حوادث ایران و جهان در عصر دوشنبه 16 آبان 1390

زلزله 3/6 ریشتری در پاکستان/کانون زمین لرزه 350 کیلومتری شمال غربی اسلام آباد است

ایرنا نوشت: کانون زمین لرزه 3/6 ریشتری عصر امروز دوشنبه در مناطق شمالی پاکستان در 350 کیلومتری شمال غربی اسلام آباد پایتخت این کشور تعیین و گزارش شده است. این زمین لرزه در بخشهای فدرال، ایالات پنجاب، خیبر ، گلگیت بلتستان و کشمیر تحت کنترل پاکستان قابل احساس بوده و باعث وحشت اهالی برخی مناطق شده است. بر اساس این گزارش، شهرهای اسلام آباد، راولپندی، پیشاور، کوهات، مردان، شنگلا، چارسده ، هزاره، چکوال، حریپور، ابیت آباد، نوشهره و مناطق باجور ، سوات، دیر پایین، خیبر و مالاکند نیز در حوزه لرزش این زلزله بوده است. بر اساس گزارش سازمان زلزله نگاری پاکستان، مرکز زمین لرزه در عمق 200 کیلومتری زمین گزارش شده است. تاکنون از وسعت تخریب و آسیب های احتمالی گزارشی منتشر نشده است.

 

 

سیل شهرستان نور را درنوردید/ فوت یک شهروند نوری

خبرگزاری مهر نوشت: بارش شدید باران از دیشب تا امروز، سبب وقوع سیل شدید در شهرستان گردشگرپذیر نور شد. سیل بخش های عمده ناحیه مرکزی شهر نور را درنوردید و سبب خسارات سنگین به تاسیسات زیربنایی، مسکونی و اداری شهروندان شد. بارش شدید باران و وقوع سیل مهیب، سبب تخریب آب بندهای شهرهای رستمرود و ایزدشهر نور شده است.
عبدالقدیر مشایخی، فرماندار نور با اشاره به تشکیل ستاد بحران در فرمانداری، اظهار داشت: عملیات امدارسانی با حضور دستگاههای امدادرسان آغاز شده و همچنان ادامه دارد. وی با بیان اینکه خسارات وارده بر اثر سیل دیشب و امروز به شهرستان نور بسیار بالا بوده است، افزود: سیل مهیب سبب تخریب بخش اعظمی از کالاهای ساختمانی برخی کسبه و تعدادی از ادارات شهرستان نور شده است.
فرماندار نور با اشاره به نجات یافتن چند تن از شهروندان نوری توسط جت اسکی و طنابهای نجات جمعیت هلال احمر، گفت: بارش شدید و سیل سبب تخریب جدی روستاهای سرکاج، عباسا و سلیا کتی نور شده است. مشایخی افزود: نجات یافتگان در اداره آبفار شهرستان نور اسکان داده شده و آذوقه غذایی برای آنان ارسال شده است.
بر اثر سیل شدید، یکی از شهروندان نوری دچار برق گرفتگی شده و در دم جان باخت.

 

 

سانحه رانندگی در ویتنام 10 قربانی گرفت

ایسنا نوشت: بر اثر برخورد یک دستگاه اتوبوس و یک کامیون در ویتنام 10 نفر کشته و 19 نفر دیگر مجروح شدند. به گفته پلیس ویتنام، 8 نفر از کشته شدگان بر اثر شدت جراحت و سوختگی در دم جان باختند و دو نفر دیگر نیز پس از انتقال به بیمارستان فوت کردند. پلیس با بیان اینکه دلیل این آتش سوزی در حال بررسی است گفت که ماموران آتش نشانی پس از چند ساعت تلاش توانستند آتش سوزی ایجاد شده بر اثر برخورد این دو خودرو را خاموش کنند. سالانه 11هزار نفر بر اثر سوانح رانندگی در ویتنام کشته می‌شوند.

 

 

یک ببر سوماترایی دختر بچه ای را در اندونزی کشت

واحد مرکزی خبر نوشت: یک دختر بچه اندونزیایی روز دوشنبه در حمله ببر در جزیره سوماترا جان خود را از دست داد. به گزارش خبرگزاری آلمان از جاکارتا،‌ این دختر بچه پنج ساله به همراه دو خواهرش مشغول بازی نزدیک جنگلی در منطقه کاپاهیانگ Kepahiang بود که یک غلاده ببر سوماترایی به وی حمله کرد. شماری از کارشناسان محیط زیست بر این باورند ساخت منازل مسکونی و نفوذ انسان در زیستگاههای طبیعی در اندونزی یکی از مهترین علل حمله حیوانات به انسانها به شمار می آید. بنا بر اعلام صندوق جهانی حیات وحش،‌ کمتر از چهارصد غلاده ببر سوماترایی در اندونزی ساکن هستند که تخریب جنگلها و اسکان انسانها در زیستگاههای حیوانات،‌ حیات آنها را در معرض خطر قرار داده است.

 

 

زمین لرزه مرز استان های چهارمحال بختیاری و خوزستان را لرزاند

ایرنا نوشت: زمین لرزه ای به بزرگی 3.8 ریشتر (در مقیاس امواج درونی زمین) بعد از ظهر امروز (دوشنبه) حوالی 'قلعه خواجه' در مرز استان های چهارمحال بختیاری و خوزستان را لرزاند. این زمین لرزه ساعت 14 و 22 دقیقه و 8 ثانیه شانزدهم آبان 1390 بوقوع پیوست. موقعیت جغرافیایی این زمین لرزه در عرض شمالی 32.62 درجه و طول شرقی 49.61 درجه ثبت شده است.
45282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 183742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =