بیست و سومین نشست زرین قلم به معرفی کتاب «فلسطین از منظر مقام معظم رهبری» اختصاص یافت که در آن با تاکید بر رهنمودهای کارگشای ایشان در مساله فلسطین، برخی نکات راهبردی موجود در این کتاب نیز تشریح شد.

به گزارش خبرآنلاین، این نشست با حضور سعدالله زارعی (کارشناس مسائل بین الملل) و سعید صلح میرزایی (گردآورنده کتاب) در فرهنگسرای رسانه برگزار شد. سعدالله زارعی در این نشست ضمن اشاره به کامل بودن مباحث موجود در این کتاب اظهار داشت: با مطالعه ای که من بر کتاب داشتم، دریافتم که به لطف زحمات گردآورنده، تمامی بیانات مقام معظم رهبری در حوزه فلسطین به خوبی در اینجا جمع شده است به طوری که اگر محقق و پژوهشگری نیاز به پیگیری فرمایشات رهبری داشته باشد، مراجعه به این کتاب نیاز او را بر طرف خواهد کرد.

 

وی در ادامه افزود: این کتاب کمک بسیار خوبی به نظریه پردازی مسئله فلسطین می کند. چرا که چندین نظریه مهم سیاسی در خصوص مسئله جهان اسلام در این کتاب ذکر شده است که می توان بر اساس آنها یک جریان فکری راه اندازی کرد.

 

زارعی با اشاره به یکی از فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص کوتاه آمدن در مقابل اسراییل گفت: این فرمایش ایشان در حوزه نظریه پردازی تبدیل به شیوه عمل برای مخاطبان می شود. یعنی اگر این نگرش ایشان را مبنا قرار دهیم و به دنبال نتیجه گیری از محتوای آن باشیم به این نظریه خواهیم رسید که با اسراییل نباید از در سازش وارد شد. ایشان همچنین در یکی دیگر از بیاناتشان «آمریکا و اسرائیل در مورد فلسطین به بن بست رسیده اند» را مطرح می کنند که این نظریه ایشان دقیقا یک نظریه سیاسی است و بر اساس عملکرد آمریکا و اسرائیل در 30سال گذشته کاملا قابل اثبات است. اگر عملکرد این دو دولت مستکبر را بعد از انقلاب اسلامی بررسی کنیم، متوجه می شویم که قدرت این دو به هیچ عنوان بیشتر نشده بلکه یک سیر نزولی را طی کرده است.

 

وی در ادامه در خصوص نحوه تعامل آمریکا و اسراییل با یکدیگر از نگاه رهبری افزود: مقام معظم رهبری معتقدند این آمریکاست که براسراییل حاکم است. در واقع اسرائیل نماینده آمریکاست. درنتیجه اگر اسرائیل در این منطقه ضربه بخورد آمریکا متضرر می شود. در حقیقت کل غرب مورد لطمه قرار می گیرد. از نگرش رهبری به این مسئله می توان اینگونه نتیجه گرفت که اگر هدف ما وارد کردن ضربه به قدرت آمریکا و غرب است، بهترین روش شکستن قدرت پوشالی اسرائیل است.

 

همچنین در ابتدای جلسه سعید صلح میرزایی در خصوص ایده و انگیزه اش برای گردآوری این کتاب، ضمن اشاره به جمع آوری تمامی بیانات مقام معظم رهبری در طول 23 سال گذشته عنوان کرد: این بیانات در قالب بخش هایی همچون کلیات، شکست ها و پیروزی ها، مسئولیت ها، راه حل ها، قهرمانان، شبهات و آینده روشن در این کتاب ارائه شده است.

 

وی در خصوص یکی از بخش های این کتاب با عنوان «آینده روشن» اظهار داشت: مقام معظم رهبری در هیچ موضوعی بدون داشتن اطلاعات کامل به ایراد سخن نپرداخته اند. به همین علت هم تمامی پیش بینی های ایشان در موضوعات مختلف درست است. از جمله در مورد لیبی، مصر و ... . در مورد فلسطین نیز پیش بینی ایشان اینطور است که فلسطین به پیکره جهان اسلام باز خواهد گشت. صلح میرزایی همچنین این کتاب را دائرالمعارف مناسبی در حوزه های مختلف فرهنگی دانست و گفت: در این کتاب مواد خامی وجود دارد که قابلیت تبدیل به آثار و قالب های رسانه ای گوناگون را دارد.

 

آنطور که روابط عمومی فرهنگسرای رسانه گزارش داده، وی در ادامه افزود: در صورتی که این کتاب به زبان های مختلف و به خصوص عربی ترجمه شود، با شناختی که از هندسه فکری مقام معظم رهبری به دست می آید نگاه ها قطعا تغییر کرده و می توانیم شاهد تاثیر گذاری آن در جوامع دیگر باشیم.

 

صلح میرازیی با اشاره به کامل بودن این کتاب از جهت دربرگیری تمامی فرمایشات مقام معظم رهبری درباره فلسطین عنوان کرد: در صورتی که این کتاب به چاپ دوم برسد، فقط سخنرانی ایشان در کنفرانس بیداری اسلامی که در آنجا عبارت «از نهر تا بحر» را مطرح فرمودند، باید به این کتاب افزوده شود.

 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 180555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =