واحد مرکزی خبر نوشت:

هفت نفر از اعضای جنبش تسخیر وال استریت با حضور در یکی از جلسات کنگره آمریکا با قطع سخنان لئون پانه تآ وزیر دفاع آمریکا و سردادن شعار ضد جنگ ، خواستار خروج نظامیان آمریکایی از عراق و افغانستان شدند.
 به گزارش شبکه تلویزیونی پرس تی وی ، آنها با سروصدای خود بارها اظهارات لئون پانه تآ ، وزیر دفاع امریکا را در کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان امریکا قطع کردند.

از سوی دیگر جنبش اعتراضی موسوم به تسخیر وال استریت حاضر نیست از تجمع خودش در پارک زوکاتی شهر نیویورک دست بکشد.

این درحالی است که مایکل بلومبرگ، شهردار نیویورک خواهان تخلیه این پارک برای پاکسازی ان است اما معترضان امریکایی تاکید دارند این پارک همچنان محل تجمع انها خواهد بود که از اواسط ماه سپتامبر در کانون توجه اعتراضهای مردمی امریکا قرار گرفته است. شهروندان امریکایی می گویند به تظاهرات مسالمت امیز ادامه خواهند داد و با ایجاد زنجیره انسانی مانع از ان خواهند شد که تجمع انها در این محل متفرق شود. در این میان، این تظاهرات از نیویورک به دیگر شهرهای امریکا گسترش پیدا کرده است بطوریکه روز گذشته دانشجویان در بیست و پنج ایالت امریکا کلاسهای درس را ترک کردند و به نشانه اعلام همبستگی با جنبش تسخیر وال استریت تجمع کردند.

این تظاهرات از امریکا به خارج از این کشور گسترش می یابد. گفته می شود قرار است روز یکشنبه تظاهرات مشابه امریکا در هفتادو هشت کشور جهان برپا شود. در این میان، جنبش تسخیر واشنگتن بسیار فعال شده که الهام گرفته از جنبش تسخیر وال استریت است. جنبش تسخیر واشنگتن خواهان ایجاد رهبری جدیدی در امریکا است. هر دو جنبش مذکور در امریکا خواهان ایجاد تغییرات سیاسی هستند و فقط شیوه عملکرد انها متفاوت است.26149
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 178203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • از آزاد ترین کشور دنیا IR ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۳
    1 0
    اگر در ایران عده ای اینکار را میکردند چه میشد؟