مهر نوشت:

درحالیکه رایزنی برای ورود هواپیمایی قطر به ایران هر روز قوت می گیرد، شرکت های هواپیمایی داخلی با نامه نگاری هایی به وزیر راه و شهرسازی خواستار عدم حضور این هواپیمایی در ایران و عدم پرداخت نقدی سوخت ایرلاین ها شدند.
با تشدید تنش ها میان شرکت های هواپیمایی و وزارت راه و شهرسازی برای ورود هواپیمایی قطر به ایران، انجمن شرکت های هواپیمایی چندین نامه به وزیر راه و شهرسازی ارسال کرد و درباره عواقب ورود این شرکت هواپیمایی به ایران هشدار داد.

این نامه ها تنها پیرامون حضور شرکت هواپیمایی قطر به ایران نبود و مسایلی مانند قیمت بلیت، نرخ تضمینی ارز و خرید نقدی سوخت مورد توجه قرار گرفته است تا شرکت ها بتوانند دوباره حمایت دولت را برای تامین سوخت به دست آورند.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی  درباره جزئیات نامه ایرلاین ها به وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: شرکت های هواپیمایی در قالب این نامه ها نگرانی خود را بابت حضور شرکت های هواپیمایی قطر به کشور اعلام کردند و جلساتی هم دراین باره میان مدیران ایرلاین ها با وزیر برگزار شد.

حمید غوابش با اشاره به مشکل تامین سوخت هواپیماها گفت: مشکل بزرگتر ایرلاین ها، ضرورت خرید نقدی سوخت با قیمت 400 تومان از دولت است که این موجب مشکلات بسیاری شده است.

گرچه وزیر راه و شهرسازی در تازه ترین اظهار نظر اعلام کرد که شرکت‌های ماهان، هما و آسمان که بیشتر جابجایی‌ها را انجام می‌دهند و در جلسه تفاهم با طرف قطری بوده‌اند، مخالفتی ندارند اما انجمن شرکت های هواپیمایی با رد این موضوع عنوان می کند که مدیران عامل این شرکت ها موافقتی با این طرح ندارند.

مخالفت ماهان ایر و ایران ایر با ورود هواپیمایی قطر

در این باره رئیس انجمن شرکت های هواپیمایی  با اعلام اینکه وزیر راه و شهرسازی در انتخاب ایرلاین ها گزینشی عمل می کند، بیان کرد: برخی از شرکت ها دولتی هستند و اجازه مخالفت با تصمیمات دولت را ندارند اما بنده از مدیران عامل ماهان و ایرایر سوال کردم و آنها گفتند که مخالفت خود را به وزیر هم اعلام کرده ایم.

سید عبدالرضا موسوی مشکل صنعت هواپیمایی را عدم حمایت دولت عنوان کرد و گفت: اگر دولت دلار را به نرخ تضمینی به ایرلاین ها بدهد بخش زیادی از مشکلات حل خواهد شد اما باوجود نامه نگاری های متعدد سازمان هواپیمایی کشوری، بانک مرکزی جوابی نداده است.

وی تصریح کرد: حضور هواپیمایی قطر در ایران وابسته به مسایل سیاسی است و اگر روزی رابطه سیاسی ایران و قطر پرتنش شود بطور حتم هواپیمایی این کشور پروازهایش را در ایران انجام نخواهد داد و مسافران را با مشکلات زیادی روبرو می کند.

/39/39

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 184126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۸
    61 2
    مهم نظر شرکت های هواپیمایی نیست مهم جان مردم است
  • بدون نام IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۸
    56 2
    بیخود کردند که مخالفت کردند....برن خودشونو درست کنند.....قطر هم با همین شرایط و چه بسا سخت تر از این شرایط میخواد اینجا کار کنه...اینها همه به فکر اینن که امپراطوری و مافیای خودشون داره به هم میریزه...هنوز یه بلیط فروشی بلد نیستند،باید 100 تا پارتی پیدا کنی تا یه بلیط بخری.همین الان شما برید از این تاریخ تا عید یه بلیط کیش از سیستم خرید بلیط اینترنتی ماهان بگیرید.اگر بود!!!؟؟؟ بلیط ها کجاس و دست کیه؟؟ آژانس ک....... بابا بس کنید دیگه بخدا مردم ... نیستن به خدا میفهمن.
    • بدون نام MY ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
      7 1
      و هنوز هم امنیت پرواز. نظم و دسپلین پرواز و حتی فروش بلیط آنلاین و ... در مکتب اینها راهی نداره
  • داود IR ۰۲:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
    14 1
    تا وقتی اقتصاد انحصاری باشد وضع همین است .باید رقیب وارد شود تا داخلی ها تکانی بخود بدهند...اگر بشوند
  • بدون نام IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
    15 0
    كار خوبي است كه شركتهاي بين المللي در ايران كار كنند. اگر باهوش (باز هم مي گويم، باهوش) عمل كنيم، از نظر علم اقتصاد، برونسپاري (OutSourcing) شكل مي گيرد و از همه مهمتر اين شركتها امنيت را نيز وارد كشور خواهند كرد. مثلا هيچ گاه ناتو امارات و قطر را نخواهد زد، زيرا منافع بين المللي به خطر خواهد افتاد. خبر آنلاين شما كه كامنت ها را پخش نمي كنيد. براي شما نوشتم كه با هم ياد بگيريم.
  • بدون نام AM ۰۱:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
    9 1
    خدا کنه هواپیماهای قطری بیان.ان شاالله.
  • رضا PL ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
    12 1
    من با خط قطری به سوییس مسافرت کرده ام از نظر سرویس دهی و بر خورد پرسنل بسیار عالی است. خطوط هوایی داخلی درخواست غیر منطقی دارند. مردم ما لیاقت این را دارند که با هواپیما های بهتر تمیز تر پرواز کنند.
  • بدون نام IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۲
    3 1
    قربونتون برم حالا خيال ميكنيد اگه آمدند بليطش گير ماها مياد ؟خيلي از آقا زاده ها هستند كه جونشون عزيز تر از ماهاست