هواپیمای ایران ایر که قرار بود ساعت 13:10 به وقت کوآلامپور به مقصد تهران حرکت کند در فرودگاه کوآلامپور زمین گیر شد.

به گزارش خبرآنلاین، چند دقیقه پیش از پرواز و زمانی که مسافران در هواپیما نشسته و منتظر پرواز بودند، ناگهان یکی از مسافران متوجه نشت مشهود بنزین از یکی از بال های هواپیما می شود و این مساله را با ناباوری به مهمانداران منتقل می کند، مهمانداران با دیدن این وضعیت، خلبان را در جریان می گذارند و با تایید صحت این مشکل، پرواز لغو می شود و تا لحظه تنظیم این خبر( ساعت 16 به وقت کوآلالامپور - 11:30 به وقت تهران) همچنان مسافران در هواپیما در انتظار پرواز نشسته اند و خلبان و مسوولان پرواز هم از دادن هرگونه پاسخ و توضیح خودداری می کند.

اینکه چنین نقص فنی مشهودی که می توانست پرواز 841 ایران ایر را با فاجعه ای بزرگ رو به رو کند چگونه از چشم مهندسان فنی پرواز دور مانده است و چگونه  یک مسافر این نقص را لحظاتی پیش از پرواز کشف کرد، سوالات بی جوابی است که مسلما مسوولان ایران ایر به راحتی نخواند توانست پاسخگوی آن باشند.

این پرواز پس از سه ساعت تاخیر در ساعت 12 به وقت تهران ( 16:30 به وقت محلی)  کوآلالامپور را به مقصد تهران ترک کرد.1919

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 184232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 60
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ازرائیل IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
    30 76
    حیف شد که فهمیدن
    • عزرائیل IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
      46 0
      ای شیطون، تو هم مگه اونجا بودی؟
    • بدون نام IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
      47 5
      خدا عقلت بده ازراييل!!!
    • بدون نام DE ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
      21 2
      عزرائیل هم عزرائیلای قدیم.
  • نا امید FR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
    49 2
    هر دم از این باغ بری میرسد ...
    • بدون نام IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
      18 0
      تازه تر از تازه تری میرسد...
  • نگران AM ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
    39 3
    دیدید که هواپیماهای ما و سهل انگاریهای افراد مسئول در هواپیما چقدر داره به از دست دادن جون ادمها تموم میشه.هواپیمای 35-30 ساله همین میشه دیگه.
  • بدون نام IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
    37 1
    از بس سوراخ هاي هواپيما گرفتند خسته شده اند گفته اند حالا بعد
  • بدون نام IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
    65 6
    تازه با این وضعیت، این شرکت ها مخالف ورود هواپیماهای قطری به آسمان ایران هم هستند!
  • بدون نام IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
    45 2
    اگر روي هوا متوجه مي شدند، احتمالآ پس از فرود اعلا ميشد: بنزين نبوده، هواپيماي سم پاشي بوده، سم مي پاشيده.
    • بدون نام IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
      3 1
      اصلا کار به اونجا نمیکشید برادر
  • كامليا IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
    41 2
    مسافر با شعور مثل قهرمان ملي
  • بدون نام IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
    80 8
    خبر انلاین شما چرا؟ واقعا فکر میکنین براش جواب ندارن به خدا همین الان 100 تاش به ذهن همه میاد مثلا سردی هوا و اب شدن یخ های رو بال و مسافر اشتباها بنزین فرض کرده و.... اره عزیزم صبر داشته باش ببین چه جوابهایی بدن که همه تو کفش بمونن
    • بدون نام MY ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
      23 1
      فعلا که جواب شما غلط است چون اینجا (مالزی) هوا گرم است و از یخ خبری نیست. بهانه هم بهانه های قدیم
    • بدون نام IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
      10 2
      من هم همین عقیده رو دارم... یه جوابی میدهند ک خبرآنلاین هم تصدیق کنه
  • بدون نام CA ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
    4 13
    حالا اینا که می خواستن بیان ایرانی بودن ! یا توریست !
  • بدون نام IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
    52 1
    "مسلما مسوولان ایران ایر به راحتی نخواند توانست پاسخگوی آن باشند"؟؟؟!!! مگر تا به حال چگونه پاسخ می دادند؟ اتفاقاتی بدتر از اینهم اوفتاده و کک مسئولان خوش خاطر ما نگزیده است. حس مسئولیت پذیری و پاسخدهی محتاج یک تربیت فرهنگی ریشه دار است خبر آنلاین عزیز.
  • خطاب به عزرائیل IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
    32 2
    اونقدر از دست دادن هموطن هامون تو حوادث هوایی طبیعی شده که یکبار هم که جلوش گرفته میشه شما میگی حیف شد ... واقعا که اسمت برازندته جناب عزرائیل ...
  • مهرداد US ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
    67 0
    یادم باشه این سری هم بال ها هم باد لاستیک ماسنیکاشو نیگا کنم.اگم وقت شد که یه چشم تو موتورش میندازیم
  • بدون نام DE ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
    56 2
    من خودم وقتی میخوام سوار بشم دقیق اطراف رو نگاه می کنم ببینم نکته ای به ذهنم میرسه اطلاع بدم ، فقط باید بخت با شما یار باشه والا اعتمادی به این پروازها نیست
    • بدون نام NL ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
      9 1
      واقعاً به نکته خوبی اشاره کردید خوبه همه همین قدر دقیق باشند که مشکلی براشون پیش نیاد.
  • سهیل IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
    78 2
    من فکر می کنم با تمام داستان های تحریم و بی مسئولیتی و ... باز هم کمی از تقصیر به دوش ما مردم به عنوان مشتری است. هیچ مسافرت و کاری مهم تر از جان انسان نیست. مردم باید پرواز ها را تحریم کنند آن وقت مطمئن باشید دوستان فکر جدیدی خواهند کرد. این طوری که پیش می رود هیچ تغییری به وجود نخواهد آمد تا روزی که شانس از یک نفر روی برگرداند و داخل هواپیمایی قرار بگیرد که مقصدش آخرت باشد.
  • جرزابی IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
    146 1
    با چسباندن آدامس یکی از مسافران جلوی نشت بنزین را گرفتند!!!!!
    • بدون نام IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
      19 2
      نه مثل پترس فداکار جلوی نشت رو گرفتند
    • سیاوش CA ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
      1 1
      مثل اینکه بین علما اختلاف افتاده بزارید جعبه سیاه رو ببینیم شایدپای دهقان فداکارام وسط کشیده شد ...
  • بدون نام DE ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
    47 62
    بیشتر سوانح هوایی که برای هواپیماهامون اتفاق میفته تقصیر تحریم نیست تقصیر بدکاری عوامل خودمونه
    • بدون نام IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
      4 0
      در اینکه دلیل اول این اتفاقا تحریمه هیچ شکی نیست. هر قطعه‌ی هواپیما عمر مفیدی داره که بعدش باید تعویض بشه. که این امر برای ما خیلی راحت نیست. چون قطعات نو و گاهی حتی دست دوم به ایران فروخته نمیشه
  • بدون نام IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
    101 0
    هواپیما پس از پرواز افتاد هواپیما پس از آغاز افتاد هواپیما هواپیما سه نقطه هواپیما همان آغاز افتاد
  • بدون نام IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
    153 4
    بازم بگین تحریم بی اثره !!
    • بدون نام DE ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
      3 0
      اینکه هواپیما قبل از پرواز به درستی کنترل نمیشه چه ربطی به تحریم داره؟ وجدان و انضباط رو هم مگه تحریم هستیم؟
  • بدون نام IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
    2 6
    فدای سرم
  • بدون نام IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
    4 0
    علت از دست رفتن جان مسافران(زبانم لال) اشتباه خلبان بوده. کاری نداره!!! اینم پاسخ.
  • داود IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
    6 0
    الحمد لله که اتفاقی نیفتاد و فاجعه جدیدی رخ نداد و خانواده ها داغدار نشدند وگرنه در مورد سقوط هواپیماها تا حالا جوابی از مسولان مربوطه نشنیدیم که در این مورد هم منتظر پاسخ مسولین باشیم واقعا متاسفم ؟؟؟؟؟؟؟؟///
  • بدون نام IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
    4 1
    کجای این خبر نادره اینقدر این روزا ما خبرای نادر میشنویم که دیگه شنیدن این خبرا برامون عادی شده اصلا کشور ما تو دنیا تکه همه چیزش نوبره
  • بدون نام IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
    5 0
    خدا به این مردم رحم کنه.
  • خسرو IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
    4 0
    پس این دفعه که سوار هواپیماهای ایران ایر شدیم ما مسافران باید یک چک آپ کامل روی هواپیما انجام بدیم بعد بریم سوار شویم.
  • بدون نام IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
    3 1
    احتمالا ایران ایر داره سوخت بنزین از هندوستان به ایران قاچاق می کنه.
  • شهروز US ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
    7 0
    خدا را هزاران بار شکر که اتفاق بدی رخ نداد وگرنه 100% مقصر خلبان بود!!! ایران ایر
  • باغبان DE ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
    77 4
    پتروس فداکارو بیارین انگشتشو بکنه تو سوراخ . اینکه کاری نداره
  • مختار DE ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
    4 0
    نبود پشتیبانی و امکانات پیشرفته هوایی و دریایی و زمینی و غیره ... بله به "تحریم" ربط داره. ولی اینکه مسئولان قسمت فنی پرواز و فرودگاه بی توجه بودن به ریختن بنزین و اشکال فنی در هواپیما، این که ربطی به تحریم نداره. در سر تیتر این خبر از کلمه "نادر" استفاده کردین، آخه این کجاش نادره؟؟؟ خدا میدونه چند هواپیما دیگه اینجوری سقوط کردند ولی کسی توجه نکرده، حالا خداروشکر در این یکی مردم خودشون شانسی دیدند.
  • میلاد AE ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
    8 0
    نرخ بلیط ها روز به روز و با تایید مسولان !!!!!! داره بالا میره ولی هیچ امنیتی تو پروازها نیست
  • بدون نام IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
    3 0
    بی توجهی تکنسینهای چک آپ هواپیما قبل از پرواز یکی از عوامل عمده نقص فنی هواپیماست.نمونه اش هم پرواز هفته گذشته چابهار تهران بود که نیم ساعت بعداز پرواز یکی از موتورها به دلیل کم بودن سطح روغنش خاموش میشه و خلبان مجبور به بازگشت به فرودگاه چابهار میشه.خدا بهشون رحم کرد
  • پارازیت انداز TR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
    6 0
    منهم آخرین باری که سوار ایران ایر شدم پروازایران ایر به کوالالامپور بود که در طول مسیر 8 ساعته آنقدر هواپیما تکان داشت و سروصدای پیچ و مهره هاش در اومد که واقعا تمام مدت مشغول دعا بودم که زنده برسم کوالالامپور و به خدا قول دادم که اگر سالم برسم دیگه هیچوقت درزندگی وروی ماهواره هیچ کس پارازیت نندازم و سعی کنم که از این به بعد آدم بشم اما نمی دونم چرا به محض اینکه هواپیمای قراضه ایران ایر به مقصد رسید و از هواپیما خارج شدم تمام قول و قرارهامو با خدا راموش کردم و دوباره شروع کرده به پارازیت انداختن:) امضاء پارازیت انداز روسی
  • 555 US ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
    7 1
    اتفاق نادر؟! جالبه یکی لاستیکش میترکه -یکی لاستیک نداشته- یکی بنزین نداشته- یکی خلبان نداشته- یکی مسافراش اصلا هوپیما نداشته و...
  • airan air DK ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
    8 4
    من آژانس هواپیمایی دارم، همه اول که میخوان بیلیط سفارش بدن میگن ارزونترین رو بده، ما هم ایران ایر رو میدیم.ولی اگه مردم تحریم کنن ما هم راحت میشیم واقعا. ایران ایر واقعا خطرناکه بابا نرین.
  • بدون نام IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
    7 1
    شرکت هواپیمایی بدشانسی آورد . اگه خدای نکرده سقوط میکرد ، طبق معمول خلبان مقصر بود .
  • بدون نام IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
    6 0
    تیتر را عوض کنید نادر هم نیست 3-4 سال قبل عنیت اتفاق برای پرواز تهران قشم رخ داد تحقیق کنید پیداش می کنید. در مورد خیلی از اخبارها از کلمه تادر با احتیاط استفاده کتید چون در اینجا خیلی وقایع عادی [نادر] اتفاق رخ می دهد
  • بدون نام IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
    6 1
    کارت سوخت مجانی بوده پرش کردن
  • بدون نام IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
    1 3
    عیب نداره ! عوضش ایران ایر پول داده به ایر اسپیس تاک تا از خلبان بدون چرخش در فرهنگسرا !!! تقدیر کنن ! حالا از اینور چند گالنم بنزین ریخت عیب نداره ! ایر اسپیس تاکی ها پول میگیرن تا دستمال براش بکشن درست بشه .
  • احسان NL ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
    7 1
    غربیها فکرمیکنند با تحریم ایران درزمینه محصولات هوایی فقط به دولت وملت ایران فشاروتهدید وارد میکنند ودر صورت نقص فنی فقط این ایرانیها هستند که کشته میشوند اماهمانطور که چند روز پیش یک نقص فنی در هواپیمای پرواز بین لندن - تهران بوجود آمد و همینطورپرواز کوالالامپور- تهران نشان داد، اگر هواپیمایی دچار نقص فنی شد به هر نحوی قادر به نشستن در یک فرودگاه نمی شد و بر فراز شهر لندن سقوط میکرد آنوقت نه فقط دهها ایرانی بلکه صدها شهروند لندنی کشته میشدند واین موضوع در مورد تمام شهرهای دنیا ازجمله پاریس و برلین و ...هم صدق میکند. اگر چنین اتفاقی بیافتد دولتمردانی که ایران را تحریم میکنند چطور می خواهند جواب ملت خود را بدهند؟ در ضمن نقص فنی سواد ندارد که استانداردهای پروازی اروپا را بخواند.
  • بدون نام CA ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
    2 8
    in too malezi ettefagh oftade, mohandesaye malezi masool hastan ke havapeima ro chek konan
  • بدون نام IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
    11 3
    اشکالی نداره! خوب ایران ایر هست و خدادتا هواپیمای در پیت. بازی با جون و سرمایه این همه آدم. قبلا پای ثابت گله مندی های مردم ایران خودرو بود! الآن پای ثابت چی نیست؟؟؟؟ باید نشان ایران ایر رو به جای همای سعادت به جغد تغییر بدن! حالا که خودشون نمی تونند یک سفر امن را فراهم کنند نمی ذارن اون قطریه که حداقل به ترتیب ایرباس هاش مال زمان ناپلئون بناپارت و بویینگ هاش مال زمان جرج واشنگتن نیست بیاد فعالیت کنه! تک خوری بس نیست؟؟؟ در ضمن سوژه این سوراخ و پتروس فداکار با حادثه غیر اخلاقی بازی پ-د ارجاع شود به استاد شکیبا برای تلفیق و مقایسه دو پتروس فداکار!!!!!!
  • بدون نام IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
    3 15
    آرزو كردم كه شما يك خبر راست هم نقل كنيد ولي نشد
  • mahmood US ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
    15 2
    بابا جان مادرتان مواظب باشید جان مردم دیگه شوخی نیست.!
  • بدون نام MY ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۹
    38 1
    از آنجایی که ما ایرانیان در همه امور متخصصیم به همه مسافران ایران ایر توصیه میکنم که برای حفظ امنیت خود زین پس تمامی قسمتهای هواپیما را از نوک بال تا لاستیک و چرخ هواپیما را شخصا کنترل فرمایند.
  • بدون نام IR ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
    15 4
    شعار جدید ایرن ایر با ما شاد بروید شادروان برگردید
  • بدون نام IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۰
    11 3
    کادر پرواز داشتند راجع به اختلاس 3000 میلیاردی صحبت می کردند فرصت نکردند بروند هواپیما را چک کنند
  • بدون نام A1 ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۱
    3 2
    تئي چروتز ماهان با ايرباس مي رفتم و با مهماندار راجع به خبر هاي هوايي ايران صحبت ميكردم صراحتا به من گفت احساس امنيت نميكنه و بهتره ماها بليط نخريم تا يه فكري بكنن . اين كه از مهماندار كه مطلع تر از ماهاست. واقعا بايد تحريم بشن خودمون رو به بيخبري نزنيم لطفا
  • بدون نام GB ۰۱:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۱
    7 9
    همون موقع این تیتر این خبر که به صورت احساسی‌ " یک اتفاق نادر" انتخاب شده بود رو دیدم به ذهنم رسید که قبلا خبری در این مورد خونده بودم. گشتم تا خبر رو پیدا کردم: بوئینگ ۷۷۷ بریتیش ایرویز در تاریخ ۱۰ ژوئن ۲۰۰۴. پرواز با ۱۵۱ مسافر از هیترو بلند می‌شه در حالیکه ردی از سوخت از خودش باقی‌ میذاره. به خلبان اطلاع داده می‌شه و خلبان بعد از تخلیه کردن سوخت فرود میاد. بعدا یکی‌ از درهای محفظه سوخت پیدا شد که بدون پیچ بودند. مدتی‌ بعد پیچ‌ها در یک کیسه پلاستیکی‌ پیدا شدند. http://news.bbc.co.uk/1/hi/england/london/3939455.stm
  • بدون نام GB ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۱
    8 12
    یک مورد دیگر هم در مورد بوئینگ ۷۴۷ یونایتد ایرلاینز آمریکا در پرواز شیکاگو به توکیو در آوریل ۲۰۰۹ اتفاق افتاده بوده که یکی‌ از مسافرین در ارتفاع ۳۰۰۰۰ پایی متوجه نشت سوخت میشود و چون افسر سوخت رسانی نیروی هوایی آمریکا بوده است، متوجه میشود که نشت این مقدار سوخت عادی نیست و خلبانان را مطلع می‌کند و هواپیما در سانفرانسیسکو فرود اضطراری می‌کند. http://articles.cnn.com/2009-05-21/us/plane.leak_1_flight-attenda پس می‌بینید که این اتفاق‌ها در کشور‌هایی‌ که نه تنها تحریم نیستند بلکه خودشان سازنده این هواپیما‌ها هستند نیز اتفاق می‌افتد. هیاهوی بیش از حد و جو سازی رسانه‌ای نه تنها در این شرایط سخت کمک کننده هما نیست، بلکه موجب دلسردی مردان و زنانی میشود که تمامی‌ تلاششان سرپا نگاه داشتن صنعت هوانوردی