نیجر رسماً به جمع کشورهای تولیدکنندۀ نفت پیوست و از روز پنجشنبه اول دسامبر، اولین بشکه های نفت از این کشور صادر خواهد شد.

نیجر رسماً به جمع کشورهای تولیدکنندۀ نفت پیوست و از روز پنجشنبه اول دسامبر، اولین بشکه های نفت از این کشور صادر خواهد شد. نیجر که تا پیش از این واردکنندۀ نفت بود، با افتتاح پالایشگاه اوله لوا(Oléléwa ) با مشارکت دولت و همچنین یک شرکت چینی، به درجه ای از خودکفایی رسیده و دیگر واردکنندۀ هیدروکربن نخواهد بود. این کشور از روز پنجشنبه، اول دسامبر، اولین بشکه های نفت خود را صادر خواهد کرد. آغاز تولید نفت در نیجر 300 شغل به طور مستقیم و 1500 شغل به طور غیرمستقیم ایجاد خواهد کرد. نیجر قرار است روزانه 20 هزار بشکه نفت تولید کند که در کنار مصرف داخلی، بخشی نیز از طریق کامرون صادر خواهد شد.
گفتنی است کشور فقیر نیجر، بیشترین میزان ذخایر اورانیوم و همچنین ظرفیتی بالغ بر 480 میلیون بشکه نفت دارد. قراردادی که میان دولت نیجر و شرکت چینی منعقد شده است، 40 درصد تولیدات را به دولت نیجر و 60 درصد را به شرکت چینی اختصاص داده است.

 نیجر در غرب آفریقا و محصور در خشکی است که از جنوب با بنین و نیجریه، از غرب با بورکینافاسو و مالی، از شمال با الجزایر و لیبی و از شرق با چاد همسایه است.

31263

 

اطلس اینفو/29 نوامبر 2011
ترجمه: زهرا خدایی

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 187213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرزاد GB ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۸
    6 1
    بدبختی و مصیبتش تازه داره شروع میشه