پیش از ظهر امروز، نشست خبری رئیس پلیس ایران به مناسبت هفته نیروی انتظامی برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین سردار اسماعیل احمدی مقدم درباره پیگیری بین الملل مدیرعامل مستعفی بانک ملی، کاهش جرم و جنایت، بهبود حجاب در جامعه، کنترل هوایی مرزها، میزان کشف مواد مخدر، جمع آوری ماهواره و موضوعات دیگر حرف زد.

مهمترین بخشهای اظهارات فرمانده نیروی انتظامی را بخوانید؛

 

-از سوی مراجع قضایی هنوز درخواستی برای پیگیری بین المللی افراد متواری به ناجا نرسیده است. پرونده همچنان در مرحله مقدماتی است و نیروی انتظامی به صورت مستقیم وارد این پرونده نشده است. در صورت ضرورت وارد این پرونده می شویم.

 - ظاهر جامعه از نظر اخلاقی بهبود پیدا کرده است. چون همگام با ناجا، ادارات، رسانه ها و بخش هایی دیگر از جامعه وارد عمل شده اند. نتیجه ورود بخش های دیگر به موضوع حجاب، بهبود وضعیت ظاهری جامعه و کاهش جرائم جنایی و اخلاقی است. 
- براساس گزارش شورای عالی انقلاب فرهنگی، وضعیت حجاب 7 تا 10 درصد بهبود داشته است."
- متاسفانه در نیمه سال 88 تا 89، به دلیل بروز فتنه با افزایش جرائم روبرو بودیم اما با تلاش دستگاه ها و تقویت طرح ارتقاء امنیت روند وقوع جرم سیر نزولی به خود گرفت به صورتیکه در 6 ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل سرقت مسلحانه 20 درصد، سرقت به عنف 10 درصد، سرقت طلا فروشی 19 درصد، راهزنی 50 درصد، آدم ربایی 27 درصد، قتل 7 درصد، شرارت 6 درصد و سرقت تحت عنوان مامور قلابی 21 درصد کاهش یافته است.

- همزمان با اجرای طرح امنیت اخلاقی در سواحل شمال کشور شاهد کاهش 30 تا 50 درصدی ناهنجاریهای اجتماعی و اخلاقی هستیم.

- نماینده دستگاه قضایی، برای جمع آوری ماهواره ها در تهران، همراه ماموران پلیس حضور دارند. درواقع برای جمع آوی ماهواره، بر اساس احکام قضایی عمل می شود.گاهی اوقات ماهواره ها در حریم خصوصی یا مشاعات قرار دارند. در هر دو صورت ماموران باید با حکم قضایی وارد عمل شوند و حق ندارند بدون حکم اقدام به جمع آوری ماهواره کنند. در تهران و در بیشتر عملیات ها نماینده دستگاه قضایی نیز حضور دارد یا برای مشاعات حکم منطقه ای و عمومی صادر می کند. به ماموران توصیه کرده ایم برای جمع آوری ماهواره وارد حریم خصوصی و منازل افراد نشوند.

- با تصویربرداری از سطح شهر در ماههای مختلف وضعیت اجتماعی را رصد می کنیم. اگرچه این کار اخلاقی نیست اما مجبوریم این کار را برای رصد وضعیت انجام دهیم.

- هم اکنون وضع معیشت کارکنان نیروی انتظامی بد نیست و ماموران ماهیانه در حدود یک میلیون تومان حقوق دریافت می کنند. این درحالیست که حمایتهایی مانند پرداخت هزینه های اجاره و مسکن در دستور کار قرار دارد. همچنین سالانه با بهبود وضع معیشت ماموران با کاهش 9 تا 12 درصدی جرائم مواجه هستیم.

- هیچ نوجیهی از طرف ماموران برای تخلف قابل قبول نیست. اگر ماموری حتی 5هزار تومان رشوه بگیرد، به کمیسیون های ما ارجاع و حتما اخراج می شود.

- 9 فروند هواپیما برای کنترل و شناسایی در کویر داریم و به زودی 10 فروند دیگر نیز خریداری و مورد استفاده قرار می گیرد. ضمن اینکه از انواع کایت های موتوردار و جایروپلن استفاده می کنیم. به زودی شاهد استفاده از هواپیمای بدون سرنشین برای کنترل مرزهای دریایی و زمینی خواهیم بود.

- هم اکنون 12 هزار پلیس زن در کشور فعال هستند که بسیاری از آنها در جای خود قرار ندارند.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 176184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۰
    0 4
    این گزینه" به زودی شاهد استفاده از هواپیمای بدون سرنشین برای کنترل مرزهای دریایی و زمینی خواهیم بود" خیلی جالب است و ارزشمند و موجب کاهش تعداد شهدا میشود. اصولا وقتی رباط است انسان نباید کشته شود چه شهید و غیر شهید. خداوند عقل به انسان داده برای حفظ جان خود.
  • بدون نام A1 ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
    5 0
    روبات ، نه رباط بیسواد
  • محمد IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۸
    2 0
    خیلی هم رعایت کرده اند حتما !!!