پیشنهاد عجیب خبرگزاری فارس برای جایگزینی واتساپ و اینستاگرام

خبرگزاری فارس اینستاگرام و واتس آپ از ابتدای ناآرامی‌های اخیر در ایران فلیتر شده اند. این درحالی است که در روزهای اخیر و در اوج شدیدترین فیلترینگ تاریخ فیلترینگ اینترنت در ایران همچنان ، در بازار داغ فیلترشکن ها موج استفاده از اپلیکیشن های خارجی توسعه داشته و در مقابل بازار داغی برای فیلترشکن فروشها به راه افتاده و البته سرویس های داخلی چون ایتا محدودیت عضوگیری در نظر گرفته اند!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، خبرگزاری فارس، روبیکا و ایتا را به عنوان جایگزینی مناسب برای واتس‌آپ و اینستاگرام در شرایط فعلی پیشنهاد کرده‌ است.

یکی از موارد ضروری در موفقیت شبکه های اجتماعی، اقبال مردمی به آن است و بهترین شبکه اجتماعی با برترین امکانات، تا زمانی که نتواند میزبان ارتباطات واقعی کاربران باشد شانس موفقیت و همه گیری ندارد.

از سوی دیگر، اقبال کاربران به یک شبکه اجتماعی باعث معرفی آن از سوی کاربران به جمعیت زیادی از کاربرها می شود و به یکباره جهشی در پیشرفت آن ایجاد خواهد شد.

اینستاگرام و واتس آپ از ابتدای ناآرامی‌های اخیر در ایران فلیتر شده اند.

وزارت ارتباطات در هفته های گذشته از بسترسازی برای توسعه پلتفرم های ایرانی پیام رسان خبر داده است اما تجربه های گذشته نشان داده به رغم همه هزینه های انجام گرفته همچنان تمایل به پیام رسان های بین المللی به دلیل سطح وسیع قابلیت های شان بیشتر بوده و همین آمار جدید در روزهای اخیر نشان می دهد تلگرام دوباره در اوج فیلترینگ از مرز 45 میلیون مخاطب ایرانی گذشته است.

به نظر می رسد چنانچه هدف توسعه پلتفرم های ایرانی باشد ، به جای تلاش برای ایجاد انحصار ، مدیران وزارت ارتباطات و شرکت های دانش بنیان این حوزه باید به سوی به روز کردن قابلیت هایی باشند که مخاطب را به خود جلب کند. توسعه ای که البته به دلیل هزینه بر بودن ایجاد تکنولوژی ، شاید در حال حاضر امکان دست یابی به آن دشوار باشد اما برای رسیدن به چنین روزی باید تمام ملاحظات لازم در دستور کار باشد در غیر این صورت اقبالی ایجاد نمی شود و تنها باری دیگر هزینه های بسیاری هدر خواهد رفت!

بیشتر بخوانید :

۲۱۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1680489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 30
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
    شک نکنید که تا هفته آینده رفع فیلتر خواهند شد!این بازیها صرفا برای اینه که تو این مدت با شایعه «فیلتر‌ دائمی واتساپ و اینستاگرام»برای این دو تا پلتفرم داخلی مشتری جمع کنن.الکی گول این عملیات رسانه ایی رو نخورید
  • IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
    خب زودترمسئله فیلترراحل کنیدفیلترجیزی ازوضعییت کنونی حل نمیکنه
  • IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
    مردم به پلاتفرم های داخلی اعتماد ندارن،همین تمام،چون به امن بودن آنها شک فراوان دارن،دلیل اصلی همینه بهتره خودمونو گول نزنیم.
  • کوروش IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
    این برنانه های مزخرف پیکش خودشان بجای این حرفا بهتره هر چه زودتر رفع فیلتر کنن چون خود همین موضوع فیلترینگ ضررهای اقتصادی زیادی داره و باعث ناراحتی عده زیادی از مردم شده
  • منصور IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
    این پیشنهاد نه تنها عجیب نیست بلکه بسیار هم پیشنهاد خوبیه. باعث افتخاره که ما هم در ایران متخصصانی داریم که می تونن شبیه اپلیکیشن های خارجی در ایران هم تولید کنن و ما هم در ایران می تونیم وارد اپلیکیشنی بشیم که خودمون ساختیم نه اینکه منتظر باشیم خارجی بیاد یه چیزی بسازه بعد بده دست ما که استفاده کنیم. منتها به جای ایتا که فعلا کیفیت خوبی نداره من iGap رو پیشنهاد می کنم. افتخار کنیم که از چیزی استفاده می کنیم که خودمون ساختیم. چرا اصلا روبیکا و iGap رو ما جهانی نکنیم که همه دنیا بیان مثل اینستاگرام ازش استفاده کنن؟ چرا بعضیا اینقدر خودباخته هستند؟ اشکالات اپلیکیشن های داخلی هم به مرور بر طرف میشه ان شاء الله
    • IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۴
      0 0
      جهانیش کنیم؟ زعفران خودمونو به اسم اسپانیا می‌فروشیم خخخخخخختخ خوش باشی
  • IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
    44 40
    آقا از محمد رضا عارف و علی لاریجانی و.. چه خبر؟ یک مصاحبه ای کنید با این عزیزان
  • IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
    از شاد هم می شه استفاده کرد 🤔😁
  • محقق IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
    این پلتفرم ها برای ارتباط اجتماعی بی مرز تهیه شده و مردم هم ارتباط بدون مرز رو میخوان پلتفرم های ایرانی هرچقدر هم که خوب باشن و پیشرفته تر از مدل جهانی هم که باشن وقتی که محدود به مرز کشور باشن مورد استقبال نخواهند بود خیلی از مردم هستن که بستگانی و آشنایان یا تبادل علم با خارج از کشور دارن و همین پلتفرم های خارجی راه ارتباطشونه
  • ناشناس IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
    خیلی مسخره س . تکلیف کسب و کارها و اون همه فالوور چی میشه این پیام رسان ها جهانی نیستند و سرور قدرتمند مثل اینستاگرام و واتس اپ رو ندارن .