مامور اسبق انگلیس به‌ جرم تلاش برای ترور افسر آمریکایی به ۱۳ سال حبس محکوم شد

ایرنا نوشت: دادگاه انگلیس روز دوشنبه با صدور حکمی مامور اسبق یکی از نهادهای جاسوسی این کشور، موسوم به ستاد ارتباطات دولت انگلیس (جی‌سی‌اچ‌کیو) را به جرم تلاش برای ترور یک کارمند آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) به ۱۳ سال محکوم کرد.

بابی چیما گراب قاضی پرونده اعلام کرد که آقای جاشوا بولز با انگیز سیاسی و در اقدامی «از پیش برنامه ریزی شده، هدفمند و شریرانه» به یک شهروند آمریکایی حمله کرده است.

بولز ۲۹ ساله، مارس گذشته فرد قربانی را که یک زن به شماره اختصاری ۹۹۲۳۰ معرفی شده است، در منطقه چلتنهام، واقع در غرب انگلیس هدف حمله با چاقو قرار داده است.

مجرم که طبق گزارش‌ها متخصص امور کامپیوتر است، در یکی از بازجویی‌های خود نسبت به عمق روابط سرویس‌های جاسوسی انگلیس و آمریکا و سطح دسترسی طرف آمریکایی به داده‌های آژانس جی‌سی‌اچ‌کیو اعتراض کرده بود.

به گفته دادستان انگلیس انگیز وی از ارتکاب چنین جرمی نیز منصرف کردن دولت لندن از همکاری نزدیک با آژانس امنیت ملی ایالات متحده بوده است.

در کیفرخواست دادستان آمده است که قربانی «کارمند دولت ایالات متحده بود که در بریتانیا کار می‌کرد. او توسط مردی که دو چاقو به همراه داشت مورد حمله قرار گرفت. انتخاب او به عنوان هدف این حمله کاملاً با نقش او به عنوان کارمند دولت ایالات متحده در آژانس امنیت ملی (NSA) ایالات متحده مرتبط بود.»

بولز اوت گذشته به جرم خود اعتراف کرده بود. در همین حال تیم فورت وکیل بولز مدعی شد که نامبرده از افسردگی توام با انزوا در محیط کار رنج می‌برده است. وی افزود: «او تروریست نیست و جرم او نیز نباید تروریستی تلقی شود».

بر اساس حکم صادره، بولز به تحمل دستکم به ۱۳ سال حبس محکوم شده است.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1831033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =