بررسی های انجام شده توسط کارشناسان مستقل نشان از شیب 11 درصدی رشد قیمت مسکن طی یک سال گذشته دارد.

علی پاکزاد: پاییز امسال در پایتخت با هوایی تابستانی آغاز شد ولی به نظر می رسد به رغم آنکه مهرماه به نسبت گرمی را پشت سر گذاشته ایم ولی سیر قیمت ها در بازار مسکن خبر از فضای سرد معاملات دارد.
ارزیابی های صورت گرفته توسط مهدی سلطان محمدی، کارشناس و فعال بازار مسکن نشان می دهد قیمت مسکن در بسیاری از مناطق میانی و شمال تهران طی مهر ماه در مقایسه با شهریور ماه بین 2.5 تا تا 6.8 درصد کاهش پیدا کرده است ولی نکته قابل توجه آنکه این کاهش باعث تثبیت قیمت مسکن در مقایسه با دوره مشابه در سال 89 نشده است و مقایسه قیمت مسکن در مهر ماه سالهای 89 و 90 نشان می دهد در سال جاری به طور متوسط قیمت واحدهای مسکونی در محلات مورد بررسی حدود 11.5 درصد رشد پیدا کرده است.

 


این بررسی نشان می دهد متوسط قیمت در مناطق گران قیمت تهران طی مهر ماه سال جاری به هر متر مربع 5.4 میلیون تومان رسیده است. هرچند مقایسه قیمت بین سال 89 و 90 نشان از یک شیب 11 درصدی رشد قیمت را دارد ولی هنوز متوسط قیمت در مناطق پایتخت با انفجار قیمتی که در سال های 86 و 87 اتفاق افتاد فاصله قابل توجهی دارد.

نمودار قیمت مسکن از سال 85 تا مهرماه 90

برای دیدن جدول در ابعاد اصلی بر روی آن کلیک کنید


/222/39
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 180479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۶
    6 1
    قیمت مسکن بی رویه دوباره بالا رفت باید کاهش یابد.قیمت مسکن در ماههای اینده کاهش می یابد
  • بدون نام IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۶
    3 1
    بفرمایید بنده با حقوق ششصد هزار تومان در کجا میتوانم خانه بخرم همچنین بفرمایید خریداران خانه هایی که در بالا ذکر فرموده اید چه کسانی هستند و پول ان را چگونه بدست اورده اند . حکومتی که قرار بود مستضعف محور باشد چگونه جوابگوی اختلاف طبقاتی اینچنینی و در امدهای نجومی از ما بهتران میباشد.
  • م ح IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۷
    5 0
    مناطقي كه قيمتشون پائينتر ازجدول هست احتمالا به يقين اقايان رسيده كه فقير نشين هستند واين مناطق چقدر هم كمه !!!!!!!؟؟؟؟
  • بدون نام IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۶
    1 0
    گفته میشه قیمت مسکن از نرخ تورم پایین تره ام به نظر من چند ساله که از نرخ تورم بالاتره.اینها همش جوسازی یه مشت دلال از خدا بی خبره.ان شا الله به زودی دستشون رو میشه.به امید خانه دار شدن تمام جوانهای ایرانی