امسال بعد از چند سال پایتخت در آبان ماه شاهد سرما و برف و باران بود.همین باعث شد تا شهرداری آمادگی کافی برای خسارتهای احتمالی را نداشته باشد.

 با اینکه در تابستان امسال شهرداری اعلام کرده بود که امسال آبگرفتگی معابر نخواهیم داشت اما با اولین بارندگی در هفته های گذشته بسیاری از خیابانها و معابر تهران شاهد آبگرفتگی بود و همین باعث کندی رفت و آمد و ترافیک شده بود. محمد احمدی‌بافنده قائم‌مقام معاونت خدمات شهری شهرداری تهران درباره آب گرفتگی معابر تهران به خبرآنلاین می‌گوید: سیستم‌های دفع آب‌های سطحی و جوی‌های آب، ظرفیت مشخصی دارند که اگر بیش از ظرفیت آنها بارش باران اتفاق بیفتد آب از سطح آنها بالا می‌آید.
وی با بیان اینکه نمی‌توان همه جای تهران را کانال‌کشی کرد می‌گوید: هنگام یک بارش معمولی باران، دفع حجمی از آب‌های سطحی پیش‌بینی شده است اما اگر 10 دقیقه بارش شدید اتفاق بیفتد به اندازه یک ششم آب سد کرج آب جمع می‌شود و قطعا ممکن است در نقاطی این آب بالا بیاید که این امر طبیعی است.
قائم‌مقام معاونت خدمات شهری شهرداری تهران، تاکید می‌کند: اینکه هنگام آب‌گرفتگی معابر بتوانیم بر اوضاع مسلط باشیم، نقاط آبگیر را بشناسیم و نسبت به رفع آن اقدام کنیم از نکات مهمی است که باید عملی شود.
برف دیروز و امروز هم در پایتخت خسارتهایی را وارد کرد وبرخی از درختان به دلیل بارش سنگین برف شکسته شد، و شهرداری سعی کرد که با شن‌پاشی‌های لازم مشکلی در تردد ایجاد نشود. هرچند که تعطیلی مدارس مناطق یک تا 5 سبب شد تا امروز ترافیک روان باشد و پایتخت نشینان مشکلی نداشته باشند.
همچنین برف سبب شد تا تونل توحید از جنوب به شمال با قطعی برق مواجه شود و برخی بوستانها هم همین مشکل را داشته باشند.

232

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 184117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۸
    48 6
    نمونه ای دیگر از مدیریت جهان
  • بدون نام IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۸
    19 21
    آقای شهردار ... شهرداری باید از پس مدیریت شهر بر بیاید تا برای مدیریت های بزرگتر خودش را آماده کرده باشد نمره شهرداری در چند روز اخیر 7 از بیست