مروری بر حوادث جهان در صبح جمعه 6 آبان 1390

تهدید فوران آتشفشان ده ها شیلیایی را مجبور به ترک خانه های خود کرد

 واحد مرکزی خبر نوشت: تهدید فوران یک آتش فشان در جنوب شیلی، دهها تن از ساکنان مجاور با این منطقه را مجبور به ترک خانه هایشان کرد.
یکی از مسئولان محلی در جنوب شیلی اعلام کرد ما در وضع هشدار قرار داریم و از اینرو برای محافظت مردم از خطرات احتمالی باید آنها را وادار به ترک خانه های خود کنیم. کارشناسان از فعالیت اولیه آتش فشان هادسون در یک هزار و ششصد کیلومتری جنوب سانتیاگو پایتخت شیلی و برخاستن مقادیری از خاکستر به هوا خبر می دهند.
مسئولان محلی اعلام کردند دستکم یک صد و نوزده تن از ساکنان محلی به منطقه امن منتقل شده اند. این در حالیست که ساکنان محلی از ضررهای مالی زیاد ناشی از ترک منطقه و نیز از بین رفتن اموال خود، شکایت دارند.
آتش فشان هاسون اخرین بار در سال هزار و نهصد و نود و یک فوران کرد. در ژوئن گذشته نیز آتش فشان دیگری در شیلی فوران کرد که سالها خاموش بود و باعث از بین رفتن یک پیست بین المللی اسکی و نیز اخلال در پروازهای این منطقه شد. خاکستر ناشی از این آتش فشان باعث لغو پروازهای زیادی از استرالیا تا زلاندنو شد. شیلی با داشتن دو هزار منطقه آتش فشانی پس از اندونزی دومین دارنده مناطق آتش فشانی در جهان محسوب می شود.

 

 

حمله تمساح و مار زدگی پیامدهای سیل در تایلند

ایرنا نوشت: سیل زدگان تایلند که هم اکنون شرایط بدی را پشت گذاشته و از خانه و کاشانه خود آواره شده اند با مخاطراتی نظیر برق گرفتگی، حمله تمساح و نیز مارزدگی مواجه شده اند. علاوه بر این موارد، بزرگترین تهدید برای شهروندان بانکوک و سایر مناطق سیلزده این کشور، غرق شدن و نیز ابتلا به بیماری های مسری عنوان شده است.
این گزارش می افزاید، تداوم سیلاب و طغیان رودخانه ها در تایلند که در ده سال اخیر بی سابقه بوده، به ویژه گسترش سیل به محلات شهر بانکوک، این کشور را در خطر بروز یک فاجعه انسانی قرار داده است.
بر اساس این گزارش، بانکوک پایتخت تایلند به دنبال وقوع سیل به شهری بحران زده تبدیل شده و فرودگاههای اصلی این شهر نیز به دلیل آب گرفتگی تعطیل شده اند.
برخی کشورهای عضو اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آ.سه.آن) نیز به شهروندان خود هشدار داده اند که از سفر به تایلند خودداری کنند. وزارت امور خارجه مالزی همزمان با تشدید سیل و طغیان رودخانه ها در تایلند به ویژه شهر بانکوک، از اتباع خود خواست تا از سفر به این شهر خودداری کنند. به گزارش روز جمعه روزنامه استار چاپ مالزی، وزارت خارجه این کشور با انتشار اطلاعیه ای از اتباع مالزیایی که هم اکنون در بانکوک بسر می برند خواست تا هرچه زودتر این شهر را ترک کرده و به کشور بازگردند.

 

 

جاری شدن سیل در شمال غربی ایتالیا ، خسارات زیادی برجای گذاشت

واحد مرکزی خبر نوشت: جاری شدن سیل در مناطقی از شمال غربی ایتالیا باعث بروز خسارات سنیگن به اموال عمومی و شخصی مردم شد.
مردم شهر ساحلی مونترسو در شمال غربی ایتالیا از وقوع خسارات فراوان ناشی از بارش شدید باران و جاری شدن سیل روز چهارشنبه به منازل و اموال خود خبر می دهند. بارش بی سابقه باران و وزش بادهای شدید از ارتفاعات آلپ تا جزایر جنوبی سیسیلی ایتالیا را دربر گرفت و علاوه بر کشته شدن نه نفر از شهروندان ایتالیایی، شش نیز مفقود شدند. سیل در این مناطق باعث قطع راههای ارتباطی و نیز قطع جریان برق و آب اشامیدنی مردم شد. این در حالیست که بزرگراههای اصلی و خطوط ریلی در شمال غربی ایتالیا دستکم تا روز یکشنبه فعالیت نخواهند داشت. بارش شدید باران و سیل در رم پایتخت ایتالیا نیز برای مردم مشکل آفرینی کرد.
ارتش ایتالیا نیز برای کمک به سیل زدگان و یافتن مفقودان این بلای طبیعی به محل اعزام شده است.

 

 

تیراندازی در میسوری آمریکا، یک کشته و هفت زخمی برجای گذاشت

واحد مرکزی خبر نوشت: در جریان تیراندازی در شهر سنت لوئیس در ایالت میسوری آمریکا در روز پنجشنبه، یک نفر کشته شد و هفت نفر زخمی شدند. خبرگزاری فرانسه به نقل از شاهدان اعلام کرد یک نفر در این تیراندازی کشته شد. به گزارش خبرگزاری فرانسه، این تیراندازی در بازار مواد غذایی ولستون آغاز شد و به دو منطقه دیگر نیز گسترش یافت و بر این اساس احتمالا قربانیان دیگری نیز خواهد داشت.

 

 

باندهای تبهکار در روسیه با فروش داروهای تقلبی میلیاردها دلار به جیب می زنند

واحد مرکزی خبر نوشت: باندهای تبهکار در روسیه میلیارد ها دلار از فروش داروهای تقلبی و بدون مجوز بدست آوردند. به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی، داروهای آنتی بیوتک ها و بیماری های قلبی مهمترین داروهای تقلبی کپی برداری شده در روسیه هستند.
یک کارشناس می گوید هزاران نفر بر اثر این داروهای تقلبی در خطر قرار دارند. خبرنگار الجزیره انگلیسی در گزارشی در این زمینه گفت: پلیس روسیه با حمله به یک انبار داروهای تقلبی، قرص های تقلبی مسکن ، کبد و قلب و حتی تست تقلبی بارداری پیدا کرد. ارزش این محموله حدود یک میلیون دلار بوده است.
روسیه بزرگترین بازار داروهای تقلبی را دارد و تا همین اواخر دوازده درصد از داروهای کشور تقلبی بوده است.کرملین موفق شده تا از حجم داروهای تقلبی در بازار بکاهد اما حل این مشکل سخت است.
ولانتینا کوزنکف از سازمان بهداشت و توسعه روسیه می گوید تشخیص داروهای تقلبی از داروهای واقعی به علت شباهت بیش از حد آن بسیار سخت است تا جایی که برای شناسایی تقلبی بودن داروها آن ها را در آزمایشگاهها آزمایش می کنیم. دانشمندان در برخی از این داروهای تقلبی اثراتی از مواد سمی یافتند.
نیکلای بسپالف محقق در زمینه دارو شناسی می گوید در بهترین حالت بیمار با استفاده از داروهای تقلبی نتیجه نمی گیرد اما در بدترین حالت داروهای تقلبی می تواند حاوی مواد خطرناک و حتی مرگبار باشند.
در حالی که سرکوب عاملان داروهای تقلبی در روسیه شروع شده اما داروهای تقلبی این کشور حتی به اروپا و آمریکا قاچاق می شود. باند تبهکاران با راه اندازی پایگاه اینترنتی این داروها را به خارج از کشور انتقال می دهند. سازمان بهداشت جهانی معتقد است بیست و پنج درصد از داروهای مورد استفاده در کشورهای در حال توسعه می تواند پایین تر از حد استاندارد یا تقلبی باشد.
45282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 180632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =