بعد از آنکه یک عضو هیات رییسه مجلس اعلام کرد تعداد امضاهای طرح سوال از رییس جمهور از حد نصاب افتاده است، معاون پارلمانی رییس جمهور گفت باید این طرح را منتفی شده تلقی کنیم.

محمدحسین فرهنگی عضو هیات رییسه مجلس گفت: تعداد امضاهای طرح سوال از رییس‌جمهور که به 74 امضا در ابتدای هفته رسیده بود، امروز به 70 امضا کاهش یافته است. به گفته وی، به جز کاهش تعداد امضاها بحث دیگری که مطرح است این است که به لحاظ آیین‌نامه‌ای طرح سوالات متعدد در این طرح خلاف آیین‌نامه است، دلیل آن هم این است که هریک از امضاها برای یک سوال جمع‌آوری شده باشد و سرجمع کل امضاها به 70 امضا رسیده است.
در همین حال محمد رضا میرتاج‌الدینی معاون پارلمانی رییس‌جمهور در حاشیه جلسه هیات دولت با اشاره به سوالاتی که در طرح سوال از رییس‌جمهور از سوی نمایندگان مطرح شده است، به ایسنا گفت: این سوالاتی است که قبلا در کمیسیون اصل 90 مطرح شد و دولت نیز جواب آن‌ها را داده است.
وی با بیان این‌که «در شرایط فعلی نیاز به وحدت و انسجام است و نمایندگان نیز با توجه به این موضوع امضاهای خود را پس گرفته‌اند و ما نیز این موضوع را در حال حاضر مناسب نمی‌دانیم» گفت: با توجه به این‌که این امضاها از حد نصاب پایین‌تر آمده، این موضوع منتفی است.
میرتاج‌الدینی همچنین با اشاره به جلسه استیضاح وزیر اقتصاد و با تشکر از نمایندگان مجلس به خاطر دادن رای اعتماد مجدد به وزیر گفت: دیروز روز سختی برای دولت بود، البته آقای رییس‌جمهور، وزیر اقتصاد و همچنین دفاع تعدادی از نمایندگان و رییس مجلس از وزیر همه دست به دست هم داد که دولت از وجود آقای حسینی محروم نشود.
29219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 181688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =