ایبنا نوشت:

«مردان مجرد سرزمین تپه‌ها»، نوشته ویلیام ترور، با ترجمه مهرآسا علیزاده، روانه بازار کتاب ایران شد. این اثر، یکی از برترین داستان‌های کوتاه این نویسنده است که توانسته جایزه ادبی «اُهنری» را ازآن خود کند. بسیاری از منتقدان ویلیام ترور را بهترین داستان‌ کوتاه‌نویس در قید حیات می‌دانند. سال‌هاست رمان‌ها و داستان‌های کوتاه وی به سرعت منتشر و چاپ می‌شوند و همواره از آثار پرفروش بوده‌اند. «مردان مجرد سرزمین تپه‌ها» یکی از داستان‌های کوتاه و موفق این نویسنده است که توانسته جایزه ادبی «اُهنری» را نیز ازآن خود کند.

 

در این داستان کوتاه، تعمیرکاری بی‌حوصله در حین رانندگی در یک جاده روستایی با کودکی تصادف می‌کند و بدون توجه به دختربچه، راه خود را در پیش می‌گیرد. این‌گونه است که مانند بسیاری از داستان‌های ترور، شخصیت اصلی، در سراسر داستان، در تلاش است موضوعی مهم را پنهان کند.

 

در این داستان، ماجرا از دیدگاه چندین شخصیت داستانی دنبال می‌شود و روای داستان، دانای کلی است که البته، تمرکزش بیشتر بر روی یکی از شخصیت‌هاست. لحظه‌های کوتاهی که در این داستان توصیف می‌شوند،‌ گذر زمان در لابه لای صفحات کتاب و نگرش‌های متفاوت افراد، در نهایت با ارایه تصویری جذاب از حوادث، حقیقت داستان را برایش آشکار می‌کند.

 

ترور به شیوه‌ای استادانه تفاوت‌های جزیی و دقیق شخصیت‌هایی را به تصویر می‌کشد که سرنوشت برایشان نوعی مصیبت را رقم زده است. وی عضو فرهنگستان ادب ایرلند است و برای آثار و نوشته‌هایش جوایز بین‌المللی فراوانی دریافت کرده که مهم‌ترین آن‌ها جایزه کتاب سال وایبرد، آیریش تایمز و جایزه بوکر و اوهنری بوده اند.

فضایی که ترور اغلب در داستان‌هایش به تصویر می‌کشد آکنده از غم و اندوهی است که شاید وی از نویسندگانی چون جیمز جویس و آنتوان چخوف وام گرفته باشد. در هر حال، تاثیر ترور را به عنوان نویسنده‌ای مستقل و شناخته شده، نمی‌توان در ادبیات امروز جهان نادیده گرفت.

 

از این نویسنده تاکنون آثاری چون «جنون دو نفره»، «سرگشته در دنیای تورگنیف»، «سفر فلیشا» و «رز گریه کرد» روانه بازار کتاب ایران شده است.

داستان کوتاه «مردان مجرد سرزمین تپه‌ها‏»، نوشته ویلیام ترور، با ترجمه مهرآسا علیزاده، در هفتاد صفحه، با شمارگان هزار و 500 نسخه و قیمت هزار و 500 تومان، از سوی «کتابسرای تندیس»، روانه بازار کتاب ایران شده است.
 

291/60

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 181247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =