۱۲تیرماه ۶۷ تاهمیشه تاریخ مهر ننگینی بر پیشانی آمریکا خواهد بود

مدیرکل بنیاد استان چهارمحال و بختیاری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۶ شهید استان در حمله ناو آمریکایی به هواپیمای ایرانی در خلیج‌فارس گفت: این فاجعه برای همیشه در تاریخ به‌عنوان مهر ننگین بر پیشانی آمریکا خواهد ماند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، مدیرکل بنیاد استان گفت: ۱۲ تیرماه سالروز حمله ناو آمریکایی در سال ۱۳۶۷ به هواپیمای ایرانی در خلیج‌فارس و پرپر شدن ۲۹۰ مسافر بی‌گناه است.

اسماعیل عسگری چالشتری خاطرنشان کرد: در این حادثه ۶ نفر از مسافرین هواپیما به نام‌های، اردشیر خسروی فارسانی، عبده محمد نوروزی چلیچه، اسفندیار شیروانی فیل آبادی، شمس علی عزیزی سورشجانی، احمد عالی پور سورشجانی، سید جواد موسوی خویی از استان چهارمحال و بختیاری بودند که به فیض عظمای شهادت نائل شدند.

عسگری ابراز داشت: این فاجعه نشان از اوج رذالت و پستی آمریکا و عدم توجه به حقوق بشر است که برای همیشه در تاریخ به‌عنوان مهر ننگین بر پیشانی آمریکا خواهد ماند.

گفتنی است، در ۱۲ تیرماه ۱۳۶۷، یک فروند هواپیمای ایرباس شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، در پرواز معمولی برنامه‌ریزی‌شده ۶۵۵، از بندرعباس به مقصد دبی در حالی‌که هنوز سقف پرواز موردنظر را به دست نیاورده بود بر فراز آب‌های سرزمینی ایران و در آب‌های اطراف جزیره هنگام، به دلیل شلیک دو موشک از ناو آمریکایی وینسنس سقوط کرد و تمامی ۲۹۰ نفر مسافر و خدمه آن به شهادت رسیدند. ۱۱۸ نفر از این مسافران بی‌گناه، زن و کودک بودند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1784530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =