یک پیش‌بینی جدید از آینده قیمت ارز/ قیمت دلار تا کجا می‌ریزد؟

رییس اتاق بازرگانی ایران و عراق با اشاره به بحران تورم گفت: اگر گام‌های دقیقی برداشته شود، تورم نیز قابل مهار است و می‌توان امیدوار بود نرخ تورم دستخوش کاهش شود.

یحیی آل‌اسحاق در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین در پاسخ به این سوال که دلار تا چه میزان امکان کاهش قیمت را داراست، گفت: بازیگران بازار ارز بر تعیین قیمت موثر هستند و تنها یک عامل نیست که بتواند زمینه را برای پیش‌بینی مهیا کند اما همین حالا نیز رصد بازار نشان می‌دهد قیمت‌ها در حال کاهش است و این روند احتمالا ادامه‌دار است.

وی با اشاره به اینکه منابع بلوکه شده ایران در کره حنوبی نیز در حال آزادسازی است، عنوان کرد: تنها عراق در حال آزاد کردن پول‌های ما نیست . سایر کشورها نیز دست به این اقدام زده‌اند و این نشان از نتیجه دادن دیپلماسی ایران دارد.

او در جواب این پرسش که آیا آزادسازی پول‌های بلوکه شده نتیجه توافقی قریب‌الوقوع است، گفت: من قادر به پاسخ به این سوال نیستم و بهتر است این پرسش را اهل سیاست جواب بدهند اما فکر می‌کنم در بخش بین‌الملل گشایشی ایجاد شده و این گشایش می‌تواند زمینه را برای بهبود وضعیت اقتصادی و سفره مردم مهیا کند .

او با اشاره به بحران تورم گفت: اگر گام‌های دقیقی برداشته شود، تورم نیز قابل مهار است و می‌توان امیدوار بود نرخ تورم دستخوش کاهش شود.

مشروح گفت‌وگو با یحیی آل‌اسحاق را (اینجا) بخوانید.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1779362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 44
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرهاد IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
    31 4
    این حرفها همش جوکی بیش نیست تمام پول ها و دلارها از قبل خورده شده و چاهش با چاپ پول بدون پشتبانه پر شده 5 ماهه آمار تورمی رو جرات ندارید منتشر کنید دلار آزاد بشه تورم کاهش پیدا میکنه!!!!!!!!!! کدوم دانشگاه اقتصاد خوندین؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
    21 4
    ایشان بعنوان وزیر بازرگانی اقای هاشمی رفسنجانی چه کردند که امروز راه حل می دهند؟!
  • IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
    32 4
    ما مردم با دلار5000 تومانی هم بدبختیم دنبال چی می گردین
  • ناشناس IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
    7 11
    پس بایدمنتظرکاهش چشمگیرقیمت طلاوارزباشیم. خداراشکر🙏🙏🙏🙏
  • IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
    15 7
    خیالت راحت نمیریزد
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
    13 5
    اصلا نمیریزد قیمت دلار
  • احمد IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
    15 3
    پیش بینی زمانی اعتباردارد که شخص اقتصاد دان باشد و راههای مبارزه با نوسانات ارز را تشخیص دهد متاسفانه در عرض این ۴۴سال دلار از زیر ۱۰ تومان به ۵۰هزارتومان رسیده و همیشه هم اقتصاددانان ما نسخه اصلاح آنراکشیده اند وناموفق بوده اند پس نتیجه میشود که یا مغرض اند وبه فکر جیب خود وهمپالکی هایشان هستند ویا بویی از اقتصاد نبرده وحرفهای درپیتی میزنند ووای بر ما ملت ایران.
  • علیرضا IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
    39 4
    آقای مسئول و کارشناس باور کن به این نتیجه رسیده ام که اگر کل دنیا هم بخواهند دلار در ایران پایین و‌وصع مردم خوب شود و‌کالاها ارزان شوند . مسئولان در عمل این را نمی خواهند . ببینید ماشین خارجی را مثلا صد میلیون می خرند وارد می کنند ‌چقدر باید سود کنند . مثلاً هر ماشین ۵۰ میلیون سود اما اینها این ماشین صد میلیونی وارداتی را چند میلیارد می فروشند . تازه ماشین های داخلی را گران می کنند تا بتوانند ماشین های وارداتی را چند میلیارد بالاتر بفروشند . این یک موضوع هست شما به بقیه کالاها هم اینگونه نگاه کنید . یعنی اگر دنیا هم بخواهد حال ما و سفره مردم خوب شود ‌‌مسئو لان نمی خواهند . در حرف بله مادر عمل نه . این هست بین قول و عمل و وعده آنها تفاوت .
  • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
    36 4
    دلار که آزاد بشه، می خورند تموم میشه
  • امین IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
    20 3
    آل اسحاق ....تو هم ک زدی ...توکار اما و اگر ... توافق رسانه ای....بعد شد توافق از زبان این وآن حالا دوباره کارشناسان کدام آزادسازی؟از زمان ریاست ريئسی هرروز این خبرها را میشنویم...کسی ک راه حلی برای برون رفت از وضعیتی ک خودش برای اقتصاد ایجاد کرده...با وعده نمیتوان امور را اداره کرد...هروقت آزاد شدن ک مردم لمس خواهند کرد.