۱ نفر
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۷
برلوسکنی: اروپا در مقابل چین بی‌دفاع است

ایسنا نوشت: نخست وزیر پیشین ایتالیا هشدار داده که اتحادیه اروپا نمی‌تواند از خود در برابر چین که به دنبال حمله به یکی از کشورهای عضو است، دفاع کند.

سیلویو برلوسکنی، نخست وزیر پیشین ایتالیا همچنین به بروکسل تاکید کرد تا استراتژی قاطعانه نظامی را تصویب کرده و در امور دفاعی سرمایه گذاری جدی داشته باشد.

برلوسکنی در جریان مصاحبه‌ای ویدئویی با شبکه خبری اسکای تی.جی۲۴ این اظهارات را مطرح کرد.

وی بابت تشخیص سرطان خون که در اوایل آوریل مشخص شد، در بیمارستانی در میلان تحت درمان قرار دارد.

نخست وزیر پیشین ایتالیا همچنین ادامه داد: کسی اتحادیه اروپا را در عرصه بین‌المللی جدی نمی گیرد و اگر چین تصمیم بگیرد تا ایتالیا را اشغال کند و شاید یک کشور دیگر اروپایی را، ما قطعا نمی‌توانیم از خود دفاع کنیم و به مقابله بپردازیم.

برلوسکنی افزود: بهترین کاری که می‌توانیم انجام دهیم این است که به مدرسه برویم و چینی بیاموزیم! اتحادیه اروپا باید برای تقویت موضع خود سیاستگذاری جدی نظامی و همکاری قوی بین نیروهای مسلح تمامی کشورهای اروپایی ایجاد کند.

وی همچنین حمایت خود را از افزایش هزینه‌های دفاعی و تشکیل یک نیروی اضطراری ۳۰۰ هزار نفری اعلام کرد.

نخست وزیر پیشین ایتالیا همچنین تاکید کرد، اتحادیه اروپا باید نقش پررنگتری در جهان داشته باشد که شامل مقابله با "امپریالیسم چینی" است.

ماه گذشته میلادی بلومبرگ گزارش کرد که جورجیا ملونی،‌ نخست وزیر کنونی ایتالیا در حال بررسی خروج از پروژه زیرساختی "کمربند و جاده" چین است.

به نوشته این روزنامه، در ائتلاف حاکم ایتالیا اتفاق نظر کمی درباره این مساله وجود دارد.

اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپایی در مارس و پیش از سفر به چین گفته بود، از آنجا که جدایی از پکن به نفع اتحادیه اروپا نیست، بروسکل باید روابط خود را با چین تقویت کند.

۳۱۱۳۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1763520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =