علی مطهری برخلاف احمد توکلی موافقت جانانه​ای با لایحه افزایش تعطیلات عید فطر کرد و آن را گامی در راستای توجه به ارزش​های اسلامی کشور خواند.

به گزارش خبرآنلاین، این نماینده تهران از لزوم بزرگداشت اعیاد اسلامی و هماهنگی با کشورهای اسلامی در این زمینه سخن گفت و افزود: متاسفانه در ایران، اعیاد اسلامی کمرنگ برگزار می​شود. در حین احترام به آقای توکلی، باید بگویم که نباید صرفا نگاه اقتصادی به موضوع داشت. البته آن لطمه اقتصادی مد نظر ایشان هم  قابل رفع است.

وی افزود: سیاست رژیم طاغوت این بود که اعیاد ملی پررنگ برگزار شده و اعیاد مذهبی کمرنگ باشد. من هم قبول دارم که بزرگداشت مذهبی صرفا با تعطیلات، محیا نمی شود و در برخی موارد اگر در اعیاد مدارس و ادارات باز باشند بهتر می​توان به جشن و شادی پرداخت. اما بعد از سی روز ریاضت دینی لازم است که مومنین به فراقت بپردازند. نوجوانی که 30 روز در روزهای بلند مرداد روزه دار بوده، باید بخشی از پاداش مادی خود را در تعطیلات عیدفطر دریافت کند.

به گفته مطهری، جدی نگرفتن اعیاد اسلامی سبب شد که اکثر شادی​ها به مناسبات ملی تخصیص یابد و مناسبات مذهبی صرفا مظهر عذاداری تلقی شود. در حالیکه در کنار اهمیت به عزاداری​ها باید به اعیاد هم پرداخته شود تا از اسلام چهره​ای عبوس به نمایش گذاشته نشود. باید بخشی از طراوت جوانان در اعیاد مذهبی جلوه گر شود.

وی با بیان اینکه تعطیلات در ایران زیاد نیست، گفت این تعطیلات در ایران به دلیل آن است که ما یک کشور ایدئولوژیک هستیم.

مطهری با تاکید بر لزوم ساماندهی تعطیلات کشور و تاکید رهبری در این زمینه گفت: من پیشنهاد حذف چند روز از تعطیلات کشور را ارائه داده​ام. اما لازم است فعلا تعطیلات عیدفطر را سامان دهیم تا بعد. رای به این لایحه در جهت خلاف مکتب ایرانی مشایی است. پس به ان رای دهید.

47/29

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 170170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • lm IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۶
    0 0
    نکته ها رفت و شکایت کس نکرد جانب حرمت فرو نگذاشتیم.....
  • mh IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۶
    0 0
    نکته ها رفت و شکایت کس نکرد جانب حرمت فرو نگذاشتیم
  • هادین IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۶
    0 0
    با تمام علاقه و احترامی که برای دکتر مطهری قائلم اما مخالف تعطیلات هستم
  • فاطمه IR ۰۳:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۷
    0 0
    مطهری عزیز. خیلی دوستت دارم ولی این چه حرفیه میزنی؟ نمی دونی که ما در این مملکت اصلاح و جایگزینی درست و بجا بلد نیستیم؟
  • رضا US ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۹
    0 0
    با سلام خدمت آقای مطهری ما همیشه تعداد تعتیلات خودمونو با کشورهای دیگه مقاسه میکنیم در حالی که این قیاس مع الفارقه ببینیم اونا کجا هستن و ما کجاییم ما با این منابع عظیم نفتی چقدر درامد سرانه داریم و اونا چقدر ما باید به تلاشمون اضافه کنیم والله الان ما تو این کشور به کار بیشتر از هر چیزی نیاز داریم