عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس می گوید رابطه با انگلیس به جز ضررو زیان و مانع ایجاد کردن برای پیشرفت کشور ما هیچ فایده ای نداشته است.

فاطمه آلیا  نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون امنیت ملی در گفت وگو با خبرآنلاین در خصوص طرح کاهش رابطه با انگلیس با بیان اینکه  ین موضوع از مطالبات موکلین ما است، افزود: درعالم دیپلماسی ما حق مقابله به مثل را داریم و طرح این موضوع در مجلس، پاسخ دیپلماتیک به رفتار دولت انگلیس است، ولی هر زمان آنان در رفتارشان تجدید نظر کنند ما هم این تصمیم خود تجدید نظر می کنیم.
وی با بیان اینکه حرف ما این است که این گونه نیست که فقط بیمارستان های انگلیسی برای معالجه مناسب باشد، تصریح کرد: قابل انکار نیست که برخی از هموطنان ما برای معالجه به این کشور سفر می کنند، ولی بهترین متخصصین دنیا که فقط در این کشور نیستند.یا اینکه فقط دانشگاه های انگلیس نیستند که سطح خوبی دارند.
نماینده مردم تهران در مجلس هشتم درپاسخ به اینکه فکر می کنید اقدام ایران تاثیری درسیاست های انگلیس در قبال ایران خواهد داشت، گفت: اکنون به دلیل پیوند نامیون واتحاد نامبارکی که بین انگلیسی ها و آمریکایی ها وجود دارد،آنان می خواهند ریشه جمهوری اسلامی را که خاستگاه بیداری اسلامی را بخشکانند. به این دلیل ممکن است حتی در کوتاه مدت برای فرافکنی مشکلات داخلی  خود اقدامات خصمانشان را علیه ما تشدید بکنند ولی قطعا در درازمدت این اقدام به ضررآنها است.
آلیا با تاکید بر اینکه رابطه با انگلیس به جز ضرر و زیان و مانع ایجاد کردن برای پیشرفت ما هیچ فایده ای نداشته است، افزود: اما ایران چون یک ملت متمدن هستیم می خواهیم ارتباطمان با ملتها برقرار باشد، ولی این موضوع به سیاست های دولتهای این کشور ها هم مرتبط است.
  وی در پاسخ به اینکه کاهش همزمان روابط سیاسی واقتصادی برای بخش خصوصی کشور مشکل ایجاد نمی کند، تصریح کرد: موضوع کاهش روابط همیشه مطرح بوده ولی براساس توصیه برخی از نهادها این قطع رابطه اعمال نشد و انان به کاهش رابطه متمایل تر بودند.
نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به نشست های متعدد کمیسیون امنیت ملی در خصوص قطع یا کاهش رابطه با انگلیس، گفت: بعد از نشست با بخش های گوناگون و لحاظ همه جانبه این روابط کمیسیون به این نظر که قطع رابطه را تبدیل به کاهش رابطه کنیم رسید. چرا که ما خواهان قطع رابطه کامل نیستیم و مایلم با همه کشورها به جز رژِیم صهیونیستی براساس سه عزل عزت، حکمت و مصلحت رابطه داشته باشیم، ولی خود انگلیسی ها تندروی می کنند و رفتارهای خصمانه آنها سبب این تصمیم گیری شد.
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 186646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • kourosh GB ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۵
    15 2
    بیمارستان!!!!!!!!فکر کنم دلیلشون تحصیل اقا زادهاشون بوده!!!
  • 20 IR ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۵
    4 3
    ولله ما راه انگلیس رو نمیدونیم از کدوم طرف باید رفت .حالا این مریضها هم میتوند از 191 کشور جهان یه کشوری دیگه رو برا درمان انتخاب کنند ولی این دلیل خیلی خنده دار به نظر میرسه-خواستید جک بگید یه چیز دیگه بگید
  • مرجانه GB ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۶
    9 3
    وقتی شما به ترکیه و یا دوبی بروید کلی خانواده می بینید که اکثرشون هم پیر هستند و باید آواره این دوتا کشور بشوند برای گرفتن ویزای امریکا. با قطع رابطه با انگلیس باز مردم باید آواره این دو تا کشور بشوند. همه هم که پول دار نیستند که از پس هزینه های رفتن به این دوتا کشور بر بیایند و تازه اگر هم بربیایند چرا باید این پول اضافه را بدهند؟ مردم راضی به دادن این هزینه های اضافی نیستند. چرا مردم کشورهای دیگر خیلی باشخصیت هرجا بخواهند بروند می روند به سفارت کشور مربوطه در کشور خودشان و ما باید این همه سختی بکشیم؟ باید حکومت هنر داشته باشد با دیپلماسی سیاست های خودش را جلو ببرد.