وقتی جنگ هم حریف شوالیه پرسپولیس نشد!

شهاب زاهدی پس از چند فصل درخشان در فوتبال اروپا به پرسپولیس برگشت.

زاوش محمدی: شهاب زاهدی، مهاجم ملی‌پوش تیم پوشکاش لهستان سرانجام پس چند سال حضور در لیست خرید پرسپولیس به این تیم پیوست و فصل آینده در خط حمله قرمزها به میدان خواهد رفت. زاهدی فوتبالش را از همین تیم پرسپولیس آغاز کرده بود و پس از طی کردن یک مسیر پر پیچ و خم دوباره به تیم محبوش برگشته است. دوران ورزشی این مهاجم ملی‌پوش پر از اتفاقات خاصی است که هر کدام از آن‌ها برای به پایان رساندن فوتبال او کافی بود ولی زاهدی با پشتکار و تلاشی باورنکردنی و ستودنی توانسته خودش را در بهترین سطح حفظ کند.

ماجرای محرومیت دوساله در 19 سالگی!

شهاب زاهدی نخستین بار در لیگ چهاردهم برای تیم بزرگسالان پرسپولیس به میدان رفت. از همان چند بازی ابتدایی زاهدی می‌شد فهمید که او توانایی حضور در پرسپولیس را دارد ولی یک اتفاق تلخ باعث شد او در سن 19 سالگی برای دو فصل خانه‌نشین شود. اواخر سال 1393 آزامیش دوپینگ مهاجم قرمزها مثبت اعلام شد و او تا پایان لیگ پانزدهم فرصت بازی را به دست نیاورد.

زاهدی ابتدای لیگ شانزدهم دوباره به ترکیب پرسپولیس برگشت اما یک بدشانسی دیگر دوران او در این تیم را به پایان رساند. کمتر کسی به یاد دارد که در بازی معروف پرسپولیس – قشقایی در جام حذفی، شهاب زاهدی پنالتی خراب کرد و یکی از عوامل حذف زودهنگام پرسپولیس بود. او در نقل و انتقالات نیم‌فصل به طور قرضی راهی ماشین‌سازی تبریز شد ولی در این تیم هم موفق نبود تا پس از سقوط با تیم تبریزی، در پایان فصل با تصمیمی شجاعانه فوتبال ایران را به مقصد ایسلند ترک کند.

وقتی جنگ هم حریف شوالیه پرسپولیس نشد!

اوج‌گیری و سقوط دوباره در ایسلند

مهاجم ایرانی با تیم آی‌بی‌وی وستمانیجر ایسلند قرارداد بست و سرانجام فرصت نشان دادن توانایی‌هایش را پیدا کرد. زاهدی یک فصل و نیم در فوتبال ایسلند حضور داشت و طی 28 بازی 10 بار گلزنی کرد تا اینکه با پیشنهاد سوون سامسونگ کره‌جنوبی که یکی از تیم‌های مطرح کی‌لیگ به حساب می‌آید، راهی شرق آسیا شود.

با وجود امضای قرارداد با تیم کره‌ای، آن‌ها به شکلی ناگهانی قرارداد زاهدی را به دلیل داشتن سابقه دوپینگ فسخ کردند تا یک اتفاق تلخ دیگر در مسیر حرفه‌ای او رقم بخورد. پس از فسخ با سوون، زاهدی برای چند ماه بدون تیم ماند تا اینکه المپیک دونتسک اوکراین با او قرارداد امضا کرد.

عملکرد زاهدی در فوتبال ایسلند به قدری خوب بود که او حتی پیشنهاد بازی برای تیم ملی این کشور را نیز به دست آورد ولی ترجیح داد در انتظار دعوت به تیم ملی ایران بماند.

جنگ علیه رویاهای پسر پرسپولیسی

شهاب زاهدی با توجه به دوری چندماهه از فوتبال شروع سختی در لیگ اوکراین داشت ولی به مرور خودش را پیدا کرد و تبدیل به یکی از بهترین بازیکنان المپیک دونتسک شد. زاهدی به واسطه تلاش و اراده فوق‌العاده‌اش لقب «پادشاه» را نیز از هم‌تیمی‌های خود دریافت کرد و به عنوان بهترین بازیکن فصل تیم المپیک هم انتخاب شد. او پس از یک فصل و نیم حضور در المپیک در فوریه 2021 تصمیم به جدایی گرفت و راهی تیم مدعی زوریا شد. جدایی که البته خیلی هم دوستانه نبود و با توجه به اصرار زاهدی به جنجال هم کشیده شد.

زاهدی که در زوریا با اللهیار صیادمنش هم‌تیمی شده بود، نیم‌فصل متوسطی را در زوریا گذراند ولی در فصل بعدی شرایط بهتری پیدا کرد. او در فصل 22-2021 طی 16 بازی آمار 6 گل و 3 پاس گل را به ثبت رساند ولی آغاز جنگ روسیه و اوکراین باعث تعطیل مسابقات و خانه‌نشینی دوباره ستاره ایرانی شد. ماجرایی که به نوعی هت‌تریک اتفاق تلخ در دوران ورزشی او را تکمیل کرد. زاهدی با لباس زوریا فرصت حضور در لیگ اروپا و لیگ کنفرانس اروپا را نیز به دست آورد و در این رقابت‌ها موفق به گلزنی هم شد.

تعطیلی مسابقات باعث شد زاهدی بار دیگر مجبور به تغییر تیم شود و این بار پوشکاش آکادمی مجارستان مقصد او بود. جایی که توانست طی 40 بازی 14 گل بزند.

وقتی جنگ هم حریف شوالیه پرسپولیس نشد!

بازگشت به پرسپولیس پس از دور زدن دنیا

در سال‌های اخیر همیشه بحث بازگشت زاهدی به پرسپولیس مطرح بوده ولی علی‌رغم میل و اشتیاق او این اتفاق تا امروز رخ نداده بود. با این حال مشکلات خط حمله قرمزها باعث یحیی گل‌محمدی بار دیگر خواستار حضور زاهدی شود و سرانجام طلسم دوری او از پیراهن قرمز شکسته شد. باشگاه پرسپولیس او را به شمایل یک شوالیه معرفی کرد و امیدوار زاهدی درخشش خود در فوتبال اروپا را تکرار کند.

زاهدی که مقابل قرقیزستان سرانجام اولین بازی ملی‌اش را نیز انجام داد، امیدوار است با درخشش در پرسپولیس برای جام ملت‌های آسیا هم به تیم ملی دعوت شود. هدفی که پس از گذراندن تمام این سختی‌ها برای او خیلی هم دور از دسترس نیست.

وقتی جنگ هم حریف شوالیه پرسپولیس نشد!

بیشتر بخوانید:

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1784362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =