مهمترین خبرهای حادثه کشورهای چهان در عصر پنج شنبه

فوران آتشفشان در شیلی، مردم این کشور را وحشت زده کرد

واحد مرکزی‌ خبر نوشت: آتشفشان هادسون در شیلی شروع به فوران کرده است.
دولت شیلی با اعلام وضع خطر به ساکنان مناطق اطراف این آتشفشان تا شعاع چهل کیلومتری دستور داده است این مناطق را تخلیه کنند. فعالیتهای آتشفشانی این آتشفشان از سه شنبه شب آغاز شده و بسیار شدت گرفته است. کوه آتشفشانی هادسون در یکهزار و ششصد کیلومتری جنوب سانتیاگو، پایتخت شیلی قرار دارد.
آخرین فوران این آتشفشان در سال هزار و نهصدو نود و یک بود که بر اثر آن یک و نیم میلیون راس گوسفند تلف شد و میلیونها دلار خسارت به مزارع منطقه وارد شد. شیلی حدود سه هزار آتشفشان دارد که پانصد مورد آن از نظر زمین شناسی فعال تلقی می شود.

 

یک نفر در عربستان گردن زده شد

واحد مرکزی خبر نوشت: یک شهروند سعودی که به جرم قتل دو نفر به اعدام محکوم شده بود روز پنجشنبه با شمشیر گردن زده شد.
وزارت کشور عربستان سعودی با انتشار بیانیه ای ضمن اعلام این خبر افزود محمد حربی که روز پنجشنبه اعدام شد، یک شهروند سعودی و همسرش را با خودرو زیر گرفته و کشته بود. با اعدام این فرد شمار افرادی که از ابتدای ژانویه امسال در عربستان سعودی اعدام شده اند به شصت و شش نفر رسید.
سپتامبر گذشته سازمان عفو بین الملل با تاکید بر اینکه افزایش موارد اعدام در عربستان سعودی به سطح هشدار رسیده است از دولت این کشور خواسته بود اجرای احکام اعدام را متوقف کند. این سازمان مدافع حقوق بشر اعلام کرده است در حال حاضر یکصد و چهل نفر در زندانهای عربستان سعودی منتظر اعدام هستند.
بنا به اعلام این سازمان، در سال 2010، 27 نفر در عربستان سعودی اعدام شدند. در سال دو هزار و نه مقامات عربستان شمار افراد اعدام شده در کشور را شصت و هفت نفر و در سال دو هزار و هشت، یکصد و دو نفر اعلام کردند. به گزارش خبرگزاری فرانسه، تجاوز به عنف، قتل، ارتداد، سرقت مسلحانه و قاچاق مواد مخدر از جمله جرایمی هستند که دستگاه قضایی عربستان سعودی برای آنها حکم اعدام صادر می کند.

 

ژاپنی ها در وحشت فوکوشیمای درادیواکتیو

ایرنا نوشت: نشت آب آلوده به رادیو اکتیو در یکی از نیروگاه های برق هسته ای ژاپن مردم این کشور را که به تازگی از فاجعه اتمی فوکوشیما رهایی یافته اند، به وحشت انداخت. آب های حاوی مواد رادیو اکتیو این بار از نیروگاه برق هسته ای شماره دو ' توکای ' در استان ' ایباراکی ' ژاپن نشت کرده است. شرکت برق اتمی ژاپن و آژانس امنیت صنایع و برق هسته ای این حادثه را تایید کرده اند. این آژانس خاطر نشان کرد که نیروگاه مذکور که تحت نظارت شرکت برق اتمی ژاپن فعالیت می کند در شمال توکیو پایتخت این کشور واقع است. گزارش ها حاکی است که 64 تن آب آلوده به رادیو اکتیو از یک مخزن تحت فشار در این نیروگاه نشت کرده است.
شرکت برق اتمی ژاپن خاطر نشان کرد که اشتباه کارگران موجب شده است تا پیچ های این مخزن به خوبی بسته نشود و آب های آلوده از آن به بیرون و به راکتور آب جوش نشت کند. ظاهرا این حادثه روز چهارشنبه صبح رخ داده اما شرکت برق اتمی ژاپن تا بامداد امروز ( پنجشنبه ) از تایید آن خودداری ورزیده و اطلاعات را منتشر نکرده است. مسوولان می گویند که نیروگاه برق هسته ای ' توکای ' پس از سونامی ماه مارس به طور خودکار از کار افتاده است.
شهروندان ژاپنی ساکن در این منطقه به شدت نگران و وحشت زده شده و از دولت مرکزی خواسته اند فورا این نیروگاه برق هسته ای قدیمی 33 ساله را نابود کند

28247

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 180558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۵
    0 0
    چرا خبرها دیر باز می شن یا اصلا باز نمی شن?