فیلم سینمایی «اسب تورین» به نمایندگی از مجارستان در رقابت اسکار بهترین فیلم غیر انگلیسی‌‌زبان شرکت می‌کند و نروژ هم فیلم «شاد، شاد»‌ را به آکادمی معرفی کرده است.

به گزارش خبرآنلاین، «اسب تورین» به کارگردانی بلا تار اولین بار در دنیا فوریه پیش در بخش مسابقه جشنواره برلین روی پرده رفت و در حالی که به همراه «جدایی نادر از سیمین»‌ یکی از بخت‌های اصلی جایزه خرس طلایی بود، رقابت را به فیلم اصغر فرهادی واگذار کرد، اما برنده جایزه بزرگ هیئت داوران و جایزه فیپرشی شد.

هشتمین فیلم بلند سینمایی بلا تار داستان یک کشاورز، دخترش و اسب آن‌هاست که می‌کوشند در چشم‌اندازی متروکه دوام بیاورند. اریکا بوک، یانوش درشی و میهالی کورموش در «اسب تورین»‌ بازی می‌کنند که تولید مشترک مجارستان، فرانسه، آلمان، سوییس و آمریکاست.

این فیلم به زودی در جشنواره‌های نیویورک و تورنتو نیز روی پرده می‌رود.

نروژ هم «شاد، شاد» اولین فیلم بلند آن سویتسکی را به عنوان نماینده خود در بخش فیلم خارجی‌زبان هشتاد و چهارمین دوره جوایز اسکار معرفی کرد.

این درام - کمدی که تولید مشترک نروژ و دانمارک است، پارسال در جشنواره فیلم ساندنس در بخش داستانی سینمای جهان برنده جایزه هیئت داوران شد.

آگنس کیتلسن، هنریک رافائلسن، مایبریت سائرنس و یواکیم رافائلسن در «شاد، شاد» بازی می‌کنند. داستان درباره یک زن خانه‌دار بی‌حوصله نروژی است که وقتی همسایه‌های جدید به خانه بغلی او نقل مکان می‌کنند، زندگی‌اش هیجان بیشتری پیدا می‌کند.

تاکنون کشورهایی چون کره جنوبی، یونان، لهستان، رومانی، مراکش و ونزوئلا نمایندگان خود را برای شرکت در بخش اسکار فیلم غیر انگلیسی‌زبان به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی معرفی کرده‌اند.

هشتاد و چهارمین دوره جوایز اسکار 26 فوریه 2012 (دوشنبه هشتم اسفند به وقت ایران) در کداک تیه‌تر لس آنجلس برگزار می‌شود. اسامی نامزدهای اسکار روز 24 ژانویه (چهارم بهمن) اعلام خواهد شد.

اسکرین دیلی / 1 سپتامبر / ترجمه: علی افتخاری

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 170872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • aa IR ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۰
    0 0
    اگه جدایی ... را نفرستیم اشتباه بزرگی کرده ایم به امید موفقیت جدایی ...
  • بدون نام IR ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۰
    0 0
    tnx
  • بدون نام IR ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۰
    0 0
    تا اخراجی ها هست جدایی نادر رقیب نمی خواد... هه هه