دادستان یاسوج می گوید: دادگاه کیفری استان فارس هم با رسیدگی به این پرونده حکم قصاص متهم پرونده را تایید کرده است که این حکم این بار به تایید دیوان عالی کشور رسیده است.

 دادستان عمومی و انقلاب شهرستان یاسوج با بیان این‌که «حکم دادگاه هم‌عرض درباره محیط‌بان دنا به تایید دیوان عالی کشور رسیده است» گفت: پرونده برای اجرای حکم آماده است اما سازمان محیط زیست و افراد خیر دیگری در حال رایزنی برای ایجاد سازش و گرفتن رضایت اولیای دم مقتول هستند.
حجت‌الاسلام سیدمحمد موسوی‌پور در گفت‌و‌گو با ایسنا، در این باره ادامه داد: این پرونده در دادگاه کیفری استان کهگیلویه و بویراحمد رسیدگی اولیه شد و این دادگاه برای «اسد تقی‌زاده» متهم پرونده حکم قصاص و اعدام با طناب دار را صادر کرد.
وی افزود: این حکم در دیوان عالی کشور نقض شد و این مرجع قضایی پرونده را به شعبه هم عرض ارجاع کرد، اما به دلیل این‌که دادگاه هم عرض در این استان وجود نداشت پرونده به نزدیک‌ترین شعبه یعنی دادگاه کیفری استان فارس ارجاع داده شد.
دادستان یاسوج گفت: دادگاه کیفری استان فارس هم با رسیدگی به این پرونده حکم قصاص متهم پرونده را تایید کرده است که این حکم این بار به تایید دیوان عالی کشور رسیده است، ولی ظاهرا سازمان محیط زیست و افراد خیر دیگری در حال رایزنی برای انجام صلح و سازش و گرفتن رضایت اولیای دم شکارچی مقتول هستند.
 مجلس حکم اعدام محیط بان دنا در مجلس پیگیری خواهد شد
در همین باره محمد رضا تابش، ریس فراکسیون محیط زیست مجلس در گفت وگو با خبرآنلاین می گوید: این موضوع را در مجلس پیگیری خواهیم کرد. باید بررسی کنیم که برای پشتیبانی از این محیط بان قانونی در نظر گرفته شده یا نه. زیرا مجریان قانون بدون شک پشتوانه های قانونی دارند. مثل ماموران نیروی انتظامی یا سپاه که در حین اجرای قانون پشتوانه های قانونی دارند. اما باید بررسی کنیم که آیا برای محیط بانان هم این پشوانه های قانونی در نظر گرفته شده است یا نه.
تابش با تاکید بر این موضوع که «بدون شک دادگاه و قاضی ماجرا به این مسائل قانونی توجه دارد»، می افزاید: طرف دیگر موضوع نیز افرادی هستند که عزیز خود را از دست داده اند. باید پیگیری های لازم انجام شود. اگرچه باید توجه داشته باشیم که مرجع قضایی مبتنی بر قانون رای خود را صادر کرده است.
تابش درباره این که آیا مجلس برای جلوگیری از اجرای حکم اعدام اقدامی انجام داده یا نه، می گوید: این مستلزم تحقیق و بررسی بیشتر است که در مجلس باید آن را پیگیری کنیم. ما باید بررسی کنیم که آیا حمایت های قانونی از محیط بانان مد نظر قرار گرفته و آیا قاضی به این مورد توجه داشته است؟
تابش درحالی سخن از پیگیری و بررسی این موضوع می زند که تنها دو هفته دیگر به اجرای حکم اعدام زمان باقیست.
رییس فراکسیون اقلیت مجلس در ادامه تاکید می کند: من نمی خواهم در کار دستگاه قضایی دخالتی داشته باشم. چون به هر حال قاضی با علم به قانون اقدام به صدور رای کرده است. اما فکر نمی کنم این موضوع قتل عمد محسوب بشود. به هر حال باید ملاحظات رعایت شود. باید به نحوی باشد تا خدشه و خللی در کار مامورانی که در این مناطق سخت در حال انجام وظیفه هستند و از میراث طبیعی کشور پاسداری می کنند، به وجود نیاید. به گونه ای نشود که دست کسی در عرصه طبیعت و حفظ میراث طبیعی به کار نرود و ماموران دیگر انگیزه لازم را برای دفاع و پاسداشت طبیعت نداشته باشند. بی توجهی به این موضوع می تواند تخریب وسیع محیط زیست را به دنبال داشته باشد.
در 10 سال اخیر این بیستمین موردی است که دو طرف در درگیری کشته شده اند
علی سمیعی سرپرست دفتر حقوقی سازمان حفاظت محیط زیست هم در گفت وگو با خبرآنلاین می گوید: تلاش ها برای گرفتن رضایت از خانواده مقتول همچنان ادامه دارد و این امید وجود دارد که خانواده مقتول که اجحاف بزرگی در حق شان روا شده محیط بان سازمان محیط زیست را که هیچ تعمدی در ارتکاب قتل نداشته مورد عفو قرار دهند.
او ادامه می دهد  در 10 سال اخیر این بیستمین موردی است که دو طرف در درگیری کشته شده اند. اجرای قوانین و مقررات به شکل صحیح می تواند مانع چنین اتفاق ناراحت کننده ایی شود چنانچه محیط بانان تحت نظارت دادگستری دوره های آموزشی را می بینند و برای به کارگیری سلاح و برخورد با متخلف از آن استفاده می کنند.
وقتی تخلفی رویت می شود محیط بان ابتدا نیاز به اعلام «ایست»، سپس تیر هوایی و در صورت افاقه نکردن تیراندازی به سمت کمر به پایین متخلف دارد و در صورت «ضرورت» شلیک به صورت جدی انجام می شود. محیط بانان تنها زمانی می توانند از اسلحه خود بطور مستقیم استفاده کنند که مورد هجوم و در خطر مرگ قرار گرفته باشند و از تیراندازی مستقیم به سمت طرف مقابل منع شده اند.
نباید به خاطر یک حیوان یک انسان کشته شود و این در قانون ذکر نشده است اما چنین اتفاقاتی به دلیل وضع شغلی محیط بانان محیط زیست رخ می دهد. ما نمی توانیم این قانون را تغییر دهیم اما ما در تلاش هستیم با دفاع از محیط بانان زمینه حفاظت بهتر مناطق حفاظت شده کشور را فراهم کنیم.
«اسد تقی‌زاده» محیط بان اداره کل محیط زیست کهگیلویه و بویر احمد مرداد 1386 در منطقه حفاظت شده دنا و در پی درگیری با 5 شکارچی غیرمجاز به سمت آن‌ها تیراندازی می‌کند که در نتیجه این تبادل آتش، یک نفر از شکارچیان کشته می‌شود.
او از 4 سال پیش تاکنون در زندان به سر می‌برد، این درحالی است که وی در حال انجام وظیفه بوده و بر اساس قانون محیط‌بانان در حال انجام ماموریت، ضابط خاص دستگاه قضایی محسوب می‌شوند.
4545
 
 
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 177466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 41
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۸
    27 2
    بايد چنين حكمي هم براي شكارچيان باشد نه محيط بانان چون شكارچيان حيوانات سارقين سرمايه ملي ايران هستند ولي برعكس شده است با شكارچيان محبت ميكنند و محيطبانان مجازات
  • بدون نام IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۸
    24 2
    واقعا جاي تاسف داره . از نظر قانوني به او تجهيزات و اسلحه براي دفاع از محيط زيست داده شده . و حالا كه در دفاع از طبيعت و محيط تحت مسوليتش و در درگيري با شكارچيان يكي از متخلفين را كشته است . حكم اعدام او را داده اند !!! كار او با پليس چه فرقي مي كند ؟
  • محمد IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۸
    4 13
    نبايد به خاطر حيوان يك انسان كشته شود؟ واقعا كه متاسفم از طرز فكر تون اما بغضي وقتا يه حيوان معادل چندين انسان مي ارزه خودتون يه گشتي بزنيد كاملا متوجه ميشيد لطفا منصف باشيد!!!
    • میثم IR ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۹
      4 2
      واقعا نمیشه منصف بود !!! شکارچی غیر مجاز کشته شده به شخصه هیچ ناراحتی ای در این نمیبینم همین افراد هستن که ببخشید گند زدن به زیستگاه حیوانات و باعث منقرض شدن بعضی از آنها شدند و یا باعث در حال انقراض بودن گونه های مختلفی شدند . مطعتا ارزش حیوانات بیشتر از بعضی از این انسان ها هست!!! ماشاالله 6 میلیاردی در دنیا انسان ریخته!! اما منقرض شدن نسلی از حیوانات واقعا دردناکه و جبران ناپذیر . تازه مجرم هستن این شکارچی ها دادن اعدام به یه محیط بان که داشته از اینطور مناطق و یا جون خودش دفاع میکرده واقعا خنده داره .. جالبه برعکسش شده بود اعدام نداده بودن (همونی که یه محیطبان کشته شد چند سال قبل اسمه طرف یادم نمیاد اما انگار نه انگار ظاهرا فامیل بوده شکارچیه!!! که اعدام ندادن بهش)
  • بدون نام IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۸
    27 2
    واقعاً متوجه نمی شوم یک عده برای خوشگذرانی وارد محوطه حفاظت شده می شوند با مامور بیچاره که فقط وظیفه خودش را انجام می داده درگیر شده حالا باید اعدام شود چون ازخودش دفاع کرده عدالت یعنی همین علم قاضی ایول داره!!!!
  • م IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۸
    21 2
    این خیلی نا مردیه. باید از این محیط بان تقدیر بشه. ممکن بود تو درگیری با شکارچی ها خودش کشته بشه. اینه جواب انجام وظیفه به نحو احسنت؟؟؟ خیلی خیلی ناراحت شدم
  • بدون نام IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۸
    22 2
    اعدام این آدم یعنی دادن امتیاز به آدمهایی که دارن داشته های این مملکت رو به تاراج می برن
  • اسكان IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۸
    14 0
    جون حيوون كه ارزشي نداره. اين شكارچي هم نمي كشتش، يا تا چند سال ديگه قاچاق مي شد به كشورهاي عربي،‌ يا به دليل خشكسالي و از بين رفتن جنگل نسلش منقرض مي شد،‌ يا اينكه با موافقت سازمان محيط زيست يه جاده از وسط زيستگاهش رد مي شد و مي رفت زير ماشين! حيوون مهم نيست، مهم جون اون شكارچي بوده كه اومده تفريح كنه و بايد زنده مي موند تا بازم واسه تفريح حيووناي بيشتري شكاركنه. معلوم نيست با اين وضع كدوم محيط باني ديگه دلش واسه اين سرزمين مي تپه كه با چندرغاز بره تو كوه و جنگل و جونشو بزاره كف دستش و آخرم بشه قاتل يا مقتول!
  • محمد IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۸
    21 2
    آهاي شمايي كه محيط بان ميزاري تا حفاظت كنه از اموال ملي.كجايي؟صدامو ميشنوي؟يا نيرو نزار يا اگه گذاشتي ازش دفاع كن.اگه ميخواي اينجوري دفاع كني مترسك بزاري بهتره.اون بنده خدا اومده از بيت المال دفاع كنه.از دل خوشش كسي رو نكشته.
  • شهاب IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۸
    19 2
    واقعا خیلی تلخه. محیط بانان جزء افرادی هستند که واقعا زحمت می کشند و در مقابل افراد سودجو که می خواند به طبیعت آسیب برسانند مقاومت می کنند. در تمام کشورهای دنیا محیط بانان از پشتیبانی کامل قانون برخودارند . مثلا در آمریکا اصلا این افراد رنجر هستند. خیلی تلخه. از مسئولین تقاضا میکنیم این عزیزان را مورد حمایت قرار دهند. انشاالله که حکم اعدام لغو میشه و این هموطن محیط بان ما آزاد میشه و بر میگرده سر کار و خونه و زندگیش. واقعا حقش نیست که در راه انجام وظیفه این بلا رو سرش بیارن.
  • حسن IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۸
    15 2
    اگه این حکم اجرا بشه دیگه باید فاتحه محیط زیست هم خوانده بشه چون دیگه کسی حفاظت نمی کنه وجناب آقای نماینده تا شما بخواین بررسی کننین بنده خدا رو اعدام کردن پس شما بدرد چی میخورین
  • بدون نام IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۸
    16 2
    اگه اینجور باشه کسی حاضر میشه از محیط زیست حفاظت کنه؟! یعنی هر مجرمی بیاد و هرکاری کنه و کسی هم جرات نکنه مقابلش بایسته!!
  • خواننده IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۸
    21 2
    این آقای سمیعی که معتقد انسانی نباید به خاطر یک حیوان بمیرد فیلم اون خرس های زبون بسته رو دیده و آیا شنیده که مردم همون روستا در مورد اون قاتل جانی و هم دستاش چی گفتن؟ چه جوریه که یک محیط بان از حیونا دفاع کرده نمیگید آفرین، اما هیچکس تا امروز نگفته که اون شکرچیان در یک محیط حفاظت شده به طور غیرقانونی چی کار می کردن؟ اگه قانونه چرا برای قاتل ها برتری داره.اون انسان واقعا بی گناه و نباید محکوم بشه چون در اصل این 5شکارچی غیر مجاز وارد این محیط شدند. از شما رسانه محترم هم درخواست دارم که مطالب مردم رو هرچه سریعتر رسانه ای کنید تا جان یک انسان بی گناه رو بشه که نجات داد.
  • بدون نام IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۸
    17 2
    باشد كه شكارچيان غير مجاز با خيال راحت به شكار باقي مانده طبيعت ايران بپردازند.
  • بدون نام IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۸
    18 2
    او وظيفه اش را انجام داده است.
  • بدون نام IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۸
    17 2
    زمانی که به محیط بان اسلحه می دهید یعنی حق کشتن شکارچی را دارد.او هم از حیوانات دفاع کرده هم از جان خود
  • بدون نام IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۸
    3 21
    وقتی به خاطر یه حیوون وحشی به خودت اجازه بدی یه نفر رو بکشی باید هم تاوان پس بدی. رسم بدی شده که هر کی پشتش گرمه هر کاری می کنه. عدالت رو کشتند ولی هنوز دفنش نکردن
    • حامی محیط زیست IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۸
      14 2
      آقا یا خانم محترم بهتره بدونی حیوون اون کسیه که میاد به صورت غیر قانونی وارد محدوده شکار ممنوع میشه و حتی به خودش اجازه میده که با مامور محیط زیست درگیر بشه. کی گفته پشت این محیط بان های بیچاره گرمه؟ اگه گرم بود که کار به اینجا نمیکشید. واقعا متاسفم که توی کشور ما افرادی با سطح تفکر شما زندگی میکنن.
    • بدون نام IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۸
      12 2
      اون کسی که کشته شده به نظر شما هیچ اشتباهی نکرده که به محدوده حفاظت شده وارد شده. چون حیوونا زبون ندارن از خودشون دفاع کنن یعنی جونشون ارزشی نداره..شما هم مثل همونی که حکم اعدام رو صادر کرده فکر میکنی....متاسفم
    • بدون نام IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۸
      10 2
      واااااااااااای بر این مملکت که افرادی با طرز فکر تو دارن توش زندگی می کنن. واقعا متاسفم. همین امثال شما این حکم رو صادر می کنید دیگه
    • بدون نام IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۹
      3 2
      اما برعكس به نظر ميرسه آقايون شكارچي پشتشون گرمه كه وارد منطقه شكار ممنوع ميشن حيوانات باارزشي رو كه سرمايه ملي هستن شكار ميكنن به محيط بان شكليك ميكنن باهاش درگير ميشن تازه اگه اتفاقي هم براشون بيافته دنيا رو رو سرشون ميزارن. خلاف كردن تاوان داره . اگه محيط بان اعدام بشه خون ناحق ريخته شده و بايد منتظر عواقبش باشيم. يه كم مسئول باشيم يه كم حفظ ارزشهاي ملي و جمعي برامون با ارزش و با اهميت باشه لطفا!!!!!
  • آرش IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۸
    3 10
    آقای سمیعی سرپرست دفتر حقوقی سازمان محیط زیست که می فرمایند "آقای تقی زاده هیچ تعمدی در ارتکاب قتل نداشته" عملا نظر خود را مافوق قانون می دانند زیرا طبق رای دادگاه و دیوان عالی کشور آقای تقی زاده مرتکب قتل عمد شده است.آیا آقای سمیعی که خودظاهرا کارشناس حقوقی هستند به تبعات حقوقی اظهاراتشان واقفند؟
  • بدون نام IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۸
    10 2
    اعدام این قبیل آدمها یعنی دادن برگ عبور به متخلفین در هر حوزه وهر خلاف .ونتیجه این قبیل حکمها را در جامعه شاهدیم
  • بدون نام IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۸
    15 0
    میراث فرهنگی ومحیط زیست از ضعیفترین نهادها هستند که حتی از نیروهای خودشون هم نمیتوانند دفاع کنند تا جه رسد به این که از طبیعت دفاع کنند
  • بدون نام IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۸
    11 2
    محیط بان بی گناه است فقط وظیفه اش را انجام داده
  • بدون نام IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۸
    13 2
    احتمالا بقیه شکارچیان در قاضی وقضا نفوذ دارند چون این حکم در نظر هر انسان معمولی هم غیر منصفانه است
  • بدون نام IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۸
    14 2
    محیط بان فقط انجام وظیفه کرده اعدام حکم اشتباه است
  • بدون نام IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۸
    4 2
    اول اعدامش کنی بعد دربارهاش بحث میکنیم
  • بدون نام IR ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۸
    5 3
    بنده ازدوستان پدرمرحوم هستم.طبق کارشناسی انجام شده و اظهارات شهود مرحوم رضایی هنگام اصابت گلوله محیط بان دو دستش به نشانه تسلیم بالا بوده و باز طبق کارشناسی انجام شده هیچ گلوله ای از سوی مرحوم و دوستانش به محیط بان شلیک نشده ومتوفی اصلامسلح نبوده.تورابه خدا اینقدر احساسی و سطحی به قضیه نگاه نکنیدمن خودبا مجازات اعدام موافق نیستم و بخشش راشایسته تر میدانم ولی متاسفانه محیطبان از اختیارات خود سوء استفاده کرده و جان جوانی را گرفته.من و دوستان در پی کسب رضایت ازپدرمرحوم بودیم که متاسفانه همین اظهار نظرهای غیرکارشناسانه وسطحی نگری به خصوص ازجانب برخی جرایدرشته های ما را پنبه کرد. هم وطنان!بجای جانبداری کورکورانه ازمجرم اگر واقعا میخواهید محیطبان اعدام نشوددرپی همدردی ودلجویی ازخانواده مرحوم باشید
  • بدون نام IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۹
    5 3
    اگر کسی به ناموس کسی نگاه بد بکند مجازات میشود ولی یک شکار چی به ناموس طبیعت وارد شده که مربوط به کل مردم ایران است تبرئه ولی محیط بان وظیفه شناس محاکمه میشود جای تاسف است
  • باران IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۹
    1 2
    واقعا متاسفم
    • tiamu IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۲
      2 0
      موافق اعدام نیستم
  • باران IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۹
    3 2
    واقعا متاسفم
  • دوستدار محيط زيست IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۹
    5 2
    از اقاي قاضي بپرسيد ايا شما از همدستان شكارچي پرسيديد كه شما در آن منطقه ممنوعه چه مي كرديد؟ آيا متخلفين نبايد مجازات بشن. مگه وقتي يه بدهكار ميميره بدهي هاش صاف ميشه كه اين اقاي شكارچي متخلف با مرگش جرمش نديده گرفته شده. مگه همين آقاي شكارچي اگه دزد به خونش ميزد و ميخواست مالش رو ببره مي ايستاد نگاهش ميكرد. بابا ايول ما از يكي ميخواهيم از منابع ملي مون دفاع و پاسداري كنه از طرفي هم محاكمش ميكنيم و ميكشيمش واقعا كه ....
  • بدون نام IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۹
    3 2
    اگه اعدام بشه فاتحه محیط زیست خونده شده چون من یک محیط بانم که اگر با شکارچی رودر رو بشم دیگه بیتفاوت میشم
  • بدون نام US ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۹
    1 0
    من با اعدام مخالفم ولی نباید بدون آگاهی دقیق از ماجرا قضاوت کرد. مثلا اگر واقعا شکارچی مورنظر و همراهانش به محیط بان شلیک نکرده اند و محیط بان بدون نیاز برای دفاع از خود شلیک کرده و احتمال کشته شدن طرف را هم می داده، کار محیط بان قتل عمد است ولی اگر در درگیری بوده و محیط بان با درنظر گرفتن همه قوانین و اصول انسانی برای دفاع از خود شلیک کرده، قتل عمد نیست. البته شرایط محیطی این جریان و کار محیط بانی هم باید درنظر گرفته شود. البته قتل عمد هم باید حداقل به قتل درجه یک و دو تقیسم شود و براساس آن حکم داده شود. متاسفانه خود من هم هنوز اطلاع دقیقی از ماجرا ندارم ولی نباید در حق هیچ طرف بی انصافی صورت گیرد.
  • tiamu IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۲
    0 0
    این محیط بانم که اعدام بشه یا نشه آیا وضعیت محیط بانی ما درست میشه؟ پس چرا باید کسی که به خودش جسارت داده ووارد منطقه ممنوع بشه رو بزرگ کنیم اگر بجای اون مرحوم که روحش شاد محیط بان کشته میشد چی هیچی دو روز تجلیل میکردند از خدمات محیط بانی و بعدش هیچ لطفا کاربران عزیز مته روی خشخاش نگذارند
  • فرید IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۵
    1 0
    اگر یکی از برادران نیروی انتظامی ضمن دستگیر کردن یک قاچاقچی با حمله مواجه شود و قاچاقچی را بکشد آیا اعدام میشود یا تشویق . اگر قرار باشد مامور انتظامی مواخذه شود که عملا" قاچاق آزاد میشود . بردران ، دوستان،تخریب محیط زیست آزاد میباشد به این دلیل که دیگر کسی جرات تعرض به من مخرب را ندارد . ( قابل توجه شکارچیهای قاچاق کشورهای شیخ نشین که در محیط زیست ما سهیم هم هستند و تعدادشان هم کم نیست)
  • بدون نام IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۵
    1 0
    باید بقیه شکارچیان جریمه بشن واسلحه های انان نیز گرفته شود
  • M.HADLEY IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۲
    0 0
    بجای سلاح چوب دستی به محیطبانان بدهند یا قانون رو درست کنند
  • مهدی IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۲
    0 0
    به نظر من یا قانون رو اصلاح کنند یا بجای سلاح چوب دستی به محیطبانان بدهند