اوگاندا قاضی خود در لاهه را بابت حمایت از صهیونیست‌ها تقبیح کرد

ایسنا نوشت: اوگاندا یک قاضی اهل این کشور در دیوان بین‌المللی دادگستری را که علیه تمامی اقدامات فوری علیه رژیم صهیونیستی در ارتباط با جنگ غزه رای داده بود، تقبیح کرده و از نظر او اعلام برائت کرد.

در پی شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی در دیوان بین‌المللی دادگستری در ماه گذشته میلادی مبنی بر این که این رژیم به نسل‌کشی علیه فلسطینی‌ها در غزه متهم است، این دیوان به تل‌آویو حکم کرد که باید تضمین کند که مرتکب هیچ نسل‌کشی نشده است.

به نقل از پایگاه خبری میدل ایست مانیتور، یکی از ۱۷ قاضی این دیوان اهل اوگاندا به نام «جولیا سبوتینده» است که به نفع رژیم صهیونیستی رای داد. این قاضی آرای خود را اینطور توجیه کرد که ادعای مطرح شده از سوی آفریقای جنوبی فاقد شواهدی دال بر ارتکاب نسل‌کشی از سوی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها در غزه است.

در واکنش به این سخنان، «آدونیا آیه‌باره»، سفیر اوگاندا و نماینده دائم این کشور در سازمان ملل در پستی در ایکس (توئیتر سابق) نوشت: حکم قاضی سبوتینده در دیوان بین‌المللی دادگستری بیانگر موضع دولت اوگاندا درباره اوضاع در فلسطین نیست.

وی خاطرنشان کرد: این قاضی پیشتر علیه پرونده اوگاندا در پرونده جمهوری دموکراتیک کنگو رای داده بود. حمایت اوگاندا از سرنوشت مردم فلسطین از طریق الگوی رای‌گیری اوگاندا در سازمان ملل بیان شده است.

گرچه اوگاندا به طور کلی روابط نزدیکی با رژیم صهیونیستی دارد و یکسری از شرکت‌های این رژیم در خاک این کشور آفریقایی فعال هستند، اما اوگاندا یکی از اعضای جنبش عدم تعهد (نم) است که جنگ رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کرده است.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1866255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =