فارس نوشت:

مجتبی ثمره هاشمی دستیار ارشد رئیس‌جمهور درخصوص برخی انتقادها از جمع‌آوری نامه‌های مردمی از سوی رئیس‌جمهور تصریح کرد: اینکه اعضای کابینه و شخص رئیس‌جمهور در سفرهای استانی و ‌یا برخی ملاقات‌ها نامه‌های شخصی مردم را دریافت می‌کنند نشان دهنده این است که چقدر رابطه مسئولین نظام و مردم صمیمی است که خارج از عناوین و یا هر تفکری که بین مسئولان و مردم فاصله می‌اندازد، رابطه برقرار می‌کنند.
گزيده سخنان وي به اين قرار است:
·         اینکه رئیس‌جمهور نامه‌های مردمی را دریافت می‌کند و مواکدا دستور پیگیری آن را می‌دهد مفهومش این است که کل سیستم دولت باید این کار را انجام دهد و با الگوگیری از بالاترین مقام اجرایی کشور از حل کوچکترین مشکل مردم غافل نشوند.
·          ارتباط منسجم و قوی مسئولان با مردم یکی از ویژ‌گی‌های دولت‌های نهم و دهم است که این امکان را فراهم کرده تا مردم از طریق ملاقا‌ت‌ها، دیدارهای عمومی، رسانه‌ها، پیامک، تلفن و ارائه مستقیم نامه‌های شخصی خود مطالب و مشکلاتشان را مطرح کنند و در کوتاهترین زمان ممکن پاسخ آن را دریافت نمایند.
·          در گزارشی که سرپرست نهاد ریاست جمهوری ارائه کرده به بخش اعظمی از نامه‌ها و درخواست‌های مردمی که به سیستم دولتی مربوط می‌شده پاسخ داده شده است. دولت با جمع‌آوری نامه‌های مردمی و حل مشکلات آنان نیازهای عمومی هر منطقه را هم شناسایی می‌کند یعنی در یک استان یا منطقه نیاز اول مردم آن بیکاری اعلام می‌شود و یا منطقه دیگر مسکن و یا جای دیگر مشکلات کشاورزی و صنعتی نمود بیشتری دارند که دولت از این طریق ضمن نیازسنجی عمومی نسبت به حل اساسی آن اقدام و برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تری را انجام می‌دهد.
·         کسانی که مدعی هستند رئیس‌جمهور و اعضای کابینه نباید نامه‌های مردمی دریافت کنند توجه به این نکته ندارند که گاهی حل مشکل یک نفر چقدر در زندگی شخصی او می‌تواند تاثیرگذار باشد و یا توجه به این موضوع ندارند که تک تک افراد صاحب کرامت هستند و مشکلاتشان مهم است لذا از منظر دولت‌های نهم و دهم این آحاد ملت هستند که یک ملت را می‌سازند.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 176142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سهراب IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
    0 0
    چنبار نامه فرستاديم جواب نگرفتيم به سايت رياست جمهوري نيز ايميل زدم يكساله ميگن در حال برسي نميدونم كي مي خوان رسيدگي كنن مشكلات مردمو همين طور حل كنن خوب ديگه مردم مشكل ندارن
  • بدون نام IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
    2 0
    من پیشنهاد می کنم یک کتاب شود و از آن نسخه هایی برای مسوولین ارسال شود به خدا به درد آینده هم می خورد چون مطمئن هستم حالا حالاها مشکل مردم همین ها است و بس
  • جوماجو IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
    1 0
    همه اش فرافکنی است،بنده 4 ماه است یک نامه برای پیگیری از طریق سایت ریاست جمهوری فرستادم ولی هر بار میروم نوشته در حال پیگیری،اینها همه سیاه بازیست و بس و رنگ کردن چون هیچ اعتباری و اعتمادی به این دولت نیست و مردم مهم نیستند و اون چیزی که از تلویزیون هم پخش میکنند بیشتر تبلیغاتیست و شعار تا دلسوزی و صمیمیت.دیگه حناتون کم رنگ شده،بس کنید.
  • بدون نام IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
    0 3
    دستشون درد نکنه ما که نامه دادیم و مشکلمون رو حل کردن ..ممنون
  • کرجی IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
    0 0
    حقیقتش منم هم از سایت براش نامه نوشتم و هم نامه دستی به ایشان دادم ولی هیچ فایدهای نداشت چون بی جواب ماند چرا مردم رو سر کار میگذارند نمیدونم خدا رو خوش نمیاد
  • بدون نام IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
    0 0
    نامه حضوری داده شده به صندوق الکترونیکی مشکل ارسال شده هنوز جوابی داده نشده است