«اخلاق مرتضوی، مینای قلم: گزیده مقالات شیوا و نثر ادبی درباره امام‌ علی(ع)، زندگانی امیرالمؤمنین(ع)، جاذبه و دافعه، علی (ع) و شهر بی آرمان و نشان‌های آن‌ بی‌نشان» از کتاب‌هایی است که خواندنشان در این شب‌ها توصیه می شود.

خبرآنلاین در ادامه ارائه لیست‌های پیشنهادی برای مطالعه کاربران در مناسبت‌های خاص، با توجه به نزدیکی ایام شهادت حضرت امیرالمومنین(ع) مجموعه‌ جدیدی ارائه کرده که در جدول زیر آمده است. این لیست مجموعه ای از کتابهایی است که از سوی موسسات انتشاراتی مختلف در موضوع امام علی (ع) به نگارش درآمده است.

*
سیاهی شب، گستره آسمان خاموش کوفه را در نوردیده به انتظار سپیده‏ای که تاریخ را تا قیامت غصه‏دار می‏کرد، ناباورانه کتاب زمان را ورق می‏زد. از خانه‏های نیرنگ، تنها فریاد سکوت به گوش زمان می‏رسید. گویی همه کوفیان سر بر بالین غفلت ابدی نهاده بودند و خواب هزار رنگی‏شان را نظاره می‏کردند. چشمان او همچون صاعقه‏ای در دل یلدای شب می‏درخشید.
آن شب در برق چشمان پر رمز و رازش، وصال معنا می‏شد. سال‏های سال، غریبی، همنشین روزش بود. شهید سکوت شده بود و مهر خاموشی بر لبانش نقش بسته بود.
تنها رازدار لحظه‏های غربتش، سینه تاریک چاه بود و خلوت نیمه شب‏های مبهوت نخلستان.
آن شب، سرنوشت حیات صبر رقم می‏خورد.
علی آمد و از حنجر سکوت، آخرین اذان سرخ را تا اوج عروج پرواز داد و در محراب محبوب، به نماز با معشوق قیام کرد. لحظه‏ای بعد، سر بر آستان دوست گذاشت تا خویش را تا ابد، رستگار سازد و زمانه را داغدار. فرق عدالت با خنجر کین شکافت.
لباس احرام خورشید، رنگ خون گرفت و زمین و زمان، فریاد بی‏کسی سر داد و اشک ماتم فرشتگان از سینه آسمان بر زمین فرو چکید. مرغ جان او که غایت آفرینش بود، از ورای مظلومیتی سرد و سنگین، رها شد و عالم و آدم را در غمگنانه‏ترین مصیبت فرو برد.

*
«ده مقاله در حکمت عملی یا اخلاق مرتضوی، مینای قلم: گزیده مقالات شیوا و نثر ادبی درباره امام‌ علی (ع)، زندگانی امیرالمؤمنین(ع)، جاذبه و دافعه امام علی(ع)، سیاست نامه امام علی(ع)، امام علی(ع) و همگرایی اسلامی، اخلاق در نهج البلاغه، سلوک علوی، ولایت علی در قرآن کریم و سنت پیامبر، امام علی(ع) از ولادت تا شهادت، امام علی صدای عدالت انسانیت، غرر الحکم و درر الکلم، علی (ع) و شهر بی آرمان، علی زیباترین سروده هستی و نشان‌های آن‌ بی‌نشان» از جمله کتابهایی است که خبرآنلاین آنها را برای آشنایی بهتر و بیشتر با شخصیت امیرالمومنین (ع) به کاربران خود پیشنهاد می کند.

هموطنان تهرانی برای تهیه این کتاب‌ها‌‌ کافیست با شماره 88453188 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و کتاب‌ها را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند.

 

نام کتاب

نویسنده/مترجم

ناشر

قیمت (تومان)

درباره کتاب

ده مقاله در حکمت عملی یا اخلاق مرتضوی

آیت الله جعفر سبحانی

صحیفه

8500

تاریخ تحلیلی زندگانی امیرالمؤمنین(ع)  به زبان فارسی. کتابی روان و همه فهم که در برخی از مراکز آموزش عالی به عنوان کتاب درسی می‌شناسند.

مینای قلم: گزیده مقالات شیوا و نثر ادبی درباره امام‌ علی (ع)

جواد محدثی

بوستان کتاب

9500

امام خمینی (ره)، جرج جرداق، محمدتقی جعفری، محمدرضا حکیمی، علی شریعتی؛ سید محمود طالقانی، شهید مرتضی مطهری، رشیدالدین میبدی و...در این کتاب مقالاتی ارائه داده‌اند.

زندگانی امیرالمؤمنین(ع)

سید هاشم رسولی محلاتی

دفتر نشر فرهنگ اسلامی

9000

نویسنده در کتاب حاضر، طی 14 فصل اطلاعات جامعی از زندگی حضرت علی(ع) به مخاطب ارائه می‌دهد. ولادت امیرالمومنین(ع)، اتفاقات دوران ولادت تا هجرت و تا زمان رحلت رسول خدا(ص)، رهبری و ولایت، دوران حکومت پس از جنگ جمل تا شروع جنگ صفین، وقایع مربوط به جنگ صفین، دوران حکمیت...در این کتاب گنجانده شده است.

جاذبه و دافعه امام علی(ع)

شهید مرتضی مطهری

صدرا

6000

نوع نگاه استاد مطهری مثل همیشه با دیگران فرق می‌کند. ذهن پویا و خلاق او این بار هم موضوعی جذاب برای خواننده خلق کرده است که نایاب است و خواندنی!

سیاست نامه امام علی(ع)

محمد محمدی ری شهری/مهدی مهریزی 

دارالحدیث

1800

در این کتاب مجموعه سیاست‌های حضرت علی (ع) در زمینه‌های مختلف درج شده است. نگارنده در ابتدای کتاب دو نوع حکومت و سیاست علوی و اموی را مقایسه می‌کند، سپس موضوعاتی چون «مبانی حکوت بر دل‌ها، سیاست‌های علی (ع) در باب اصلاحات، سیاست‌های اداری، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، قضایی و...شرح داده شده است.

امام علی(ع) و همگرایی اسلامی

علی اکبر احمدپور

بوستان کتاب

3700

این کتاب در شش فصل، هم‏گرایى در سیره و گفتار امام على(ع) را بررسى مى‏کند(ع) مباحث مقدماتى، سقیفه آغازى بر واگرایى‏ها، بیعت و هم‏گرایى، عرصه‏هاى هم‏گرایى، عضویت در شورا، امام على و عثمان؛ میانجى‏گرى و اصلاح.

اخلاق درنهج البلاغه

سید هاشم حسینی

بوستان کتاب

5000

این کتاب با موضوع اخلاق اسلامی از دیدگاه امام علی(ع) با توجه به احادیث نهج البلاغه است؛ به عبارتی نویسنده، اخلاق را بر مبنای نهج البلاغه تفسیر کرده است. 

سلوک علوی

سیدحسین اسحاقی

بوستان کتاب

2200

مؤلف در این اثر ابتدا ویژگى‏هاى تربیتى امام على‏(ع)را بیان کرده است. سپس روش‏هاى تربیتى آن حضرت را باز گفته است. در بخش دیگر، وظایف و مسئولیت‏هاى متولیان تربیتى را از دیدگاه امام‏على(ع) برشمرده است.

ولایت علی در قرآن کریم و سنت پیامبر

سید مرتضی عسگری

دانشکده اصول دین

1800

در این کتاب با استناد به برخی آیات قرآنی، احادیث و کتاب‌های شیعه و سنی، نقش و جایگاه امام علی(ع) و ولایت او (و امامان بعد از او) تبیین و بررسی شده است. «نامه‌های برخی از دانشمندان سنی که شیعه شده‌اند، چرا موضوع امامت در قرآن مطرح نشده است، چرا نام علی (ع) در قرآن نیامده است و...در این کتاب پاسخ داده شده است.

  

امام علی(ع) از ولادت تا شهادت

  

سید محمد کاظم قزوینی/علی کرمی

دلیل ما

8000

در اصل به زبان عربی است و به نام "الامام علی من المهد الی اللحد". در این کتاب شرح حال حضرت علی(ع) از ولادت تا شهادت بازگو شده است. مطالب کتاب با استناد به منابع متعدد شیعه و سنی به رشته تحریر درآمده و حاوی مطالب متنوعی درباره فضایل و کرامات حضرت علی (ع) است.

 امام علی(ع) صدای عدالت انسانیت

جورج جرداق/ سید هادی خسروشاهی

فراهانی

16000

جنبه‌هایی ناگفته از رفتار اجتماعی آن حضرت، عدالت گرایی و شیوه حکومت ایشان بررسی و ارزیابی می‌شود. اصل کتاب عربی است با نام «الامام علی صوت عداله الانسانیه» رهبر معظم انقلاب از روی همین کتاب در نماز جمعه تهران در سال امام علی متنی را خوانده و از جورج جرداق مسیحی برای این کتاب تجلیل کردند.

  

غرر الحکم و درر الکلم

عبدالواحد آمدی/ سید هاشم رسولی محلاتی

دفتر نشر فرهنگ اسلامی

11000

مجموعه‌ای است از کلمات قصار امیرالمومنین علی (ع) که توسط «ابوالفتح عبدالواحد آمدی» گردآوری شده است. این عبارات و کلمات طلایی ذیل موضوعات متنوعی چون :گناه، امر به معروف، خوشرویی، کوشش وجدیت، نادانی، اندوه، یاد خدا، جوانی و مهربانی سامان یافته‌اند.

  

علی (ع) و شهر بی آرمان

حسن رحیم‌پور ازغدی

دفتر نشر فرهنگ اسلامی

2000

این مجموعه متن گفت و گو با «حسن رحیم‌پور ازغدی» است، که در ماه رمضان 1379 به مدت چهار شب پس از افطار در سیما پخش می‌شد. «حکومت آرمانی، حکومت شکست‌خورده نیست، اقتصاد اسلامی ، اقتصاد انسانی، آزادی قرائت‌ها، خودی و غیر خودی...از جمله مباحث کتاب است.

  

علی زیباترین سروده هستی

شهید مصطفی چمران

دفتر نشر فرهنگ اسلامی

1200

شامل دست نوشته‌ها و 3 سخنرانی شهید دکتر مصطفی چمران درباره امام علی (ع) است. «ذکر خدا و عدالت علی(ع)، از حکومت علی (ع) تا مهدی موعود (عج)و امام علی (ع) تجلی عدل خدا...» عناوین برخی بخش‌های کتاب است.

نشان‌های آن‌ بی‌نشان

یوسفعلی میرشکاک

سروش

6500

نویسنده در مدح و منقبت مولی‌الموالی علی بن ابیطالب(ع) اقدام به جمع‌آوری سروده‌هایش اعم از رباعی، دوبیتی، غزل، مخمس، شعر آزاد و قصیده نموده است.

هموطنان تهرانی برای تهیه این کتاب‌ها‌‌ کافیست با شماره 88453188 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و کتاب‌ها را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند.

291/60

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 168937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =