رئیس مجلس با تاکید بر اینکه آمریکا به دلیل مشکلات فراوان جرات و جسارت تهدید بر علیه ایران را ندارد، گفت: تحریم​ها تاثیر فوری بر ایران نخواهد داشت و پاسخ ایران گزنده خواهد بود.

به گزارش خبرآنلاين، علی لاریجانی در نشست نخبگان، مدیران و منتخبان استان سمنان با بيان اينکه نباید سر و صداهای غرب بر علیه ایران را جدی گرفت، افزود: آنها با این تهدیدها به دنبال ترساندن مردم ایران هستند. معتقدم در شرایط فعلی اروپا و آمریکا دچار مشکلات زیادی هستند آنها جرات هیچ گونه جسارتی به کشور قدرتمندی مانند ایران را ندارند.
گزيده سخنان وي از اين قرار است:
·         تبعیت داشتن از ولایت فقیه در گفتار و رفتار خیر و برکت در کشورمان به وجود می آورد.
·         تهدیداتی که این روزها از سوی رژیم صهیونیستی مطرح می شود چیز عجیبی نیست چرا که مردم ما صداهای سخت تر و کلفت تر را از سوی آنها شنیده اند و این بیشتر شبیه جیغ هایی است که پیرزن هایی که در جایی گیر کرده اند، می زنند.
·         تحولات اخیر در منطقه یکی از دلایل تهدیدات علیه ایران است. این تحولات موجب شد تا مهندسی جدید سیاسی و امنیتی در منطقه شکل بگیرد لذا آنها نمی خواهند این نظم جدید را ببینند.
·         در کشور سوئیس یکی از مسئولان اروپایی به من گفت که مهمترین مشکل غرب در منطقه انزوای اسرائیل و نقش مهم ایران در تحولات منطقه است.
·         سناریوی اخیر آمریکا مبنی بر ترور سفیر عربستان توسط ایران بسیار کودکانه بود.
·         ملت ایران به دلیل تبعیت از افکار امام خمینی و آیت الله خامنه ای در جهان تاثیرگذار شده است. باید به غربی ها حق داد که به دلیل تاثیرگذاری ایران در جهان جیغ بزنند چرا که مهمترین همپیمانهای آنها مانند مصر و تونس از دست آنها خارج شده است و همین موجب شد تا آنها متوحش شوند.
·         پیشرفت های ایران در عرصه های مختلف برای غرب سخت است لذا آنها به دنبال مسئله سازی در ایران هستند و حتی گاهی موضوع تغییر رفتار ایران را مطرح می کنند و می گویند ما به دنبال تغییر رژیم نیستیم بلکه می خواهیم رفتار ایران را تغییر دهیم در حالی که این حرف آنها دروغ است و آنها به دنبال تغییر نظام جمهوری اسلامی هستند.
·         این موفقیت ها متکی به دولت های مختلف در کشورمان نبوده و استراتژی مقام معظم رهبری بود که فرمودند ایران باید در مرزهای دانش حرکت کند.
·         غربی ها متوجه شده اند که ایران زیر بار زور نمی رود. ایرانی ها از نظر پیدا کردن راههای متنوع از زیرکی برخوردار هستند که حتی غربیها هم نمی توانند متوجه شوند.
·         اخیرا اتحادیه اروپا موضوع مصادره اموال حاج قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس را مطرح کرده است. این گونه حرفها پوچ و ژست کودکانه است البته ما مشکلی با این گونه ژست های غربی ها نداریم .
·         معتقدم نرخ ارز نباید شناور باشد چرا که این امر موجب می شود صنعتگران نتوانند کارهای خود را محاسبه کنند.
·         فساد مالی اخیر نباید موجب شود تا قبض و سختگیری در سیستم بانکی انجام شود . فساد مالی اخیر کار گروهی است که عناصر قدرت به آنها وصل شده اند و صنعتگران کشورمان در آن نقشی نداشته اند. در جلسه سران قوا به صراحت گفتم که موضوع برخورد با عوامل فساد مالی اخیر نباید خط قرمز باشد و هر کسی در هر مقامی قرار داشت باید برخورد جدی با وی انجام شود.
·         طرح هدفمندی یارانه ها در بخش هایی به خوبی اجرا نشد اما باید قبول کرد اجرای این طرح مهم برای اصلاح روند اقتصادی کشور است و باید همگی کمک کنیم تا ساختار غلط اقتصادی در کشورمان درست شود.
لاریجانی همچنين در جمع خبرنگاران گفت: تهدیدات را نباید هیچ وقت منتفی دانست اما نباید آنها را خیلی جدی گرفت چرا که آنها می‌خواهند هراس ایجاد کنند.ظرفیت‌هایی که در ایران است و شرایطی که در منطقه وجود دارد، و همچنین شرایطی که غرب دارد، اجازه نمی‌دهد تهدیداتی که با صدای کلفت بیان می‌شود، عملی شود. آنقدر هم که دشمنان سر و صدا می‌کنند مسئله جدی نیست.
گزيده سخنان رئيس مجلس در اين مصاحبه را نيز در ادامه بخوانيد:
·         همه تلاش‌هایی که می‌شود در راستای معقولی است و تلاش آیت‌الله مهدوی کنی و آیت‌الله یزدی هم کار درستی است. به نظر من اینکه محوریت اصولگرایان، روحانیون قرار گرفته‌اند کار درستی است و این مسئله به نفع گروه سیاسی جامعه خواهد بود.
·         {در پاسخ به اينکه آيا اصولگرایان اکثریت مجلس آینده را در دست خواهند گرفت یا خیر}،‌ من "رجال الغیب" نیستم.
·         /2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 184249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
    1 0
    لطفا در مورد مسائل سواستفاده به شرکت های خودروسازی جاده مخصوص هم سری بزنید با اولویت شرکت های خصوصی