مروری بر حوادث داخلی و خارجی در دوشنبه 16آبان 1390

آتش‌سوزی مرکز نگهداری معلولان 5 قربانی گرفت

ایسنا نوشت: وقوع آتش‌سوزی در یکی از مراکز نگهداری معلولان ایالت «سان فرانسیسکو» آمریکا پنج قربانی گرفت. ماموران آتش‌نشانی شنبه شب پس از دریافت پیامی مبنی بر وقوع آتش‌سوزی به محل حادثه اعزام شدند. ماموران آتش نشانی در بررسی‌های اولیه جسد چهار نفر را پیدا کردند و جسد نفر پنجم را پس از گذشت یک روز از میان آتش بیرون کشیدند. همچنین بر اثر وقوع این آتش‌سوزی سه نیروی پلیس که برای نجات ساکنان وارد ساختمان شده بودند، دچار جراحت شدند. پلیس محلی سان فرانسیسکو در حال بررسی علت وقوع این آتش‌سوزی است.

 

 

خراسان شمالی لرزید

فارس نوشت: زلزله‌ای به بزرگی 3.8 در مقیاس امواج درونی زمین ریشتر، حوالی شهر سنخواست در خراسان شمالی را لرزاند. این زمینه لرزه ساعت 9:20:47 صبح امروز در 25 کیلومتری شرق سنخواست به وقوع پیوست. این زمین لرزه با مختصات 37.17 عرض شمالی و 57.17 طول شرقی در شبکه لرزه‌نگاری قوچان وابسته به مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران به ثبت رسید. هنوز از میزان خسارات احتمالی مالی و جانی این زمین‌لرزه گزارشی دریافت نشده است.

 

 

تلفات رانش زمین در کلمبیا به 36 نفر رسید 

ایسنا نوشت: بنابر اعلام مقامات کلمبیا تلفات بارش شدید باران و در پی آن رانش زمین دست کم به کشته شدن 36 نفر منجر شده است. مسئولان مدیریت بحران کلمبیا همچنین طی گزارشی اعلام کردند که تاکنون ده‌ها نفر بر اثر رانش زمین ناپدید شده‌اند. به گزارش خبرگزاری فرانسه، تلفات رانش زمین در شهر«مانیزالس» تنها 29 نفر بوده است که بیشتر آنان کودک بوده‌اند. حدود 150 نیروی امداد و 450 پلیس برای کمک به مردم شهر«مانیزالس» به این منطقه اعزام شده‌اند. طی آوریل 2010 تا آوریل 2011 میلادی بارش باران‌های سنگین 400نفر را به کام مرگ کشاند و زندگی بیش از سه میلیون نفر را مختل کرد.

 

 

یک کارخانه ابر و اسفنج در کهریزک آتش گرفت

سایت سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران نوشت: آتش سوزی یک کارخانه تولیدی ابر و اسفنج بامداد امروز با تلاش آتش نشانان تهرانی وآتش نشانی کهریزک مهار و کاملا خاموش شد.
به دنبال درخواست کمک و همکاری آتش نشانی کهریزک برای مهار آتش سوزی بزرگی که در محدوده این منطقه رخ داده بود، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران بلافاصله آتش نشانان ایستگاه 50 این سازمان که نزدیک ترین ایستگاه آتش نشانی به محل حادثه است را در ساعت 2:46 دقیقه بامداد امروز راهی محل حادثه در جاده واوان، به سمت شورآباد، بعد از کهریزک کرد. بنا به گفته محمود فتحی نژاد فرمانده ایستگاه 50، آتش نشانان بی درنگ با کشیدن چندین رشته لوله آبرسان اقدام به مهار شعله های سرکش آتش کرده و پس از دوساعت تلاش بی وقفه و کمک رسانی به آتش نشانی کهریزک سرانجام این آتش سوزی گسترده را مهار و به طور کامل خاموش کردند.
فتحی نژادافزود: چون مواد و اقلام موجود در این کارخانه از جمله ابر و اسفنج و مواد اولیه و غیره به شدت اشتعالزا است به این خاطر شعله های آتش در همان لحظات اولیه وقوع آن به سرعت و در مدت کوتاهی گسترش یافت. وی در مورد علت این حادثه اظهار داشت: محل آتش سوزی در محدوده آتش نشانی کهریزک واقع است به این دلیل علت بروز این حادثه و همچنین میزان خسارات وارده از طرف کارشناسان آتش نشانی این شهر بررسی می شود. این فرمانده آتش نشانی هم چنین خاطرنشان کرد که در این آتش سوزی به هیچ کس آسیب جانی نرسید.

 

 

انفجار در پالایشگاه نفت چین 11 کشته و زخمی برجا گذاشت

ایسنا نوشت: بر اثر انفجار در پالایشگاه نفت در شمال شرقی چین دست کم 3 نفر کشته شده‌اند. بر اثر این انفجار که منجر به وقوع آتش‌سوزی در استان «جی‌لین» شد، 8 نفر دیگر نیز مجروح شده‌اند. به گزارش خبرگزاری شینهوا، ماموران آتش نشانی قبل از مهار آتش حدود 3 هزار ساکن محلی را از این منطقه خارج کردند. دلیل وقوع این انفجار تحت بررسی است.

 

 

جاعل عناوین دولتی دستگیر شد

خبرگزاری مهر نوشت: رئیس کلانتری شعبه 105 سنایی تهران از دستگیری یک جاعل عناوین دولتی در خیابان حافظ تهران خبر داد. سرهنگ بهمنیاری رئیس کلانتری 105 سنایی تهران در تشریح این خبر گفت: ماموران این کلانتری طی چند روز گذشته، حین گشت زنی در خیابان حافظ به راکب یک دستگاه موتورسیکلت که ملبس به لباس یکی از ارگان های دولتی بود مظنون شدند. این مقام مسئول افزود: متهم به نام " رضا " به هنگام دستگیری و برای فرار از قانون، خود را مأمور یکی از ارگان های دولتی معرفی کرد.
این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: در بازرسی بدنی از متهم، یک عدد دستبند و یک دست لباس نظامی و یک عدد شوکر کشف و ضبط شد. در بررسی به عمل آمده مشخص شد متهم جاعل عناوین دولتی است و در هیچ یک از ارگان های دولتی مشغول به کار نیست. سرهنگ بهمنیاری بیان داشت: متهم ضمن انتقال به کلانتری در بازجویی های به عمل آمده به جرم خود مبنی بر اخاذی با جعل عناوین دولتی اقرار کرد. وی از تحویل متهم به مراجع ذی صلاح خبر داد و گفت: تحقیقات تکمیلی در خصوص کشف سایر جرایم احتمالی وی ادامه دارد.

 

 

واژگونی اتوبوس توریستی در مصر

ایسنا نوشت: بر اثر واژگونی یک دستگاه اتوبوس توریستی مجارستان در جنوب شرقی این کشور 11 نفر قربانی شدند. به گفته پلیس این اتوبوس اواخر روز گذشته در 510 کیلومتری قاهره دچار سانحه شد. همچنین 27 مسافر دیگر این اتوبوس راهی بیمارستان شدند. به گفته پلیس، راننده اتوبوس به دلیل سرعت بالا کنترل آن را از دست داد و سبب وقوع این حادثه شد.
سوانح جاده‌ای در مصر به دلیل وضعیت نامناسب راه‌ها و عدم رعایت قوانین رانندگی شایع است. پلیس مصر همچنین طی گزارشی اعلام کرده است که سالانه حدود 6 هزار نفردرسوانح جاده‌ای جان خود را از دست می دهند.

 

 

سیل یک مرکز امداد دیگر را در تایلند تهدید می کند

واحد مرکزی خبر نوشت: خطر سیل، ساختمان جدید مرکز امدادرسانی به سیل زدگان تایلند را در بانکوک تهدید می کند. مرکز جدید امدادرسانی به سیل زدگان تایلند که ساختمان قدیمی آن چند هفته پیش بر اثر جریان آب آسیب دیده بود، اکنون دوباره با خطر سیل روبروست. پس از آنکه ساختمان قدیمی این مرکز در فرودگاه بین المللی دون میوانگ تایلند اواخر ماه گذشته به زیر آب فرو رفت، دفتر ستاد امدادرسانی به ساختمان وزارت انرژی در بانکوک منتقل شد. هم اکنون، ارتفاع آب در اطراف مبادی ورود به دفتر جدید این مرکز به یک متر می رسد. مقامات بانکوک همچنین برای تسهیل رفت و آمد خودروها ناچار شده اند پل جدیدی بسازند که دفتر ستاد امداد رسانی را به پل روگذری در نزدیکی آن متصل می کند. گروه های امدادی همچنین در محوطه اطراف ساختمان، نرده های حفاظ به ارتفاع دو متر و کیسه های شنی برای جذب آب قرار داده اند. در حال حاضر، جریان سیل با مهمترین خیابان تجاری بانکوک که محل فعالیت رستوران ها و شرکت ها با سرمایه گذاری خارجی است، فقط پنج کیلومتر فاصله دارد.
پراچا فرومنوک معاون نخست وزیر و مدیر ستاد مدیریت بحران و امدادرسانی به سیل زدگان تایلند می گوید جریان سیل از مناطق شمالی کشور هم اینک وارد تایلند شده است. جویبارها و لوله های فاضلاب نیز دیگر ظرفیت حجم زیاد آب را ندارند. باوجود فروکش کردن سطح آب در بانکوک و بهتر شدن وضع آب و هوا، جریان سیل به سرعت مناطق مختلف این شهر را در بر می گیرد. بسیاری از مردم و مقامات نیز دولت را به بی کفایتی در هدایت جریان سیل متهم می کنند.
اما مقامات بانکوک می گویند؛ حجم سیلاب زیاد است و کانال های آب ظرفیت محدودی دارند. براساس برآورد شهرداری و اداره فاضلاب بانکوک، حجم سیلاب ورودی به این شهر از 400 میلیون متر مکعب فراتر رفته است. در حالیکه مجاری فاضلاب تایلند فقط ظرفیت خارج کردن سی میلیون متر مکعب آب در روز را دارند. وزارت آموزش تایلند نیز پیشنهاد داده است تا زمان آغاز فعالیت مدارس در ترم دوم تحصیلی به پانزده نوامبر موکول شود. جریان سیل تاکنون 2456 مدرسه را در 13 استان تایلند تخریب کرده است.

45282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 183537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =