سامانه بارشی کل استان اصفهان را در برمی‌گیرد/هشدار درباره سقوط بهمن و لغزندگی جاده‌ها

توجه به ورود سامانه بارشی به اصفهان از اواخر روز گذشته، بارش برف و باران، وزش تند باد موقتی، مه آلودگی، کولاک در گردنه ها و ارتفاعات برفگیر را در استان شاهد هستیم.

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی استان، با توجه به ورود سامانه بارشی به اصفهان از اواخر روز گذشته که منطقه اثر آن در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه مناطق غرب و مناطق جنوب است، بارش برف و باران، وزش تند باد موقتی، مه آلودگی، کولاک در گردنه ها و ارتفاعات برفگیر را در استان شاهد هستیم.

این سامانه در اواسط سه شنبه و چهارشنبه، مناطق غرب، مناطق جنوب، مناطق مرکزی و شمال استان اصفهان را در بر می گیرد.

اثر مخاطره این سامانه شامل یخبندان و لغزندگی سطح جاده ها، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه های محلی و مسیلها ، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، کاهش دید در جاده های کوهستانی ریزش بهمن است.

در پی بارش برف و فرو ریختن بهمن، راه زمینی هفت روستای پشت کوه فریدونشهر مسدود شده است و گروه‌های امداد زمستانی در مناطق شهری روستایی ومحورهای جاده ای همزمان با آغاز بارش برف و باران از بامداد گذشته در حالت آماده باش قرار دارند.

بنا بر صحبتهای شیشه فروش مدیرکل مدیرت بحران استانداری اصفهان، احتمال نیاز به انجام عملیات امداد هوایی و پرواز بالگرد برای تامین مایحتاج بیش از دو هزار نفر از ساکنان این منطقه و تامین خوراک دام مورد نیاز دامداران در صورت باز نشدن راه زمینی وجود دارد.

گفتنی است احتیاط در سفرهای برون شهری، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی و سوخت کافی هنگام سفر، تمهیدات لازم در راستای حفظ ماشین‌آلات کشاورزی و اتخاذ تدابیر لازم در سفر در مسیرهای مواصلاتی به استانهای همجوار بویژه چهارمحال و بختیاری و کهکیلویه بویر احمد و مسیرهای داخل استانی ضروری است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1730595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =