کتاب و کتابخوانی، موضوع گفتگوی دیروز رئیس مجلس با وزیر آموزش و پرورش و معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود

مناسبات وزارت آموزش و پرورش و مجلس به بهترین سطح رسیده، تا جایی که رئیس مجلس، شخصا برای گشایش نمایشگاه کتاب، به بوستان گفتگوی تهران می رود و با وزیر شوخی می کند.
علی لاریجانی، رئیس مجلس، در آئین گشایش نمایشگاه "یاد یار مهربان" خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: "فکر نمی‌کردم آقای حاجی‌بابایی این‌چنین خوش‌اشتها باشند که قادر به هزینه کردن تمامی اعتبارات باشند، این تخصص بالایی است و خوب است که ایشان چنین اقدامی را پی‌گیری کنند."
حمیدرضا حاجی بابایی، وزیر آموزش و پرورش پیش از سخنان لاریجانی درباره هزینه کردن تمام بودجه اختصاص یافته به کتاب و کتابخوانی در وزارتخانه متبوعش خبر داده بود و گفته بود: "در صورت تأمین اعتبار کامل، این توانایی را داریم که کل مدارس کشور را در طول یک سال صاحب کتابخانه کنیم. ‌ما هر چقدر که پول بدهید، خرج می‌کنیم و از این طریق می‌توانیم به مفاد این تفاهم‌نامه عمل کنیم."
وزیر آموزش و پرورش، همچنین به ارائه گزارش آماری از تجهیز کلاس‌های مدرسه‌های ابتدایی تهران و دیگر شهرهای ایران طی یک سال گذشته پرداخت و عنوان کرد: "ما نسبت به سال گذشته در تجهیز کتابخانه‌های مدارس ابتدایی، شاهد رشد 60درصدی هستیم."
 

صحن مجلس، نمایشگاه کتاب شود
معاون فرهنگی وزیر ارشاد نیز در این نشست، از رئیس مجلس خواست تا در صحن علنی مجلس، کتاب بخواند. دری، در سخنانش، لاریجانی را خطاب قرار داد و درخواست کرد در صحن علنی مجلس برای نمایندگان، نمایشگاه کتاب، ترتیب دهد: "‌در صورتی که این موضوع مورد توجه مجلس قرار گیرد، به گسترش کتاب‌خوانی کمک می‌کند و ما آمادگی این را داریم که کتاب‌های خود را به نمایندگان معرفی کنیم و آن‌ها نیز این آثار را در حوزه‌های انتخابی‌شان معرفی کنند. همچنین آمادگی داریم نمایشگاهی از کتاب‌های خوب را در صحن مجلس برپا کنیم."
این پیشنهاد نیز مورد استقبال رئیس مجلس قرار گرفت.
 

کتاب بخوانید تا لات بازی سیاسی نکنید
رئیس مجلس، با اشاره به ضرورت خواندن کتاب در بین شخصیتهای جامعه از آنها خواست کتاب بیشتری بخوانند. لاریجانی با بیان این‌که اگر شخصیت‌ها فرهیخته باشند، با نزاکت عمل خواهند کرد، گفت: "گاهی ما در حوزه‌ی سیاست دچار لات‌بازی سیاسی می‌شویم و این در شرایطی رخ می‌دهد که یک شخصیت سیاسی از فرهیختگی لازم برخوردار نباشد؛ در حالی که اگر این فرد فرهیخته باشد، مشکلات را با تدبیر حل خواهد کرد. به هر حال سیاستمداران، جامعه را باید به گونه‌ای آماده کنند که طوایف مختلف با آسایش زندگی کنند؛ نه این‌که دچار آشفتگی روح شوند."
رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان این‌که اگر کسی به کتاب توجه داشته باشد، آراستگی رفتار در جامعه تبلور می‌یابد، گفت: این‌که شهردار تهران، وزیر آموزش و پرورش و وزیر ارشاد کسانی هستند که این موضوع را دریافته‌اند، نقطه‌ی قوتی برای کشورمان محسوب می‌شود.
گفته می شود در این نمایشگاه، 560 ناشر با 21 هزار عنوان کتاب حضور دارند. همچنین امسال 5400 مجتمع آموزشی شهر تهران از هدایای ویژه این نمایشگاه برخوردار خواهند شد.

45/233
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 184107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۸
    9 2
    نمایندگان محترم اینقدربه فکر حل مشکلات مردم بودن که وقت نمی کردن یه کتاب بخونن خداروشکر الان که همه مشکلات مردم روحل کردن تومجلس بشینن وفرهنگ کتاب وکتابخوانی رواشاعه بدن