مروری بر حوادث ایران و جهان در دوشنبه 14 آذر 1390

فعالیت آتشفشانی موجب تعطیلی یک فرودگاه اندونزی شد

واحد مرکزی خبر نوشت: وزارت حمل و نقل اندونزی روز دوشنبه از تعطیلی فرودگاه سلطان باب الله در استان مالوکو شمالی در پی فوران آتشفشان گامالاما خبر داد. بامبانگ اروان مدیر روابط عمومی این وزارتخانه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد تعطیلی این فرودگاه با هدف تضمین ایمنی پروازها به دلیل شروع فوران خاکستر آتشفشانی صورت گرفته است. وی تاکید کرد این فرودگاه از ساعت شش بامداد به وقت محلی روز دوشنبه تا شش بامداد روز سه شنبه تعطیل و همه برنامه پروازها لغو خواهد بود. این مقام وزارت حمل و نقل اندونزی گفت از آنجا که فوران خاکستر آتشفشان منجر به کاهش دید خلبان می شود و ممکن است به موتور هواپیما آسیب برساند، برنامه پروازهای این فرودگاه موقتا لغو شده است. خبرگزاری شین هوا از جاکارتا گزارش داد فعالیت آتشفشان گامالاما در استان مالوکو شمالی روز یکشنبه آغاز شد و اکنون خاکسترهای آتشفشانی از دهانه آن فوران می کند.

 

 

گرگ به اعضای یک خانواده در دماوند حمله کرد

ایرنا نوشت: یک قلاده گرگ به اعضای خانواده ای در خیابان اصلی منطقه مشاء در شمال دماوند حمله کرد. این خانواده که پس از شرکت در مراسم عزاداری محرم در حال بازگشت به منزل بودند، مورد حمله یک قلاده گرگ وحشی قرار گرفتند. پدر خانواده برای نجات فرزند خویش با گرگ درگیر شد و با فریاد کمک خواهی همسر وی، عزاداران دیگر به کمک آنان آمده و گرگ را از پا در آوردند.
این گزارش حاکی است یک قلاده گرگ به یکی از ساکنین منطقه 'دشت مزار' در شمال دماوند نیز حمله و او را از ناحیه شانه و پا مجروح کرد. به گفته مسوول آتش نشانی شهرستان دماوند با توجه به تداوم بارش برف سنگین از ماه گذشته در شهرستان و سرمای شدید، در ماه اخیر حمله گرگ به ساکنان مناطق شهری افزایش یافته است.

 

 

مه غلیظ موجب لغو و تاخیر پروازها در پکن شد

واحد مرکزی خبر نوشت: یکی از مقامات فرودگاه بین المللی پکن اعلام کرد مه غلیظ منجر به لغو و تاخیر برخی برنامه پروازها در این فرودگاه پرتردد شد. مه غلیظ از ساعت ده بامداد روز دوشنبه به وقت محلی موجب لغو هشتاد و نه برنامه پرواز داخلی و خارجی و نیز تاخیر حداقل یک ساعته شصت و هشت پرواز در فرودگاه بین المللی پکن شد. خبرگزاری شین هوا از پکن گزارش داد مقامات سازمان هواشناسی چین پیش بینی کردند به تدریج از غلظت مه کاسته خواهد شد و از عصر امروز هوا ابری با بارش خفیف برف همراه خواهد بود.
45282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 187947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =