هشدار از تریبون های نماز جمعه درباره خطر رواج اسلام آمریکایی و انگلیسی، تزریق ازدواج سفید و همجنس‌گرایی و…

نماز جمعه این هفته در شهرهای مختلف کشور و برگزار و به موارد مختلفی مانند خطر رواج اسلام آمریکایی و انگلیسی تا تزریق ازدواج سفید و همجنس‌گرایی در کشور اشاره شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امروز در تریبون نماز جمعه، هفته نیروی انتظامی را تبریک گفتند و از ماموران پلیس کشور برای برقراری امنیت تشکر کردند. همچنین برخی از ائمه جمعه دغدغه کمبود معلم در آموزش و پرورش را مطرح کردند.

به روایت فارس، سید محمد سعیدی در خطبه‌های نمازجمعه قم در مصلای قدس، در جریان‌شناسی نفاق در عصر پیامبر اکرم (ص) از منظر سوره توبه اظهار کرد: به‌طورکلی خداوند در آیات سوره توبه بیان می‌کند که چهره نفاق و منافقان در بخش‌های مختلف اقتصادی، اخلاقی، سیاسی، اجتماعی و ابعاد دیگر چگونه خود را نشان می‌دهد.

اظهارات امام جمعه تهران درباره نقش آمریکا در حمله تروریستی در سوریه/ واکنش به «برخورد خارج از چارچوب» سرباز وظیفه در زاهدان

علم‌الهدی: می‌خواهند با بی‌بندوباری مردم دست از دین بردارند/ اگر زنان کشف حجاب کنند، یعنی دین بر جامعه حاکم نیست

امام‌جمعه قم در خطبه دوم با بیان اینکه تقوا در عرصه‌های مختلف زندگی باید جریان داشته باشد و در همه عرصه‌ها خدا را در نظر بگیریم افزود: تقوا در برابر دشمن یعنی به گفته‌ها، رسانه‌ها و خبرسازی‌های دشمن اعتماد نکنیم و کاری نکنیم که دشمن می‌خواهد.

وی با تبریک فرارسیدن هفته نیروی انتظامی این هفته را فرصتی خوب برای بازخوانی عملکرد و تجلیل از حماسه‌سازی‌های بزرگ، امنیت‌ساز و افتخارآفرین این نیرو دانست و ابراز کرد: نیروی انتظامی در کل کشور برای حفظ امنیت مخلصانه و بی توقع تحت فرماندهی فرمانده کل قوا از هیچ تلاشی فروگذار نکرد به‌گونه‌ای که مبارزه قاطع این نیرو با اشرار، هنجارشکنان و قاچاقچیان بخشی از این خدمات است که دشمنان را بیش‌ازپیش ناامید کرده است.

امام‌جمعه قم با اشاره به ایام میلاد پیامبر (ص) و امام صادق (ع) که با تدبیر و هوشمندی امام خمینی (ره) به هفته وحدت شهرت یافت، خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) از شخصیت‌های بی‌نظیر در عصر ما و بزرگ‌ترین منادی وحدت در این زمان بودند که در اظهارنظرهای خود بارها مسلمین، مسئولین کشورها و جریان‌های سیاسی را به پایبندی به اصل وحدت دعوت کردند.

وی ابراز کرد: مقام معظم رهبری هم در طول چند دهه اخیر به‌ویژه در فرمایشات اخیرشان در دیدار مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی و گردهمایی وحدت اسلامی بر ادامه راه امام تأکید داشتند و از هر فرصتی برای همراهی جهان اسلام بهره بردند.

امام‌جمعه قم ادامه داد: اختلاف‌افکنی همیشه ریشه در درون ندارد؛ بلکه دشمنان و مخالفان یک امت مترصد فرصتی هستند که اختلاف افکنند و سود ببرند، دشمنان اسلام، مستکبران، صهیونیست‌ها و مرتجعین هستند که از آن‌ها به اسلام آمریکایی و انگلیسی یاد شده و مهم‌ترین خط عملیاتی خود را ایجاد تفرقه بین مسلمین و دوقطبی کردن جهان اسلام و نابودکردن راهبرد وحدت قرار داده‌اند.

نباید اجازه دهیم فرهنگ غربی در جامعه نفوذ کند

ایسنا روایت کرد: سید مهدی قریشی، در خطبه‌های نماز جمعه ارومیه ، با بیان اینکه ازدواج سفید و همجنس گرایی در جامعه غرب رواج یافته و دشمن درصدد تزریق این فرهنگ در جامعه اسلامی است، افزود: در جهان غرب، نهادهای خانواده از هم گسسته و متلاشی شده است و مقام مادری و تولید نسل را قبیح و مانع آزادی بین زنان القاء می‌کنند درحالی که خانواده مسئله مهم و مطرح در جامعه و در دین اسلام نهادی مقدس است و ازدواج و تشکیل خانواده از آیات و نشانه‌های الهی است.لذا باید با تمام قوا، نهاد خانواده را حفظ کنیم.

وی با بیان اینکه دشمن از طریق مشروبات الکلی دین مردم را نشانه گرفته است، افزود: دشمن در نظر دارند مسائل فرهنگی و دینی را از بین ببرد و بزرگترین ضربه را از طریق اشاعه مصرف مشروبات الکلی به دین و فرهنگ ما وارد کند اما تلاشهای مرزبانان و نیروهای نظامی و انتظامی مانع از رسیدن دشمن به این اهداف شوم است.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه تامین بخش کثیری از امنیت، اقتدار و آرامش جامعه، وابسته به تلاشهای نیروهای انتظامی است که با تلاش آنها امروزه امنیت در کشور جاری است، اظهار کرد: حفظ جان و مال مردم و تامین امنیت روانی جامعه، مبارزه با فساد و قاچاق مسئله بسیار مهمی است که با تلاشهای نیروهای نظامی و انتظامی انجام می شود و شهدای بسیاری نیز در این مسیر تقدیم انقلاب شده است.

وحدت تنها راه برون‌رفت از مشکلات جهان اسلام است

ایسنا نوشت: سیدکاظم نورمفیدی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته گرگان وحدت همه مسلمانان را تنها راه حل برون رفت از مشکلات و گرفتاری‌ها دانست و افزود: وحدت داشتن مسلمانان به معنای دست کشیدن از اعتقادات و داشتن عقیده واحد نیست بلکه به معنای آن است که در عین حال که به اعتقادات خود پایبند هستیم به عقیده دیگران نیز احترام گذاشته و در مقابل دشمنان اسلام متحد باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان با تأکید بر اینکه همه مسلمانان باید در برابر دشمنان اسلام صف واحد تشکیل دهند، گفت: اگر اتحاد و همدلی قوی بین مسلمانان شکل بگیرد هیچ دشمنی جرأت تعدی و ظلم به مسلمانان را نخواهد داشت.

خطیب جمعه گرگان ضمن تقدیر از مسلمانان نیجریه در بیرون راندن نیروهای فرانسوی از کشورشان تصریح کرد: کشور فرانسه بیش از ۱۲۵ سال تحت عناوین مختلف در کشور نیجریه حضور داشت و به غارت منابع زیرزمینی و ثروت‌های خدادادی مردم مسلمان این کشور می‌پرداخت‌.

خطیب جمعه گرگان ضمن محکوم کردن جنایات آمریکا در حمله به دانشگاه افسریه در سوریه تصریح کرد: آمریکای جنایتکار با حمله ناجوانمردانه به این دانشگاه ۲۵۰ نفر را مجروح و بیش از ۱۰۰ نفر از کودکان و زنان بی‌دفاع را به شهادت رساند.

با نگاه مقطعی و کوتاه مدت نمی‌توان مسائل اساسی و ریشه‌ای را حل کرد

به گزارش فارس، سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه تبریز به کمبود معلم در دستگاه تعلیم و تربیت اشاره کرد و گفت: به بنده خبر می‌دهند که در آموزش پرورش کمبود معلم است؛ طبق برخی گزارش‌ها مدارس با کمبود شدید معلم مواجه شده است و این گزارش از کمبود چند ۱۰ هزار نفری در ارتباط با معلمین در سطح کشور حکایت دارد.

امام جمعه تبریز در استان ادامه داد: آموزش و پرورش از منظر رهبری رکن اصلی تحول در آینده کشور است ولی به خاطر کم اعتنایی به این دستگاه ما شاهد شرایط سخت در این مجموعه هستیم؛ البته این وضعیت مختص مسوول دیروز و امروز نیست بلکه در طول سال‌های گذشته کوتاهی شده است.

وی با تاکید بر اینکه با نگاه مقطعی و کوتاه مدت نمی‌توان مسائل اساسی و ریشه‌ای را حل کرد، افزود: دایر کردن و فرستادن معلم به کلاس ابتدای راه است چراکه باید از آموزش و پرورش جدیت و آموزش باکیفیت را مطالبه کرد زیرا با بی‌توجهی گذشتگان هنوز در اول پله ایستاده‌ایم و باید شرایط عادلانه را برای همه دانش‌آموزان ایجاد کرد.

خطیب نماز جمعه تبریز متذکر شد: رژیم غاصب صهیونیستی بی‌ثبات‌ترین دولت در طول عمر خود را تجربه می‌کند به طوریکه این رژیم غاصب از سال ۲۰۰۶ در هیچ جنگی پیروز نشده است و هر روز هم شاهد شکل‌گیری تجمع اعتراضی بزرگ در داخل سرزمین اشغالی هستیم به طوریکه مقاومت هیمنه و اقتدار خود را دور تا دور رژیم صهیونیستی گسترانده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به فرا رسیدن هفته ناجا گفت: یکی از نیازهای اصلی همه جوامع بشری عبارت از نظم و انضباط و امنیت است؛ پلیس یا نیروی انتظامی هم از جمله نهادهای هستند که از نهادهای اصلی دخیل امنیت و افزایش امنیت و حفظ امنیت به شمار می‌روند.

وی بیان کرد: امروز مسوولان نیروی انتظامی پاسخگوی مردم هستند و خدا قوت به همه این نیروهای مخلص می‌گویم.

آل هاشم یادآور شد: هفته گذشته در رابطه با مازوت سوزی تذکراتی دادم که از دفتر ریاست جمهوری تماس گرفتند و اظهار داشتند آن مورد متذکر شده به دستور ویژه به وزیر نفت داده است از این‌رو ما هم از پیگیری نهاد رئیس جمهوری و شخص آقای رییسی تشکر می‌کنیم.

وی در ادامه از ریاست قوه قضاییه تشکر کرد و گفت: در سفر اخیر رییس دستگاه قضا در تبریز از ۶ صبح تا ۱۲ شب جلسات داشتند و از شورای عالی قوه قضاییه آمده بودند و پیگیر مسایل استان بودند تشکر و قدردانی می‌کنیم.

وی در بخش دیگر خطبه‌ها با اشاره بر سیره پیامبر اکرم(ص) از منظر قرآن مجید، گفت: دلسوزی رسول اکرم(ص) نسبت به همه اقشار مردمی از سیره‌های پیامبر است که در قرآن کریم به آن اشاره کرد.

۲۱۹۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1821555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =