۰ نفر
۱۶ شهریور ۱۳۹۰ - ۰۲:۳۷

بازیگر و کمدین آمریکایی اجرای هشتاد و چهارمین دوره جوایز اسکار را به عهده خواهد داشت که 26 فوریه 2012 برگزار می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، خبر انتخاب ادی مرفی به عنوان مجری این دوره جوایز اسکار از چند روز پیش در رسانه‌ها مطرح بود.

در نهایت، برت رتنر و دان میشر تهیه‌کنندگان پخش تلویزیونی جوایز اسکار 2012 روز سه‌شنبه او را به عنوان انتخاب خود برای اجرای مراسم به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی معرفی کردند.

این اولین حضور مرفی به عنوان مجری مراسم اسکار خواهد بود. او که متولد سال 1961 در نیویورک است، در دهه 1980 ابتدا با برنامه «زنده شنبه‌شب‌ها» و سپس فیلم‌هایی چون «48 ساعت» و «پلیس بورلی هیلز» به شهرت رسید.

مرفی در چند برنامه زنده به عنوان مجری حضور داشته و آخرین بار سال 2009 جایزه انساندوستانه جین هرشولت را به جری لوییس اعطاء کرد. او همچنین سال 2007 برای بازی در موزیکال «دختران رویایی»‌ نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد نقش مکمل شد.

رتنر درباره این بازیگر 50 ساله گفت: «ادی یک نابغه کمدی و یکی از بهترین و تاثیرگذارترین کسانی است که برنامه زنده اجرا می‌کنند.»

مرفی نیز در واکنش به انتخاب خود به عنوان مجری جوایز اسکار 84، گفت: «واقعا افتخار می‌کنم به فهرست عالی مجریان قبلی جوایز آکادمی از باب هوپ و جانی کارسن گرفته تا بیلی کریستال، استیو مارتین و ووپی گلدبرگ اضافه می‌شوم.»

رتنر اخیرا مرفی را در کمدی «سرقت برج» کارگردانی کرده که در آن مرفی با بن استیلر همبازی است. این فیلم از چهارم نوامبر اکران می‌شود. او فیلم «هزار کلمه»‌ را هم آماده نمایش دارد که دریم‌ورکس آن را از 13 ژانویه به نمایش درمی‌آورد.

«تعویض جاها»، «ورود به آمریکا»، «شب‌های هارلم»، «خون‌آشام در بروکلین»، «پروفسور دیوانه»، «مترو»، «دکتر دولیتل»، «ماجراهای پلاتو نش» و «من جاسوس» از دیگر فیلم‌های مرفی است. او در سری فیلم‌های انیمیشن «شرک» بجای شخصیت «الاغ» صحبت کرده است.

پارسال جیمز فرانکو و آن هاتاوی بازیگران جوان هالیوود اجرای مراسم اسکار را به عهده داشتند.

هشتاد و چهارمین دوره جوایز اسکار 26 فوریه (دوشنبه هشتم اسفند به وقت ایران) در کداک تیه‌تر لس آنجلس برگزار می‌شود. اسامی نامزدهای اسکار 24 ژانویه (چهارم بهمن) اعلام خواهد شد.

هالیوود ریپورتر / 6 سپتامبر / ترجمه: علی افتخاری

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 171864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
    0 0
    قبولش دارم بازیگر یعنی این
  • احسان IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
    0 0
    پارسال هم فضای مراسم بیشتر کمدی بود و البته جذاب.