آژیر قرمز در اردوی آبی‌ها؛ اوضاع استقلال بحرانی‌ شد

باشگاه استقلال در روزهای تعطیلی لیگ برتر درگیر چند چالش بزرگ است.

سپهر ستاری: در روزهای اخیر و با توجه به تعطیلی مسابقات لیگ برتر و حضور رونالدو در ایران،خبرهای کمی از باشگاه استقلال به گوش می‌رسید ولی استوری پنج‌شنبه شب بازیکنان این تیم نشان داد مشکلات گذشته هنوز پابرجاست و شرایط در اردوی آبی‌ها چندان خوب پیش نمی‌رود.

این همه بی‌توجهی نوبر است!

بازیکنان استقلال پنج‌شنبه شب و پس از تساوی در بازی دوستانه مقابل گل‌گهر با انتشار یک استوری بار دیگر نسبت به شرایط این تیم اعتراض کردند. استوری استقلالی‌ها یکی از تندترین اعتراضات آن‌ها به عملکرد مدیریت در چند ماه اخیر بود و نشان داد رابطه بین بازیکنان و مدیریت تا چه اندازه بد است. بازیکنان استقلال در این پیام مشترک تصمیم جدی خود برای اعتصاب و تعطیلی تمرینات را اعلام کردند و دیروز هم به حرف خود عمل کردند. آن‌ها هنوز بابت فصل گذشته حدود 30 الی 40 درصد طلبکار هستند و هیچ مبلغی برای این فصل نگرفته‌اند. اتفاقی که شاید تنها در باشگاه استقلال دیده می‌شود و دیگر تیم‌ها همگی بابت فصل جدید پرداختی داشته‌اند.

علی خطیر از زمانی که به استقلال آمده تنها یک بار توانسته بخشی از مطالبات فصل قبل را بدهد و قول داده بود پیش از دربی مبلغ جدیدی پرداخت کند. البته وعده خطیر برای زمانی است که قرار بود دربی در شهریور برگزار شود و او علی‌رغم اینکه چندی پیش وعده‌اش را به تعویق انداخت، باز هم موفق نشد مبلغی پرداخت کند.

بازیکنان استقلال در بخش دیگری از استوری مشترک خود به مدیران این باشگاه کنایه زدند و اعلام کردند که این باشگاه نیازمند افکار و آدم‌های بزرگی است. موضوعی که باز هم نشان‌دهنده شکاف بزرگی بود که بازیکنان و مدیریت به وجود آمده است.

آژیر قرمز در اردوی آبی‌ها؛ اوضاع استقلال بحرانی‌تر از همیشه

درآمدزایی روی عدد صفر!

بزرگ‌ترین مشکل این روزهای استقلال کمبود منابع مالی است و تغییر مدیریت هم تا امروز نتوانسته این مسئله را حل کند. روز گذشته علیرضا خانی، عضو هیات مدیره استقلال اعلام کرد که چک اسپانسر جدید این باشگاه برای چهار بازی ابتدایی لیگ برتر نقد نشده و هیچ مبلغی به حساب آبی‌ها واریز نشده است. چکی که اگر پاس می‌شد می‌توانست بخشی از مشکلات مالی استقلال را حل کند و شاید جلوی اعتصاب و استوری اعتراضی را هم می‌گرفت.

نکته عجیبی که در خصوص مدیران فعلی استقلال وجود دارد این است که آن‌ها هنوز هیچ درآمدی نداشته‌اند. تنها پرداختی استقلال به بازیکنان هم از باقیمانده وامی بود که این باشگاه بابت طلب استراماچونی از بانک شهر دریافت کرد و به جز آن مبلغ دیگری وارد این باشگاه نشده است. موضوعی که به شدت باعث عصبانیت کادر فنی و بازیکنان شده و باعث شده کار به اعتصاب کشیده شود.

کارگزار فعلی استقلال هم شرکتی است که به تازگی قرار است تاسیس شود و در اجرای اولین تعهد خود ناکام مانده است. البته مدیران استقلال در این مدت تلاش زیادی برای جذب اسپانسر داشتند و با شرکت‌های زیادی مذاکره کردند ولی در نهایت با کارگزار فعلی قرارداد بستند.

پنجره بسته و بلاتکلیفی گوستاوو در تهران

در این بین یکی از چالش‌های بزرگ باشگاه استقلال بسته بودن پنجره نقل و انتقالات است. پنجره استقلال پس از شکایت شاهین بوسهر بابت حق رشد مهدی قایدی و محمد محبی بسته شده و هنوز خبر جدیدی در خصوص باز شدن آن نیست. علاوه بر این دیروز اعلام شد پنجره استقلال از 18 مرداد بابت شکایت 330 میلیون تومانی شاهد عریانی، فیزیوتراپ سابق این باشگاه بسته بوده است.

بسته شدن پنجره نقل و انتقالات باعث بلاتکلیفی گوستاوو بلانکو شده و قرارداد این بازیکن هنوز ثبت نشده است. مهاجم آرژانتینی استقلال این روزها شرایط عجیبی را هم سپری می‌کند. باشگاه استقلال اخیرا اعلام کرد که برای گوستاوو خانه گرفته ولی گویا خانه‌ مورد نظر باشگاه استقلال مورد تایید او قرار نگرفته و ترجیح داده به هتل برگردد. از طرفی با توجه به تسویه با هتل محل اقامت این مهاجم، او امکان بازگشت نداشته و در نهایت مجبور شده در اتاق روبرتو تورس، ستاره جدید گل‌گهر مستقر شود!

علاوه بر بلانکو، محمدجواد کیا، دروازه‌بانی که در روز آخر نقل و انتقالات استقلالی شد هم وضعیت مشخصی ندارد. او علاوه بر ثبت نشدن قرارداد، قربانی اختلافات بین مدیریت و کادر فنی شده است؛ جواد نکونام به دلیل اینکه جذب کیا بدون تایید او انجام شده و به همین خاطر این دروازه‌بان اجازه شرکت در تمرینات را ندارد.

آژیر قرمز در اردوی آبی‌ها؛ اوضاع استقلال بحرانی‌تر از همیشه

موضوع مهم دیگری که این روزها به یک چالش برای کادر فنی استقلال تبدیل شده هم بحث بازگشت یوسو سسما به تهران است. مربی بدنساز استقلال در زمان تعطیلی تمرینات چند روزی ایران را ترک کرد و برای بازگشت مشکل ویزا دارد. مشکلی که هنوز حل نشده و او در تمرینات اخیر غایب بوده است.

ماموریت سخت برای جذب ماشاریپوف

جواد نکونام سه‌شنبه هفته گذشته با ارسال نامه‌ای خواستار جذب جلال‌الدین ماشاریپوف، وینگر ازبکستانی سابق النصر شد. پیش از این قرار بود عمرو ورده و روبرتو تورس راهی استقلال شوند که حضور هر دو نفر منتفی شد و آن‌ها به ترتیب راهی تیم‌های فارکو مصر و گل‌گهر سیرجان شدند.

ماشاریپوف قبلا برای حضور در استقلال چراغ سبز نشان داده بود ولی جذب او پیچیدگی‌هایی دارد و مدیران این باشگاه کار راحتی نخواهند داشت. ستاره ازبکستانی ابتدا مبلغ بالایی درخواست کرده بود ولی گفته می‌شود کمی از پیشنهاد خود کوتاه آمده است. با این حال مدیران استقلال برای امضای قرارداد با ستاره سابق النصر ابتدا باید پر شدن مشکل سقف بودجه را حل کنند. در این مدت چند بازیکن استقلال حاضر به کاهش مبلغ قرارداد خود شده بودند ولی به نظر می‌رسد با توجه به اتفاقات اخیر و بدقولی‌های مدیران این بار شرایط فرق کند. به خصوص که آن‌ها در استوری خود مدعی شدند مدیران باشگاه درخواست برگزاری جلسه را رد کرده‌اند.

باید دید در نهایت بحث حضور ماشاریپوف در استقلال به کجا خواهد رسید ولی با شرایط موجود احتمال جذب او چندان بالا نیست.

آژیر قرمز در اردوی آبی‌ها؛ اوضاع استقلال بحرانی‌تر از همیشه

بیشتر بخوانید:

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1816297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اسماعیل IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
    4 6
    خطیر به درد استقلال نمی خورد من نمدانم چرا مانده
  • حق گو IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
    10 15
    وزیر محترم ورزش لطفا به مسائل باشگاه استقلال ورود کنید.
  • IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
    10 7
    چرا دست از سر استقلال برنمی دارند؟
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
    7 4
    اگه بازیکنان استقلال دلشون به حال استقلال میسوزه تمرین و بازی نکند تا مشکلات بصورت ریشه ای نه مقطعی حل بشه یکبار برای همیشه