ایسنا نوشت:

رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم توجه بیشتر به مشکلات اقتصادی کشور گفت: بسیاری از بحث‌هایی که در کشور دارید و سایش سیاسی ایجاد می‌کند، در این شرایط تهدید و تحریم به مصلحت نیست و باید از بسیاری از مسائل در این رابطه اغماض کرد.

 علی لاریجانی که در سفر دو روزه‌ی خود به استان سمنان در مسجد جامع گرمسار حضور یافته بود، اظهار داشت: به نظر می‌رسد ایجاد رونق اقتصادی در کشور مهم‌ترین پاسخی است که ملت ایران در شرایط فعلی می‌تواند به تهدیدها و تحریم‌ها بدهد.

رییس مجلس، توجه بیش از پیش به دو مقوله‌ی تورم و بیکاری را خواستار شد و گفت: این مشکل به صورت منطقه‌ای حل نمی‌شود، بلکه باید سیاست‌های درستی برای روان شدن شرایط اقتصادی کشور اتخاذ کرد.

 اهم اظهارات وی به شرح زیر است:

 

* در این شرایط خاص بین‌المللی باید توجه داشته باشیم که فضای کشور فضای کار و فعالیت باشد. البته همواره اختلاف نظرهایی وجود دارد که برای یک کشوری که دموکراسی دارد طبیعی است.

* امروز در صحنه‌ی بین‌المللی از ایام خاصی است که رژیم صهیونیستی، آمریکا و غرب رفتار ماجراجویانه‌ای را نسبت به ایران در بحث حقوق بشر و پرونده‌ی هسته‌یی دنبال می‌کنند. آنها می‌خواهند توجه افکار عمومی را با این پرونده‌های سیاسی علیه کشورمان جلب کنند.

* در سفر اخیرم به سوییس، دیداری با یکی از صاحب‌منصبان اروپایی داشتم که بحث اعدام‌ها در ایران را مطرح کرد. من به ایشان گفتم که بیشتر این موارد قاچاقچیان مواد مخدر هستند و اگر شما نگران اعدام آنها هستید نامه‌ای به ما بنویسید ما هم آنها را به اروپا می‌فرستیم تا از آنها استقبال کنید!

* یکی از موضوعات دیگری که به عنوان پرونده‌ی حقوق بشری علیه ایران مطرح می‌کنند، این است که می‌گویند چرا ایران همجنس‌بازی را آزاد نمی‌گذارد؟ اگر شما خوی حیوانی گرفته‌اید آیا این مساله باید به ایران هم تسری پیدا کند؟ مگر این رفتار شما عاقلانه است که می‌خواهید در ایران هم این اتفاق بیفتد؟

* ما شاهد هستیم که پادشاهان منطقه که رفتارهای دیکتاتوری هم دارند به خاطر دوستی با کشورهای غربی از سوی آنها مورد انتقاد قرار نمی‌گیرند، آن‌وقت به ایرانی اشکال وارد می‌کنند که هر سال در آن انتخابات برگزار می‌شود.

* وظیفه‌ی ما این است که در داخل برخی حرف‌هایی که فایده‌ای ندارد را نزنیم و مسوولان ما بیشتر وقتشان را صرف خدمت به مردم کنند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 184266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =