مروری بر حوادث خارجی در یکشنبه 15 آبان 1390

آمار تلفات سیل تایلند از مرز پانصد تن گذشت

واحد مرکزی خبر نوشت: دولت تایلند اعلام کرد آمار تلفات بارانهای سیل آسای اخیر در این کشور از مرز پانصد تن گذشت. در حالی که سیل همچنان مرکز بانکوک را تهدید می کند آمارها نشان می دهد در سراسر تایلند پانصد و شش نفر جان خود را از دست داده اند. این رقم شصت نفر بیشتر از آماری است که بیست و چهار ساعت قبل در این باره منتشر شده بود. به گزارش خبرگزاری فرانسه از بانکوک ، هیچ خبری درباره تلفات در بانکوک منتشر نشده است. بارش بارانهای موسمی در مقیاسی بی سابقه از سه ماه پیش آغاز شد و سیل ناشی از این بارشها میلیونها نفر را در شمال و مرکز تایلند تحت تاثیر قرار داد.

 

 

زلزله 5.6 ریشتری اوکلاهمای آمریکا را لرزاند

فارس نوشت: زلزله ای 5.6 ریشتری اوکلاهمای آمریکا را لرزاند و خساراتی برجای گذاشت.
زلزله ای به قدرت 5.6 ریشتر شنبه شب به وقت محلی اوکلاهمای آمریکا را لرزاند. مرکز زمین شناسی آمریکا قدرت این زلزله را 5.6 ریشتر و کانون آن را در شرق اوکلاهما اعلام کرده است که رکورد جدیدی در مورد زلزله های به ثبت رسیده در تاریخ اوکلاهما محسوب می شود. پیش تر بزرگترین زلزله ثبت شده در این منطقه مربوط به سال 1952 با قدرت 5.5 ریشتر بود.
رویترز اعلام کرد زلزله روز گذشته به وقت محلی خساراتی داشته است اما هنوز هیچ گزارشی در مورد تلفات جانی این زلزله یا ویرانی جدی مخابره نشده است. یک شاهد عینی و مالک فروشگاهی در این شهر گفت مدت این زلزله 30 ثانیه بوده است. وی با اشاره به نادر بودن وقوع زلزله در این شهر گفت: لحظات لذت بخشی بود. ما به این پدیده عادت نداریم بلکه به معلق شدن در میان باد عادت داریم. یک کارمند این فروشگاه به دلیل خوردن سرش به در ورودی به بیمارستان منتقل شده است. فرو افتادن دودکش یک خانه،‌ پیچ خوردن یک بزرگراه در سه نقطه و ریزش کوه روی جاده ای روستایی تنها گزارش هایی هستند که در مورد ویرانی ناشی از این زلزله منتشر شده است. زلزله مذکور تا فاصله 300 مایلی احساس شده است و از جمله این که شهر کانزاس را به لرزه در آورد.

 

 

رانش زمین در شمال غرب کلمبیا ده ها کشته و ناپدید بر جای گذاشت

واحد مرکزی خبر نوشت: رانش زمین در شمال غرب کلمبیا، دستکم چهارده کشته و ده ها ناپدید بر جای گذاشت. حادثه زمانی رخ داد که پانزده خانه مسکونی در شهر مانیزالس در صد و شصت و پنج کیلومتری شمال غرب بوگوتا بر اثر بارندگی های شدید در طول شب و رانش زمین زیر گل و لای مدفون شدند. گروه نجات همچنین جسد یک نفر را از زیر گل و لای بیرون کشید و آن را به سردخانه منتقل کرد. فصل بارندگی کلمبیا از ماه سپتامبر امسال شروع شد و تاکنون پنجاه و هفت نفر از مردم این کشور در حوادث مرتبط با بدی آب و هوا جانشان را از دست داده اند.

 

 

تیراندازی مهاجمان مسلح در مکزیک هشت کشته به جای گذاشت

واحد مرکزی خبر نوشت: تیراندازی افراد مسلح در مرکز ایالت سینالوئا مکزیک، دستکم پانزده کشته و زخمی به جای گذاشت. بر اثر تیراندازی مهاجمان مسلح به عده ای بازیکن والیبال در ایالت سینالوئا مکزیک هشت تن کشته شده و دستکم هفت نفر دیگر نیز زخمی شدند.
فرانسیسکو کوردوا فرمانده پلیس ایالت سینالوئا گفت برخی از قربانیان هنگام رخ دادن حادثه در جمعه شب سرگرم بازی بودند و عده ای دیگر نیز آنها را تماشا می کردند. زمین والیبال نیز در یک محله کارگر نشین در شهر کولیاکان در مرکز ایالت قرار داشت.
کوردوا افزود سربازان، ماموران پلیس فدرال و افسران محلی فورا به محل جنایت اعزام شدند. در محل جنایت، اجساد قربانیان بر روی زمین والیبال دیده می شد و توپ هنوز در کنار اجساد سه نفر از قربانیان قرار داشت. هنوز روشن نیست که آیا این حادثه به خشونت های مرتبط با مواد مخدر در مکزیک ارتباط داشته است یا خیر اما ایالت سینالوئا مرکز فعالیت باند قاچاق جواکوئین گازمن است. این ایالت همچنین شاهد نزاع خونین میان باندهای تبهکار رقیب بوده است.

 

 

4 کشته و 5 ناپدید بر اثر غرق شدن یک کشتی هندی در سواحل عمان

واحد مرکزی خبر نوشت: پلیس عمان روز یکشنبه اعلام کرد یک کشتی هندی در سواحل عمان غرق شد. در این حادثه، چهار تن از سرنشینان این کشتی جان خود را از دست دادند و پنج سرنشین دیگر نیز ناپدید شدند.
رسانه‌های رسمی اعلام کردند پلیس بدون اشاره به زمان دقیق این حادثه گفت گارد ساحلی عمان شش تن از سرنشینان این کشتی را نجات داد و اجساد چهار سرنشین دیگر را در ده کیلومتری ساحل ظفار، در جنوب سلطانات، از آب بیرون کشید. همین منبع ضمن اعلام اینکه پنج تن از سرنشینان این کشتی ناپدید شده اند، افزود این کشتی به علت بدی آب و هوا در منطقه سلطانات، در نزدیک سواحل عمان به گل نشست. به گزارش خبرگزاری فرانسه از مسقط، بر اساس آمار ارائه شده از سوی مقامات محلی، جاری شدن سیل بر اثر بارش شدید باران در سلطانات، طی چند روز گذشته دوازده کشته بر جا گذاشته است.

 

 

مه شدید در شرق چین ترافیک جاده ای و کشتی رانی را مختل کرد

واحد مرکزی خبر نوشت: مه شدید در شرق چین باعث دشواری در رفت و آمد خودروها در بزرگراهها و اختلال در کشتی رانی شد.
مه شدید در استان شانگهای چین باعث بروز ترافیک شدید و اختلال در کشتیرانی در بندر کوینگدائو و توقف فعالیت های این بندر شد. مقامات این بندر می گویند بیش از صد کشتی در بیرون از بندر در انتظار تخلیه یا بارگیری هستند و به علت مه شدید، این کار در حال حاضر امکان پذیر نیست و آنان اجازه تردد به بندر را ندارند. برخی بزرگراهها نیز در منطقه از جمله شهر شانگهای به علت مه شدید مسدود و مردم که برای تفریح، راهی بیرون از شهر می شدند، در ترافیک کلافه کننده گرفتار شدند. مه تا حوالی ظهر بر منطقه حاکم بود و بعد از آن، خودروها اجازه تردد یافتند.

 

 

شمار تلفات زمین لرزه استان وان ترکیه به 604 نفر رسید

واحد مرکزی خبر نوشت: شمار تلفات زمین لرزه اخیر در استان وان ترکیه به 604 نفر رسید. به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه ترکیه چاپ استانبول، اداره مدیریت بحران نخست وزیری ترکیه، دیروز با صدور بیانیه ای با اعلام این مطلب افزود: توزیع مواد غذایی و دیگر ملزومات مورد نیاز زلزله زدگان ادامه دارد. بر اساس این بیانیه ارسال کمک های بین المللی به به زلزله زدگان استان وان ترکیه نیز همچنان ادامه دارد.

47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 182278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =