۰ نفر
۲۵ آبان ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۸

مقامات شرکت توتال اعلام کردند که از دو ماه پیش تاکنون دولت سوریه حقوق آنها را پرداخت نکرده است.

توتال، بزرگترین شرکت نفتی فرانسه و مهمترین استخراج کنندۀ نفت در سوریه اعلام کرد که از دو ماه پیش تاکنون یعنی از زمان تصویب تحریم های اتحادیه اروپا علیه صنعت نفت و گاز سوریه، حقوق خود را از دولت دریافت نکرده اند. اتحادیه اروپا دو ماه قبل به دلیل تشدید سرکوب ها از سوی دولت بخشی از صنعت نفت سوریه را تحریم کرد.
یکی از اعضای این شرکت بزرگ نفتی می گوید: توتال از ماه سپتامبر تولید خود را به دلیل وضعیت ناآرام سوریه کاهش داده است اما همچنان به استخراج نفت و گاز در این کشور مشغول است. وی از توضیحات بیشتر در خصوص زمان قطع حقوق ها، میزان آن و همچنین جزئیات دقیق حقوق خودداری کرد.

توتال به همراه شرکت انگلیسی-هلندی شل اولین و مهمترین شرکت خارجی استخراج کنندۀ نفت در سوریه است. تا قبل از آغاز ناآرامی ها در سوریه این شرکت به طور روزانه در حدود 39 هزار بشکه نفت در روز استخراج می کرد.
طبق قوانین قراردادهای نفتی، دولت باید به میزان تولید، مبلغی به استخراج کننده بابت فعالیت استخراجی بدهد. چند روز پیش فایننشال تایمز اعلام کرده بود که سوریه پرداخت حقوق به شرکت توتال و شل را متوقف کرده است و این خبر امروز از سوی یکی از اعضای این شرکت تأیید شد. به گفتۀ بسیاری از ناظران در سوریه، صنعت نفت سوریه تقریبا در حال افول کامل قرار دارد. در حدود 95 درصد از منابع انرژی سوریه به اروپا صادر می شد.31 263
 

ژورنال دونت/15 نوامبر 2011
ترجمه: زهرا خدایی

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 185250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۸
    1 0
    خوب کاری کرد اقای اسد به این میگن مرد یک تنه در مقابل غرب واعراب ایستاده
  • بدون نام IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۸
    1 0
    میتونم قسم بخورم که اگر یک دولت مرد عربی مثل اقای اسد بتونه در مقابل این همه نامرد ایستادگی کنه وجود نداره