این هفته سردار احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی ایران نشستی را با اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی داشت تا درباره نتایج طرح جمع آوری ماهواره پاسخ دهد.

درباره نتیجه این جلسه کاظم جلالی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به خبرآنلاین می گوید: در این جلسه فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که طرح جمع آوری ماهواره‌ها تاثیر مثبتی داشته به طوریکه 16 درصد استفاده کنندگان اقدام به نصب مجدد آن نکردند.
وی درباره اینکه این آمار از کجا بدست آمده از سردار احمدی مقدم چنین نقل می کند: نیروی انتظامی در سه ماهه اول سال سنجشی در کشور انجام داد و نتیجه مشخص شد که در شهرستانها و بعد از آن تهران تمکین کرده و دیگر از ماهواره استفاده نمی کنند. بررسی نشان می دهد که جمع آوری ماهواره هدفمند انجام شده و مطابق قانون نیروی انتظامی وظیفه دارد تا در مکان‌هایی که تجهیزات ماهواره مشهود باشد آنها را جمع کند و قانون هم در اینباره تاکید کرده است.
جلالی ادامه می دهد: برخی رسانه ها نوشته بودند که پلیس برای جمع آوری وسایل ماهواره‌ای از راپل استفاده می کند که سردار احمدی مقدم در پاسخ به نمایندگان اعلام کرد نیروی انتظامی می می‌تواند بدون حکم قضایی با تجهیزات ماهواره‌ای مشهود برخورد کند و اگر صاحب خانه به تذکر ها بی‌توجهی نشان دهد یا در خانه نباشد، پلیس برای جمع آوری وسایل ماهواره‌ای از راپل، جرثقیل، راه‌پله یا نردبان استفاده می‌کند.
47232


 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 178840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اصغر IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۵
    70 1
    حتما پول نداشتن دوباره بخرن...
  • بدون نام US ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۵
    8 0
    به عبارت دیگر 84% دوباره استفاده کردند. به این میگین موفقیت؟
  • بدون نام IR ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
    4 0
    محل نصب ديش ها تغيير كرده خبر ندارند
  • امين IR ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
    3 0
    چرا به ماهواره فقط منفي مي نگريد در حالي كه در صد بسيار بالايي از مردم استفاده مي كنند و سرگرم مي شوند اما با جمع آوري آن بسياري الاف مي شوند و مي ريزند تو خيابو نا مزاحم ديگران و يا درگير مسايل سياسي مي شوند
  • ساسان IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۶
    4 0
    من نمی فهمم وقتی ایران دستگاه بسیار گران انداختن پارازیت روی ماهواره را خریده و هر وقت امنیت ملی دچار مشکل شود کل آن فرکانس را با پارازیت قطع می کند. مشکل ماهواره کجاست و چرا نیرویب انتظامی خود را الکی با مردم در گیر می کند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بدون نام IR ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۱
    1 0
    به جای اینکه با ماهواره برخورد کنید تعامل کنید مجموعه کانال های آموزشی ماهواره ایی مثل آموزش ابتدایی و متوسطه و زبان انگیسی و فرانسه ، کانال اقتصاد ، کانال کشاورزی ، کانال فوتبال ، کانال طبیعت و گردشگردی در ایران ، موسقی سنتی ، کانال موسیقی پاپ مجاز ، کانال های آموزش دانشگاهی برای همه رشته های دانشگاهی البته این را با کارت های رسیور و پولی ارائه کنید. این همه رسیور و ماهواره یه سرمایه است باید ازش استفاده کرد.
  • فریدون IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۲
    2 0
    کار من فروش محصولات فرهنگیه. شما اگر از مردم سوال کنید دیگه اصلا از تلویزیون ایران خبر ندارند. شبکه های ماهواره ای هم بعد راه افتادن فارسی وان دارند باهم رقابت می کنند برای جذب مخاطب که این وسط ما تازه داریم شبکه بازار را راه می اندازیم که پیشاپیش می توان برنامه های آن را حدس زد.