جو )بر میآید یعنی کسی که باانگیزه ی بسیار،جویای دانش است لذابنظرمیرسداین عملکردبیشتردررفتاردانشجویان پیام نور مشهوداست زیراکه غالبابایدبدون کلاس واستاد کتب واحدهای مختلف رامطالعه نموده وازاینرو مجبورندکه به کتب دیگری ازجمله کتب راهنماوامثالهم روی آورده وآنهارانیزمطالعه نمایندپس دوبرابر مطالعه دارند.
  • علیرضا IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۲
    0 0
    درسایردانشگاههاکه کلاسهای مستمر دارند،اساتیدمعمولامقداری ازفصلهای کتاب موردتدریس خودراحذف نموده و یاازجزوه ی خودآزمون میگیرندوازطرفی با توجه به آزمونهای میان دوره ای و نمرات کلاسی و تحقیقات دانشجویان برای آنان نیزچند نمره ای درنظرمیگیرندکه این امردرپیام نوربدلیل عدم ملاقات دانشجوبااستادمیسر نیست ونمره خام لحاظ میشود.
  • جواد US ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۵
    0 0
    سلام بچه ها من دانشگاه پیام نور قبول شدم در رشته مدیریت دولتی به نظر شما برم یا نه .راستی متولد نیمه اول 72 هستم اگه نرم مشمول خدمت میشم یا نه ممنون میشم یکی به من کمک کنه.اگه خودش پیام نوری باشه بهتر
  • بدون نام IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۹
    2 0
    دختر من از دانشگاه پیام نور وارد ارشد تهرانمرکزی شد لطفا بس کنید
  • بدون نام IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۹
    3 0
    با تشکر از دانشگاه پیام نور به خاطر رشته های جدید مهندسی امیدوارم کلاسها کاملا تشکیل شود
  • مهدی IR ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۵
    2 0
    با سلام من خود ورودی86دانشگاه پیام نورم ولی به دلایلی همچون مرخصی تحصیلی واشتغال با سرعت کمی واحدهاروگذراندم. به هرکس از پیام نور گله داره میگم: 1-کیفیت ارزشیابی وآزمون در پیام نور بسیار بالاست تا جایی که حتی 20صدم بی دلیل به کسی نمره نمیدهند! 2-اساتید هم در قبال نمره تنها به 6 نمره دانشجو تسلط دارن آن هم اگر بدهند! 3-هردانشگاهی کاستی دارد،که این دانشگاه هم مستثنی نیست. وبازمی گردد به مدیریت آن درزمینه انضباط دربرنامه ریزی آموزشی و پاسخگویی و هماهنگی های دوجانبه بین دانشجو و دانشگاه. کافی است به یکی از واحدهای دانشگاه آزاد اشاره نماییم که دانشجویان مهندسی آن حتی از داشتن آزمایشگاه مجهز محروم بودند.