چهارمحال و بختیاری میزبان نخستین رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت کشور

نخستین رویداد استانی جایزه ملی جوانی جمعیت به میزبانی استان چهارمحال و بختیاری در هفته جوانی جمعیت برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، در نخستین رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت، در هریک از بخش‌های رسانه، نخبگان، مدیران، خانواده‌ها، دستگاه‌های حاکمیتی، سازمان‌های مردم‌نهاد و شرکت‌ها و موسسات خصوصی و در قالب نقاشی، کلیپ، عکس، پژوهش و مقاله، پوستر و طراحی گرافیک، انیمیشن، موشن‌گرافی، ایده‌ها و نظرات کاربردی، شعر و جملات کوتاه و تاثیرگذار آثار متعددی به دبیرخانه همایش ارسال شد که در نهایت در هریک از این بخش‌ها سه اثر برتر انتخاب و معرفی شدند و به مرحله ملی این رویداد راه یافتند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری چهارمحال و بختیاری در همین رابطه افزود: نخستین رویداد جایزه ملی جوانی جمعیت اردی‌بهشت ماه امسال در هفت بخش در استان برگزار شد و علاوه‌بر آن سه خانواده برتر در حوزه جوانی جمعیت نیز معرفی و به جشنواره ملی معرفی شدند.

زهرا حبیبی افزود: سال گذشته نیز استان در برگزاری جشنواره جوانی جمعیت در کشور پیشگام بود و نتایج علمی آن برای اجرا و اعمال آن در سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌ها ملاک عمل قرار گرفت.

وی با بیان اینکه مساله جمعیت از جمله مسائلی است که در اولویت برنامه‌های کشور قرار کرده است، اظهار داشت: در همین راستا قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده به تصویب رسید و متناسب با آن فعالیت‌ها و برنامه‌هایی در استان در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در همین راستا بلافاصله کارگروه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در استان تشکیل شد که ریاست این کارگروه در مرکز استان با استاندار و در شهرستانها با فرمانداران است.

حبیبی با اشاره به ابلاغ شرح وظایف دستگاه‌ها در خصوص جوانی جمعیت، افزود: راهبری استاندار در خصوص اجرای برنامه‌های جوانی جمعیت سبب شد تا استان در رتبه هشتم کشور قرار گیرد و بی‌شک با دوچندان کردن این تلاش‌ها می‌توان در آینده شاهد نتایج مطلوب این فعالیت‌ها باشیم.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد کلینیک ناباروری در لردگان، طراحی و اجرای بوم راهبردی حل بحران جمعیت، طراحی نرم‌افزار خدمات سلامت و جوانی جمعیت، اجرای ۲۰ جشنواره محلی در نقاط مختلف استان، شناسایی و ارجاع زوجین نابارور به مراکز درمانی، افتتاح کلینیک سلامت باروری و جنسی و استفاده از ظرفیت گروه های بانفوذ و گروه‌های جهادی در راستای فرهنگسازی و تبیین آثار جوانی جمعیت از دیگر فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده در این خصوص بوده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1766956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =