۷ نفر
۱۳ تیر ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۶

یک هشدار درباره برنامه هفتم

حمید حاج‌اسماعیلی
یک هشدار درباره برنامه هفتم

در برنامه هفتم توسعه بخش مهمی به اصلاح صندوق‌های بازنشستگی اختصاص داده شده است، اما متاسفانه تاکنون سه رویکرد متفاوت را در بحث برنامه هفتم شاهد هستیم.

یکی از این رویکردها، انتشار پیش‌نویس اولی است که از طرف دولت منتشر شد و با انتقادهایی در رسانه‌ها مواجه شد.بر این اساس، دولت قبل از ارسال این پیش‌نویس به مجلس، آن را تغییر داد و بعدا متن رسمی‌ای که در اختیار مجلس قرار گرفت، منتشر شد.

اسومین مورد هم اظهاراتی است که هم‌اکنون نمایندگان مجلس، مسوولان کمیسیون‌ها و اعضای کمیسیون‌ها در خصوص رویکرد برنامه هفتم در مجلس مطرح می‌کنند.

شاید الان قدری برای بررسی و ارزیابی رویکرد حاکمیتی در بحث صندوق‌های بازنشستگی زود باشد، اما با وجود این‌که مجلس و دولت با یکدیگر تفاوت دارند، اما یک گرایش سیاسی واحدی در کشور شکل گرفته که می‌تواند برای کشور آسیب‌زا باشد و همراهی این‌ها با هم، برنامه و اداره کشور را از وجود یک کار کارشناسی و آرای متفاوت برای رفع مشکلات محروم می‌کند.

من فکر می‌کنم برنامه‌هایی که در یکی دو سال اخیر مطرح شده، با چنین نقدهایی روبه‌رو بوده است. برنامه هفتم هم به نظر من به دلیل عدم پشتوانه کارشناسی دقیق و واقع‌گرایی، می‌تواند مثل برنامه‌های دیگر با مشکلات همراه باشد و حتی می‌تواند مشکلات بیشتری داشته باشد.

* کارشناس بازار کار

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1785186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    3 0
    ایشالا بالا نمی ره