تامین اجتماعی لرستان در مسیر حمایت و تعامل با اصحاب رسانه

خبرنگاران و روزنامه نگاران در این برهه زمانی در حال تحمل سختی ها و دست و پنجه نرم کردن با مشکلات مالی و کاری شغل خود بیش از گذشته هستند و ضرورت حمایت و تقویت از این قشر پراسترس هر روز پررنگ تر از روز گذشته احساس می شود یکی از عواملی که باعث ماندگاری خبرنگار در شغلش شده علی رغم همه کم و کاستی های مالی ، استفاده از خدمات بیمه ای است که تضمین کننده و پشتوانه آینده یک خبرنگار یا روزنامه نگار می باشد.

اما متاسفانه قوانین دست و پاگیر و یا بعضاً مجریان قوانین ناخواسته مسیر آینده ساز این قشر را ناهموار ساخته و هر روز با چالش و موانع جدیدی روبرو میشوند حذف کارگاههای رسانه ای ، عدم پذیرش لیست های حق بیمه ، مشکلات دفاتر و بازرسی های سخت گیرانه ........ از جمله مشکلاتی است که موجبات نارضایتی و گله مندی شدیداصحاب رسانه رسانه در استان را فراهم ساخته اند .

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، منوچهر گودرزی مدیرکل بومی و بروجردی و جوان تامین اجتماعی استان لرستان در یک حرکت بجا اصحاب رسانه و مدیران زیرمجموعه سازمان خود را گرد هم جمع کرده و در یک نشست هم اندیشی به بررسی مشکلات حوزه رسانه پرداخت .

گودرزی با روحیه لطیف و خندانش ساعتها پای صحبتها و درددلهای خبرنگاران و گله مندی های آنها نشست .

حسن نجفوند ، فرج مرادی ، مجتبی ساکی ، سید احمد موسوی ، محدثه مقدم ، امین پارسا هر کدام بصورت مفصل موانع موجود بیمه ای همکاران خود را مطرح نموده و به مشکلاتی از قبیل : بازرسی سخت گیرانه از کارگاهها ، نحوه ارسال لیستها، آموزش خبرنگاران و.......اشاره نمودند و پیشنهادات و راهکارهای مطلوبی نیز ارائه نمودند .

مدیرکل تامین اجتماعی استان در این جلسه ضمن خوش آمد به اصحاب رسانه و تشکر از حضورشان در نشست هم اندیشی ضمن تایید مشکلات مطرح شده از سوی خبرنگاران در سخنانی گفت : علی رغم اینکه در قوانین به صراحت نحوه استفاده از حمایت دولت از کارگاههای رسانه را بیان کرده و بازرسین و کارشناسان قطعاً در مسیر اجرای قانون و چارچوب آن حرکت کرده اند اما بعنوان مدیرکل تامین اجتماعی برخی ایرادات نسبت به خود و همکاران را می پذیرم .

منوچهر گودرزی گفت : خبرنگاری یکی از شغلهای پراسترس و کم درآمد است و بخصوص در استان لرستان که منابع مالی و اقتصادی کمتری نسبت به سایر استانها وجود دارد بنابراین فعالیت در این حوزه بسیار کم درآمد است که می بایست آن را تقویت نمود .

وی افزود : با درنظر گرفتن مشکلات اقتصادی اصحاب رسانه در استان که توان اجاره دفاتر مستقل ندارند در صورتیکه اتاق کار مشترک داشته باشند به شرط اینکه اجاره نامه های آنها دارای کد رهگیری باشد به جهت تعامل و حمایت از خبرنگاران، آن را بعنوان دفتر کار نشریه محسوب نموده و بازرسین آن را تایید می نمایند و در این خصوص جای نگرانی نیست .

گودرزی همچنین به شیوه بازرسی از دفاتر پرداخت و بیان نمود : مهمترین مشکل اصحاب رسانه با تامین اجتماعی به نحوه بازرسی از دفاتر است که در این خصوص باتوجه به اینکه خبرنگار در طول روز جهت شرکت در جلسات ، همایش ها و گزارشات میدانی می بایست دفتر را ترک نموده و به تهیه خبر و گزارش بپردازد بنابراین طبق هماهنگی هایی که با همکاران می شود ممبعد الزامی جهت حضور خبرنگار در دفتر کار وجود ندارد اما کارفرما می بایست از طریق تلفن یا پیامک فعالیت خبرنگار خود را به اطلاع بازرس رسانده و در صورت لزوم خبرنگار روز بعداز بازرسی جهت تایید لیست به شعبه کارگاه مربوطه مراجعه نماید.

مدیرکل تامین اجتماعی لرستان در ادامه با بیان اینکه در وصول بدهی کارگاههای رسانه ای نیز حداکثر مساعدت بعمل می آید اظهار داشت : در این خصوص نیز با درنظر گرفتن توان پرداخت و وضعیت نامطلوب اقتصادی نشریات در صورت وجود بدهی کارگاههای رسانه ای ، سقف تقسط بدهی و حتی بیشتر از سقف تقسیط برای نشریات درنظر گرفته می شود و کارفرمایانی که بدهی گذشته به سازمان دارند می توانند با مراجعه به شعب از حداکثر تقسیط استفاده کنند و بدهی خود را پرداخت کنند.

گودرزی همچنین به سایر موارد همچون : حق بیمه بیکاری ، چگونگی بازنشستگی ، و ..... اشاره نمود و مورد استقبال اصحاب رسانه قرار گرفت .

در این نشست روسای شعب 1و 2 تامین اجتماعی خرم آباد و بازرسین و کارشناسان ستادی و شعب 3 گانه خرم آباد حضور داشتند و در خصوص حمایت بیشتر از اصحاب رسانه قول مساعد دادند.

در پایان این نشست خبرنگاران حاضر در جلسه در خصوص تعامل و توضیحات موثر مسئولان تامین اجتماعی ، ضمن رضایتمندی از سیاست حمایتی این سازمان ، از گودرزی مدیرکل استان تقدیر و تشکر نمودند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1670162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =