مروری بر حوادث جهان در سه شنبه 1 آذر 1390

شش تن در اثر غرق یک کشتی کره ای ناپدید شدند

 ایرنا نوشت: وزارت امور خارجه کره جنوبی روز سه شنبه اعلام کرد: در پی غرق یک فروند کشتی باری این کشور در آب های چین جنوبی، شش تن از سرنشینان آن مفقود شدند. به گزارش خبرگزاری فرانسه از سئول، این کشتی 15 هزار تنی، عصر دوشنبه، در حالیکه از سواحل چین، عازم 'پنانگ' مالزی بود، به دلیل هوای طوفانی در ساحل جنوبی هنگ کنگ، غرق شد. یک مقام وزارت امور خارجه کره جنوبی که خواست نامش فاش نشود، گفت: شش تبعه کره جنوبی و هشت تبعه میانماری، توسط کشتی های عبوری، نجات یافتند، اما سه کره ای و سه میانماری، هنوز جزو ناپدید شدگان هستند. این مقام افزود: گروه های امدادی کره جنوبی به همراه نیروهای کمکی و نجات از 'هنگ کنگ ' و ویتنام، در حال جستجوی مفقودان هستند. این کشتی در سال 2008 میلادی نیز توسط راهزنان سومالیایی در آب های خلیج 'عدن' ربوده و پس از 37 روز با هشت خدمه اش آزاد شد.

 

 

رانش زمین در کالیفرنیا، یک بزرگراه را تخریب کرد

واحد مرکزی خبر نوشت: بارش شدید باران و رانش زمین باعث تخریب یک بزرگراه در کالیفرنیا آمریکا شد. به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، مسئولان محلی در کالیفرنیا آمریکا اعلام کردند بارش های شدید روزهای اخیر در این منطقه منجر به رانش زمین در منطقه سن پدرو و تخریب بی سابقه بخش بزرگی از یک بزرگراه شد. این حادثه تلفاتی در بر نداشته است. مسئولان محلی پیش بینی کرده اند با توجه به خطرناک توصیف کردن شرایط در منطقه، این بزرگراه تا چند ماه آینده بر روی خودروها مسدود خواهد ماند.

 

 

هفت نفر قربانی آتش سوزی قطار در هند

ایرنا نوشت: دستکم هفت نفر ازجمله چند کودک روز سه شنبه بر اثر وقوع حریقی در دو واگن قطار اکسپرس در شمال هند کشته شدند. منابع رسمی گفته اند که این حادثه بامداد سه شنبه در بخش 'گیریدی' در ایالت 'جارکاند' رخ داد. یک مقام بلندپایه راه آهن هند گزارش داد این آتش سوزی مهیب در دو واگن درجه یک قطار اکسپرس در ساعت حوالی 3 بامداد امروز صورت گرفت. 'آنیل ساکسنا' سخنگوی راه آهن هند در دهلی نو کشته شدن هفت نفر در این حادثه تأیید کرده است. علت وقوع این آتش سوزی تاکنون روشن نشده و تحقیقات در این باره آغاز شده است.

 

 

بازداشت 1395تبهکار و قاچاقچی اسلحه در چین

ایرنا نوشت: یک نهاد چینی اعلام کرد، در چند هفته گذشته در جریان عملیات سراسری در این کشور یک هزار و 395 تبهکار و قاچاقچی اسلحه دستگیر شده اند. وزارت امنیت عمومی چین روز سه شنبه با انتشار بیانیه ای خاطرنشان کرد که این دور از مبارزه و سرکوب تبهکاران در یازده استان و از دو ماه پیش آغاز شده بود. بیانیه می افزاید که در جریان این سرکوب ها، 20 گروه مافیایی منهدم شده است. برخی از این افراد بازار برخی از محصولات و تولیدات را در شماری از شهرها به انحصار خود نیز درآورده بودند. بیشترین فعالیت های قاچاق در استان های شرقی و جنوبی چین به ثبت رسیده است. دولت مرکزی چین مبارزه با تبهکاران را از سال 2006 میلادی آغاز کرد. پلیس می گوید در پنج سال گذشته دو هزار و 174 باند تبهکار را منهدم و دارایی های آنها به ارزش یک میلیارد و 570 میلیون دلار را توقیف کرده است. در چین خرید و فروش سلاح قانونی نیست.
47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 186142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =