رویای بزرگ علی خطیر برای استقلال؛ وعده‌ای تاریخی به نام ساخت ورزشگاه اختصاصی

فوتبال 360 نوشت:علی خطیر قصد دارد برای باشگاه استقلال یک مجموعه ورزشی اختصاصی بسازد.

دیروز (پنج‌شنبه) مراسم امضای تفاهم‌نامه ساخت مجموعه ورزشی اختصاصی باشگاه استقلال با حضور علی خطیر و نمایندگان شرکت (IBN) مالزی برگزار شد تا کار ساخت این مجموعه وارد مرحله جدیدی شود. در این مراسم مسئولان 2 شرکت (JTA) قطر و (TJA) چین هم حضور داشتند که قرار است در ساخت این مجموعه ورزشی کمک کنند.

رویای بزرگ علی خطیر

براساس اعلام علی خطیر، ساخت این مجموعه ورزشی حدود 500 میلیون دلار هزینه خواهد داشت که البته قرار نیست باشگاه استقلال آن را پرداخت کند و 3 شرکت خارجی هزینه‌ها را تامین خواهند کرد. طبق صحبت‌های انجام شده قرار است در این مجموعه ورزشی یک استادیوم 40 هزار نفری، 2 زمین تمرین و یک هتل ساخته شود و مکان‌های مختلفی هم برای آن پیشنهاد داده شده است.

علی خطیر از ساخت این ورزشگاه به عنوان رویای بزرگ خود در استقلال یاد کرده ولی به نظر می‌رسد موانعی هم پیش روی او وجود دارد. در حال حاضر هنوز زمینی برای ساخت مجموعه ورزشی مشخص نشده و خطیر از وزارت ورزش و شرکت توسعه و تجهیز خواسته زمینی در اختیار باشگاه استقلال قرار دهند تا کار طراحی مجموعه ورزشی انجام شود. روز گذشته اخباری هم مبنی بر مخالفت وزارت ورزش با این پروژه مطرح شد که البته با توجه به حضور مهیار عسگریان، رئیس شرکت توسعه و تجهیز مشخص نیست تا چه حد درست باشد.

شرکت‌های طرف قرارداد استقلال سابقه ساخت ورزشگاه‌هایی در شرق آسیا و قاره آفریقا را هم دارند و وعده داده‌اند که یکی از بهترین ورزشگاه‌های خاورمیانه را برای استقلال بسازند.

این یک وعده تاریخی است

علی خطیر در شرایط مشغول برنامه‌ریزی برای ساخت مجموعه ورزشی استقلال است که این وعده در 20 سال اخیر بارها و بارها از سوی مدیران این باشگاه داده شده است. حسین قریب، علی فتح‌الله‌زاده، رضا افتخاری و امیرحسین فتحی از جمله مدیران اسبق استقلال هستند که در دوران حضورشان وعده ساخت ورزشگاه اختصاصی برای این تیم را دادند ولی اصلا عمر مدیریت‌شان به شروع این پروژه نرسید.

این بحث حتی در زمان مدیریت مصطفی آجورلو هم مطرح شد و او در مراسم معارفه ریکاردو سا پینتو وعده‌هایی چون ساخت ورزشگاه اختصاصی و تاسیس شبکه استقلال را داد که هیچ‌کدام به وقوع نپیوست. جالب اینکه همان فرد و شرکت قطری که نامش از سوی آجورلو مطرح شده بود، اکنون در پروژه علی خطیر هم حضور دارد و باید دید او می‌تواند کار ناتمام مدیران قبلی را به سرانجام برساند یا وعده او هم کنار دیگر وعده‌های مدیران اسبق استقلال قرار خواهد گرفت.

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1857182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =