کلیه پرونده های کار گروه رفع تداخلات در شهرستان مهدیشهر رسیدگی شد

175پلاک رفع تداخلات در شهرستان مهدیشهر تا پایان سال 1401 در کارگروه رفع تداخلات اراضی ملی رسیدگی شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان ،حیدر واحد مطلق رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان مهدیشهرخبر از اتمام 175 پلاک در شهرستان مهدیشهر تا پایان سال 1401 در کارگروه رفع تداخلات اراضی رسیدگی و رفع اختلاف شده است.

حیدر واحد مطلق با اظهار داشت: برخی مشکلات تداخل اراضی مربوط به چند دهه گذشته است و بعضا اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و یا مردم بر سر مالکیت زمین ها دچار اختلاف شده اند.

وی افزود: این اختلاف میان جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و مردم منجر به تشکیل پرونده هایی در دستگاه قضا شده است.

حیدرواحد مطلق اظهار داشت: تلاش داریم تا اختلاف مالکیتی زمین ها در کمیسیونی متشکل از نمایندگانی از جهاد کشاورزی، ثبت اسناد و املاک، امور اراضی و منابع طبیعی حل شده و منجر به کاهش پرونده ها در محاکم قضایی شود.

واحد مطلق گفت: از ابتدای اجرای قانون رفع تداخلات اراضی تاکنون پرونده اراضی در قالب 175 پلاک در کارگروه رفع تداخلات اراضی شهرستان رسیدگی و رفع اختلاف شده است.

وی افزود: ماده ۵۴قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور که مربوط به رفع تداخل اراضی است در سال 95 ابلاغ و از اوایل سال 96 اجرایی شده است.

حیدرواحد مطلق با بیان اینکه رفع اختلافات مالکیتی اراضی به اجرای طرح کاداستر کمک می کند، گفت: تا زمانی که مشکل تداخل اراضی حل نشود، طرح کاداستر هم قابلیت اجرایی ندارد. وشهرستان مهدیشهر از شهرستان های پیشرو در زمینه رفع تداخلات اراضی است.

واحد مطلق گفت: مشکل تداخل اراضی در شهرها و حریم شهرها هم وجود دارد که در صورت درخواست راه و شهرسازی، شهرداری و یا مراجع قضایی در کمیسیون مربوط مورد رسیدگی قرار می گیرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1763089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =